reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Grupa ZPR Media i dane demograficzne internautów

dodano: 2017-08-16 20:25
autor: Łukasz Knapik | źródło: Grupa ZPR Media

Instytut Badań Pollster Instytut Badań Pollster (Grupa ZPR Media) oraz Interdyscyplinarne Centrum Modelowania Matematycznego i Komputerowego przy Uniwersytecie Warszawskim (ICM) podjęły strategiczną współpracę w zakresie przetwarzania danych o polskich internautach. Na początku sierpnia bieżącego roku instytuty podpisały umowę, której celem jest stworzenie ekosystemu pozwalającego na precyzyjne określanie danych demograficznych internautów, na podstawie ich zachowań w internecie.

Instytut Badań Pollster


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.

- Instytut Badań Pollster, jako część Grupy ZPR Media, posiada szeroką wiedzę na temat aktywności blisko 80 proc. polskich internautów na ponad 2 000 domen - mówi Paweł Piekarski, członek zarządu Instytutu Badań Pollster. - Ogromne doświadczenie ICM w zakresie modelowania pozwala nam na skuteczne wykorzystanie tych danych i tworzenie wysokiej jakości profili internautów - dodaje.

Prace merytoryczne nad projektem trwają od lutego bieżącego roku, podpisana umowa jest zwieńczeniem trwającej współpracy. Dane demograficzne, które w nowej wersji powinny być dostępne w ofercie w 3. kwartale bieżącego roku, są pierwszym krokiem współpracy Pollstera i ICM, w planach jest poprawienie silników danych o zainteresowaniach oraz stworzenie systemu rekomendacji treści. Projekt zakłada również wykorzystanie danych do celów naukowych. Dane mają być dostępne na platformach DMP.
 

- Zrozumienie potrzeb i zainteresowań użytkowników jest istotnym krokiem w tworzeniu rozwiązań polegających na spersonalizowanym dostarczaniu treści, w tym również reklam, dostosowanych do poszczególnych odbiorców - mówi doktor Dominik Batorski, koordynator prac po stronie ICM. - W celu przewidywania określonych cech użytkowników stosujemy zaawansowane techniki uczenia maszynowego, co w połączeniu z dużą ilością danych dotyczących aktywności użytkowników gromadzonych przez Instytut Badań Pollster pozwala osiągnąć wysoką skuteczność przewidywania - dodaje.

ICM jest jednostką Uniwersytetu Warszawskiego, specjalizującą się w przetwarzaniu danych o dużym wolumenie. Instytut posiada witrynę meteo.pl, prowadzi wiele projektów, m.in. projekt „Ocean”, w ramach którego tworzone jest Centrum Danych i ich Analiz.

Instytut Badań Pollster jest częścią Grupy ZPR Media. Specjalizuje się w badaniach marketingowych i przetwarzaniu danych. Posiada ponad 86-tysięczny panel badawczy, a także monitoruje aktywność internautów na szeregu domen (więcej tutaj).


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Internet


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

SAT Kurier - 3-4/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 3-4/2023

12 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ ZERO 4K

Vu+ ZERO 4K - najtańszy odbiornik Ultra HD od koreańskiego...

669 zł Więcej...

Odbiornik Octagon SF8008 Supreme Twin UHD 4K 2xDVB-S2X

Octagon SF8008 Supreme Twin UHD 4K 2xDVB-S2X - odbiornik UHD...

569 zł Więcej...