reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

F1 2017: Ogromny wzrost oglądalności na świecie

dodano: 2018-01-06 11:32 | aktualizacja: 2018-01-08 13:05
autor: Janusz Sulisz | źródło: F1

F1_eleven_PL_china_2017_360px.jpg W sezonie 2017 Formuła 1 zarejestrowała znaczący wzrost liczby widzów na platformach cyfrowych w porównaniu z poprzednim rokiem, przy czym F1 jest najszybciej rozwijającą się marką sportową w mediach społecznościowych. Rok 2018 zapowiada się jeszcze lepiej. W Polsce wyścigi F1 pokazuje stacja Eleven Sports.

Eleven Sports F1 Formuła 1


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Łączna widownia telewizyjna, czyli suma średniej oglądalności wszystkich wyścigów F1 emitowanych w ciągu roku na 20 największych rynkach (na podstawie rankingu widowni telewizyjnej), wyniosła aż 1,4 mld widzów, co stanowi wzrost o 6,2 proc. w porównaniu z 2016 r.

Czołowe cztery rynki, najlepsze z punktu widzenia F1 - Niemcy, Brazylia, Włochy i Wielka Brytania, uszeregowane według liczb bezwzględnych - wszystkie odnotowały dodatni wzrost. Najlepiej było we Włoszech (+19,1 proc.), następnie w Brazylii (+13,4 proc.), w Wielkiej Brytanii (+3,9 proc.) i w Niemczech (+0,9 proc.). Inne znaczące wzrosty odnotowano w Chinach (+ 42,2 proc.), Szwajcarii (+14,3 proc.) i Danii (+ 14,1 proc.). Nie podano, jak było w Polsce, ale może Eleven Sports pochwali się wynikami za 2017 r.

Łączna oglądalność (na żywo i nie na żywo) wyścigów F1 pozostała na poziomie około 603 mln widzów, z 1-proc. wzrostem liczby widzów na żywo i poprawą oglądalności, zarówno dla sesji treningowej, jak i kwalifikacji.

W 2017 r. 352,3 mln unikalnych widzów oglądało F1 co najmniej raz - po raz pierwszy od 2010 r. nie odnotowano spadku w tym zakresie. Na głównych rynkach nastąpił wzrost o 2,4 proc., w Meksyku (+22,6 proc.), Włoszech (+16,7 proc.) i USA (+13 proc.), co przyczyniło się do poprawy sytuacji. Brazylia nadal jest największym rynkiem telewizyjnym z ponad 76 mln widzów, pomimo niewielkiego spadku (-1,8 proc.) w porównaniu z rokiem 2016.

Liczba użytkowników mediów społecznościowych Formuły 1 również znacznie wzrosła w 2017 r. Łącznie na 11,9 mln obserwujących na Facebooku, Twitterze, Instagramie i YouTube. Poprawa w stosunku do 2016 r. wyniosła 54,9 proc., co spowodowało, że Formuła 1 była w 2017 r. najszybciej rozwijającą się marką sportową w mediach społecznościowych.

Na Facebooku liczba oglądanych filmów związanych z F1 wzrosła o ponad 1600 proc. w porównaniu z rokiem 2016, osiągając ponad 390 mln widzów, głównie dzięki wyróżnieniom związanym z kwalifikacjami i wyścigami, najbardziej widocznym materiałom, zwłaszcza w wyścigach na Dalekim Wschodzie.

Również na Twitterze najlepiej radziły sobie treści wideo, z ponad 64 mln wyświetleń, co stanowi wzrost o 165 proc. rok do roku. Liczba obserwujących na Instagramie niemal podwoiła się w 2017 (+93 proc.), osiągając 3,8 mln.

Unikalnych użytkowników oficjalnej strony internetowej i aplikacji Formuły 1 było w sumie ponad 124 mln, co stanowi wzrost o 7,5 proc. w porównaniu z 2016 r. Liczba użytkowników Formuły 1.com zwiększyła się prawie o taki sam odsetek, podczas gdy liczka użytkowników aplikacji zwiększyła się o 1,7 proc., a liczba sesji wzrosła o 37,7 proc.

Trzy najlepsze wyścigi F1 pod względem liczby unikalnych użytkowników na obu platformach to:
- Chiny (+35,6 proc.),
- Singapur (+ 26,7 proc.),
- USA (+ 19,8 proc.).

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Oglądalność


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Antena Corab COR-900 grafit

Najnowszy model polskiej anteny stalowej 90cm z zawieszeniem sztywnym w...

99 zł Więcej...

DJI Mavic Air Arctic White

3 599 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T Blazer HD-RF z modulatorem

Odbiornik dla Naziemnej Telewizji Cyfrowej (NTC) Odbiornik DVB-T Blazer HD-RF...

199 zł Więcej...
reklama