Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Według raportów chińskich mediów, takich jak „People's Daily Online" i „Jiemian News",
autostrada zostanie ukończona przed końcem grudnia 2017 r. przez Qilu Transportation Development Group, która jest państwową firmą transportową działającą w prowincji Shantung.
Kompozycja drogi składa się z trzech różnych warstw, z przezroczystym betonem na górze, chroniącym znajdujące się pod nim panele słoneczne. Dolna warstwa to pasek izolacji, który chroni panele przed elementami ziemi.
Droga ekspresowa Jinan South Ring Expressway wkracza do samego miasta i będzie nie tylko podłączona do sieci, ale również posłuży jako prototyp badawczy Uniwersytetu Tongji, którego inżynierowi opracowali podstawową technologię dla projektu - podkreślając, że w przyszłości ten zasilany energią słoneczną odcinek drogi może w rzeczywistości naładować pojazdy elektryczne podczas jazdy.
Ten projekt jest jakby następstwem 660-metrowego chodnika napędzanego energią słoneczną opracowanego w Jinan na początku tego roku w celu przetestowania na uniwersytecie, które oferują antypoślizgową wydajność i możliwość wykorzystania części zgromadzonej energii elektrycznej do nagrzania, by w ten sposób topił się śnieg i lód.
Drogi z paneli fotowoltaicznych są stosunkowo młodą technologią, przynajmniej pod względem komercjalizacji. Pierwsza ukończona jezdnia na świecie została zbudowana w 2014 roku w Holandii w Cromane - mowa o 70-metrowej ścieżce rowerowej zasilanej energią słoneczną.
Pod koniec 2016 roku Francja oficjalnie zaprezentowała swój 1-kilometrowy odcinek drogi słonecznej opracowany przez COLAS. Natomiast w USA SolarRoadways wyposażył krótki chodnik przy drodze nr 66 w Missouri z sześciokątnymi panelami słonecznymi z wielowarstwowymi lampami LED.
Chociaż specjaliści od słońca są popularni w mediach społecznościowych, jednak eksperci mają wątpliwości co faktycznej żywotności dróg z panelami słonecznych. Niektórzy twierdzą, że są to jedynie sztuczki, które w dłuższej perspektywie szkodzą wizerunkowi energii słonecznej jako skalowalnego, niedrogiego i głównego źródła energii. Inni jednak uważają, że jeśli tętniące życiem arterie miast mogą zacząć „płacić sobie" za pomocą fotowoltaiki, to teoretycznie technologia może okazać się przydatna w zmniejszaniu emisji CO
2 .
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.