„Życie w locie” w lipcu na BBC Earth

dodano: 2018-06-13 11:18
autor: Jakub Sulisz | źródło: BBC World Wide

Życie w locie BBC Earth Na kanale BBC Earth szczególnie polecamy dokument „Życie w locie”, w którym twórcy programu przemierzają kontynenty, by uchwycić zwierzęta w locie i pokazać świat z ich wyjątkowego punktu widzenia. Wszystko po to, by zgłębić naukowe tajniki, które kryją się za niezwykłą umiejętnością latania.

Życie w locie BBC Earth

Żegnaj Cassini - Witaj Saturnie
Miliony kilometrów od domu, z małym zapasem paliwa, zasłużona bezzałogowa sonda kosmiczna Cassini zanurzy się na zawsze w odmętach atmosfery pierścieniowej planety, którą eksplorowała przez ostatnie 13 lat. Jej ostatniej podróży do serca Saturna towarzyszą naukowcy podsumowujący niesamowite osiągnięcia i odkrycia misji, która ogromnie wzbogaciła naszą wiedzę na temat Układu Słonecznego. Dzięki sondzie Cassini poznaliśmy nowe światy z gigantycznymi lodowymi gejzerami, podziemnymi oceanami, w których może przetrwać życie oraz byliśmy świadkami narodzin nowego księżyca w pierścieniach Saturna. Czas pożegnać zasłużonego odkrywcę kosmosu.
Poniedziałek 9 lipca, godz. 23:00

Życie w locie
Latanie to prawdziwa supermoc, o której ludzie zawsze mogli tylko marzyć. Jednakże zadziwiająco duża liczba zwierząt, takich jak ptaki i nietoperze, a nawet wiewiórki, ryby i węże, opanowała przestworza. Przy pomocy niesamowitych umiejętności i z wrodzoną gracją naginają prawa grawitacji, aby polować, przemieszczać się, spać i żyć w locie. Natura była zawsze dla człowieka tajemnicą. Dopiero od niedawna posiadamy technologie, które umożliwiają podążanie za zwierzętami i odkrywanie ich tajemnic. Twórcy programu przemierzają kontynenty, by uchwycić zwierzęta w locie i pokazać świat z ich wyjątkowego punktu widzenia. Dzięki wysiłkowi operatorów widzowie mają wrażenie towarzyszenia zwierzętom podczas lotu. Wszystko po to, by zgłębić naukowe tajniki, które kryją się za niezwykłą umiejętnością latania.
Od wtorku 10 lipca, godz. 19:55

Temperatura: moc lodu i ognia
Program naukowy, w którym Helen Czerski - fizyczka polskiego pochodzenia - przedstawia niesamowitą moc działania temperatury z punktu widzenia atomu, człowieka i kosmosu. Zaprasza widzów w świat fizyki molekularnej oraz zdradzi tajniki dynamiki płynów oraz wysokoenergetycznej plazmy.Temperatura, niezauważana przez nas na co dzień siła, w ogromnym stopniu przyczyniła się do powstania życia na Ziemi. Ukształtowało się ono w wyniku dramatycznego zetknięcia zimna i ciepła, a przetrwanie każdej istoty na naszej planecie uzależnione jest właśnie od temperatury. Przekształca ona materię z jednego stanu skupienia w drugi. Ujarzmienie tego prawa fizyki przez człowieka doprowadziło do największych odkryć w historii ludzkości.
Od poniedziałku 16 lipca, godz. 23:00

Chirurdzy: na krawędzi życia
Trzyczęściowy dokument rejestrujący codzienną, lecz niezwykłą pracę na oddziale chirurgicznym w Szpitalu Królowej Elżbiety w Birmingham. Program skupia się na wykorzystujących najnowocześniejsze osiągnięcia medycyny chirurgach, którzy w dramatycznej i wyczerpującej walce o ludzkie życie przekraczają granice własnej wytrzymałości fizycznej i psychicznej. Widzowie śledzą najpoważniejsze zabiegi odbywające się na sali operacyjnej: usunięcie nowotworu twarzy, celowe zatrzymanie akcji serca, upuszczanie krwi, nowatorski przeczep wątroby. Wszystkie te techniki przyczynią się do uratowania życia pacjenta oraz rozwoju współczesnej medycyny.
Od wtorku 24 lipca, godz. 23:00