reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

IFA Tech Trends 2018 w elektronice użytkowej

dodano: 2018-01-25 16:28 | aktualizacja: 2018-01-31 10:15
autor: Janusz Sulisz / Anita Kaźmierska | źródło: IFA/satkurier.pl

IFA Niedawno opublikowany raport IFA Tech Trends może stanowić dobry punkt odniesienia jeśli chodzi o nowe produkty i trendy w elektronice użytkowej. Czego poszukują konsumenci? Na rynku elektroniki użytkowej coraz ważniejsze stają się produkty klasy premium, konsumenci odkrywają zalety inteligentnego domu, a rzeczywistość wirtualna cierpi na dylemat jajka i kury. Rządzą coraz lepsze smartfony, podczas gdy tablety tracą na zainteresowaniu. Za to telewizory mają coraz większe ekrany.

IFA2018_trends_760px.jpg


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.

Telewizory będą coraz większe, ale to nie amerykańscy konsumenci wymuszą ten trend.
Największe zapotrzebowanie na lepsze ekrany i większe wyświetlacze (powyżej 54 cali) pochodzi z Chin.

Konsumenci w USA lubią duże ekrany telewizyjne, ale nie są „mistrzami świata” pod tym względem. W tym zakresie wiodący są chińscy konsumenci. Średni rozmiar ekranów telewizyjnych sprzedanych w Stanach Zjednoczonych w 2020 r. ma wynieść ponad 52 cale, podczas gdy chińscy konsumenci doprowadzą do tego, że będzie to 54,1 cala. Aby porównać, widzowie w Japonii mają kupować nowe telewizory o średnim ekranie 40 cali. Preferencje europejskich konsumentów są bliższe rynkowi w USA, przy średniej wielkości ekranu wynoszącej 48,9 cala dla telewizorów kupowanych w sklepach i Internecie.

Telewizory są nie tylko coraz większe, ale także inteligentniejsze.
68 proc. wszystkich sprzedawanych telewizorów to obecnie telewizory smart, a 32 proc. to telewizory UHD.
 

Rozmiar, jakość obrazu i właśnie smart są kluczowymi czynnikami wpływającymi na popyt konsumentów. To oczywiste: urządzenia mobilne są kompatybilne z telewizorami, nie zabiją ich. Biorąc pod uwagę dzisiejsze doświadczenia z telewizją, powiedziałbym, że kino straciło swoją technologiczną przewagę. Telewizja to nowe kino!

- powiedział Jens Heithecker, dyrektor wykonawczy IFA Berlin.

Obok smartfonów, telewizory nadal są topowym produktem dla konsumentów w cyfrowym świecie. Podejście konsumenta polega na tym, aby mieć zarówno mały ekran - smartfon i duży ekran - telewizor

- powiedział Juergen Boyny, starszy wiceprezes Consumer Electronics POS w GfK.

Konsumenci odkrywają inteligentny dom.
Na rynku znanym z długowieczności swoich produktów inteligentne urządzenia zaczynają mieć wpływ.

Inteligentne urządzenia i urządzenia Internetu rzeczy (IoT) dla Smart Home odnotowują trzycyfrowy wzrost, ponieważ konsumenci wreszcie zaczynają wierzyć przemysłowej wizji podłączonego domu. To szczególnie widać w Stanach Zjednoczonych, gdzie mimo sceptycyzmu konsumentów nadal jest największym rynkiem urządzeń smart.

Należy jednak również spojrzeć na Daleki Wschód, ponieważ jeśli chodzi o kupowanie inteligentnych urządzeń do domu, to konsumenci w Chinach, Korei i Japonii nadadzą tempo, szczególnie w porównaniu z kupującymi w Europie Zachodniej. Niespodzianka na rynku to... Iran, gdzie inteligentne lodówki i pralki są niezwykle popularne.

To może nie być zaskoczeniem, ponieważ 2 lata temu GfK zauważył, że konsumenci w Chinach są najbardziej entuzjastycznie nastawieni do zapowiedzi Smart Home, 75 proc. twierdziło wówczas, że wpłynie to na ich życie. W Stanach Zjednoczonych tylko 51 proc. konsumentów podzielało ten optymizm, podczas gdy w Japonii tylko 19 proc. wierzyło w Smart Home.
 

Branża technologiczna wciąż ma wiele do zrobienia. Zaledwie 16 proc. konsumentów twierdzi, że „dużo wie" na temat inteligentnych domów. Jednak my w IFA wierzymy, że - podobnie jak w przypadku smartfonów jakieś 5 czy 6 lat temu - technologia zbliża się do punktu zwrotnego, w którym naprawdę możemy się spodziewać prawdziwego startu

- powiedział Jens Heithecker, dyrektor wykonawczy IFA Berlin.

Szczególnie wprowadzenie urządzeń ze sztuczną inteligencją (AI) może być prawdziwym sposobem na zmianę wizerunku inteligentnego domu. Oprócz bardziej wygodnego sposobu kontrolowania urządzeń z dowolnego miejsca, AI pozwala również na łatwiejszą instalację i najnowocześniejsze połączenia. Dodatkowo, wraz z wejściem na ten obszar dużych marek i gigantów technologicznych, konsumenci będą bardziej pewni siebie i entuzjastycznie nastawieni do inwestowania w tę technologię

- powiedział Arndt Polifke, wiceprezes Global Telecom PoS Service w GfK.

VR/AR: rynek w poszukiwaniu swoich konsumentów.
Rzeczywistość wirtualna i rzeczywistość rozszerzona nadal wykazują wielkie możliwości, ale cierpią z powodu dylematu jajka i kury.

Rynek Virtual Reality i Augmented Reality nadal tkwi w tym samym miejscu, ponieważ konsumenci czekają na treści i aplikacje, które sprawią, że technologia stanie się „koniecznością", a nie zabawką. Rynek jest również wysoce spolaryzowany - dzieli się na tańsze uchwyty VR na smartfona oraz znacznie droższe wirtualne wyświetlacze VR, które są powiązane z komputerem lub konsolą do gier.

Intrygujące, że głównymi klientami obu technologii są firmy, które kupują te urządzenia w celu wykorzystania w konkretnym biznesie. Kolejnym zaskakującym spostrzeżeniem jest to, że główny kanał sprzedaży stanowią normalne sklepy offline. Sugeruje to, że do rzeczywistości wirtualnej kupujących przyciąga rzeczywiste doświadczenie. Jak dotąd AR jest wciąż zbyt małym rynkiem, aby opisać zachowanie konsumentów.
 

VR boryka się z problemem jajka i kury. Konsumenci zaczną kupować urządzenia, gdy pojawią się dobre treści. Dobre treści zaczną się pojawiać, kiedy konsumenci zaczną kupować urządzenia. Podczas gdy rynek konsumencki stoi w miejscu, zastosowania biznesowe będą prawdopodobnie główną siłą napędową rynku

- powiedział Jens Heithecker, dyrektor wykonawczy IFA Berlin.


Źródło: ifa-berlin.com 

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Analizy rynkowe


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik DVB-T/T2/C Opticum AX LION NS H.265 HEVC

Najnowszy hybrydowy odbiornik DVB-T/T2/C z HEVC/H.265 marki Opticum firmy AX...

109 zł Więcej...

SAT Kurier - 8-10/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 8-10/2023

12 zł Więcej...

Kabel HDMI 2.1 8K UHD 3,0m

Najnowszy kabel HDMI o długości 3,0m w wersji v2.1 dla...

65 zł Więcej...