Javier Bardem, aktor, zdobywca Oscara za rolę w filmie „To nie jest kraj dla starych ludzi”, czy gwiazda takich produkcji jak „Piraci z Karaibów” (emisja w HBO) i „Skyfall”, i globalny ambasador whisky marki Chivas Regal (Wyborowa Pernod Ricard), wziął udział w finale trzeciej, polskiej edycji konkursu „Chivas Venture” dla start-upów. Gościem gali był także aktor Michał Żebrowski („Na dobre i na złe” w TVP2, TVP Polonia, TVP HD i TVP Seriale). Zwycięzcą została firma Neuro Device.
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Ponad 400 gości reprezentujących m.in. media, środowiska startupowe i biznesowe, pięciu finalistów i globalny ambasador marki Chivas Regal, Javier Bardem, wzięło udział w gali wieńczącej finał trzeciej polskiej edycji konkursu dla startupów „Chivas Venture”, która odbyła się w czwartek, 18 stycznia 2018 roku w Nowym Teatrze w Warszawie. Z tej okazji hollywoodzki aktor odwiedził Polskę. Javier Bardem to, między innymi, zdobywca Oscara za rolę w filmie „To nie jest kraj dla starych ludzi”, czy gwiazda takich produkcji jak „Piraci z Karaibów” (emisja w HBO - więcej tutaj) i „Skyfall”. Wśród gości byli także Aleksandra Żebrowska i Michał Żebrowski („Na dobre i na złe” w TVP2, TVP Polonia, TVP HD i TVP Seriale - więcej tutaj). Reprezentantem Polski w walce o milion dolarów została firma Neuro Device, start-up, którego celem jest opracowanie pierwszego na świecie systemu do efektywnej rehabilitacji zaburzeń mowy (afazji).
To trzecia edycja programu „Chivas Venture”, którego celem jest wspieranie oraz promowanie innowacyjnych startupów rozwiązujących istotne problemy społeczne.
18 stycznia 2018 roku jury konkursowe w składzie: Mariusz Czerkawski (ambasador „Chivas Venture”), Agnieszka Maciejowska (przedstawicielka branży startupowej), Marian Owerko (przedsiębiorca, założyciel Bakalland SA, wiceprezes Polskiej Rady Biznesu), Eric Benoist (prezes Wyborowa Pernod Ricard) wybrało zwycięzcę. Z kolei przedstawiciele marki Chivas Regal - Arkadiusz Dobosz i Marcin Zalewski - przybliżyli uczestnikom ideę samego konkursu i wyjaśnili dlaczego marka Chivas Regal postanowiła wspierać środowiska startupowe.
Start-up’em, który będzie reprezentował Polskę w globalnym finale tego konkursu i stanie do walki o milion dolarów, została firma Neuro Device, reprezentowana na gali przez Pawła Solucha. Neuro Device to spółka technologiczna oferująca innowacyjne rozwiązania w obszarze MedTech, które wpływają na poprawę jakości ludzkiego życia. Ideą projektu jest opracowanie pierwszego na świecie systemu do efektywnej rehabilitacji zaburzeń mowy (afazji). Zgodnie z dostępnymi danymi, takiej terapii potrzebuje aż 1 na 250 osób na świecie. Urządzenie będzie można zastosować nie tylko w terapii profesjonalnej, ale umożliwi też terapię domową. Będzie gwarantować zarówno przyspieszenie rehabilitacji, jak również znaczną poprawę jej efektów, umożliwiając pacjentom powrót do normalnego życia.
- Program „Chivas Venture” skierowany jest do ludzi, którzy chcą, by ich biznes rozwiązywał problemy i sprawiał, aby świat był bardziej przyjaznym miejscem. Dzięki naszemu projektowi te startupy mogą zdobyć nie tylko dofinansowanie, ale także międzynarodowe kontakty umożliwiające dalszy rozwój. Poziom zaprezentowany przez tegorocznych finalistów po raz kolejny przeszedł nasze oczekiwania. Bardzo długo zastanawialiśmy się, który start-up powinien zostać laureatem tegorocznej edycji. Ostatecznie wybraliśmy firmę Neuro Device. Chciałbym jednocześnie podkreślić, że każdy z tegorocznych finalistów może liczyć na nasze dalsze wsparcie mentorskie
- mówił Arkadiusz Dobosz, przedstawiciel marki Chivas Regal w Polsce.
- Jestem pod wrażeniem pomysłów polskich startupowców, które świadczą o tym, że nie ma żadnych ograniczeń w ulepszaniu świata. Zaprezentowane projekty wnoszą nieprawdopodobną świeżość, kreatywność i innowacyjność do naszej rzeczywistości. To ogromne wyróżnienie być częścią tak ambitnego programu, który jednocześnie jest bardzo bliski mojemu sercu. Dzięki „Chivas Venture” młode przedsiębiorstwa mają szansę spełnić marzenia, nie tylko swoje. Dla mnie to ogromny zaszczyt spotkać polskiego zwycięzcę III edycji „Chivas Venture”. Życzę mu wiele szczęścia w globalnym finale!
- komentuje Javier Bardem, globalny ambasador marki Chivas Regal.
Poza firmą Neuro Device, w finale „Chivas Venture” swoje pomysły na biznes zaprezentowali:
- Outlet spożywczy: to inteligenta platforma internetowa automatyzująca proces dystrybucji pełnowartościowych artykułów spożywczych o kończącym się terminie ważności. Startup swoim pomysłem na biznes rozwiązuje problem marnowania żywności, umożliwiając odbiorcom zakup produktu w cenie niżej o 60 procent, a producentom zysk, mimo krótkiej daty przydatności żywności.
- Andervision: to startup technologiczny, który zajmuje się tworzeniem nowych technologii proekologicznych, ułatwiających wznoszenie domów pasywnych, które poprawiają stan środowiska poprzez zastosowanie innowacyjnych eko betonów. Firma pracuje także nad systemami ochrony przed wdychaniem zanieczyszczonego powietrza. W ciągu roku w Europie z powodu zanieczyszczeń powietrza umiera przedwcześnie ponad pół miliona osób, a Andervision chce temu przeciwdziałać.
- Biolumo: to startup, który rozwiązuje bardzo ważny społecznie problem - precyzyjne przypisywanie antybiotyków oraz ich skutek, czyli rosnącą antybiotykooporność bakterii. W obecnym tempie rozwoju bakterie będą powodem zgonów większej liczby osób niż rak i wypadki drogowe już w 2050 roku (według raportu rządu brytyjskiego AMR Review). Biolumo chce temu zapobiec.
- AppiCare: start up swoją działalność opiera na pomocy pacjentom onkologicznym tworząc dla nich specjalny system on-line OncoWay. OncoWay to dziennik choroby on-line. Służy do monitoringu i kontroli choroby. W 100 proc. zastępuje segregator z papierową dokumentacją medyczną oraz umożliwia zdalny i szybki kontakt z lekarzem. Z OncoWay terapia staje się bardziej skuteczna i bezpieczna.
„Chivas Venture” to globalna inicjatywa marki Chivas Regal, której celem jest promowanie innowacyjnych startupów, rozwiązujących ważne problemy społeczne. Program zapewnia realne wsparcie finansowe i merytoryczne nowatorskich koncepcji, które mogą zmienić świat. Dzięki „ChivasThe Venture” startupy z całego świata mogą przedstawić swój pomysł na poziomie globalnym i walczyć o dofinansowanie z puli nagród wynoszącej łącznie 1 milion dolarów.
reklama
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.