reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Rośnie obłożenie reklamowe serwisów VOD nadawców

dodano: 2018-06-22 13:28
autor: Jakub Sulisz | źródło: Wavemaker

Ipla Player.pl Serwisy VOD należące do największych polskich nadawców emitują już średnio 9,5 minuty reklam na godzinę programu – pokazuje analiza Wavemaker. Pod względem viewability, Player, Ipla i TVP.pl utrzymują się jednak wciąż w czołówce najwyżej notowanych. 

Player


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Narasta clutter reklamowy w serwisach VOD największych nadawców - TVP, Polsatu i TVN. Z ok. 7 minut na godzinę wiosną ub.r., ich obłożenie wzrosło do średnio 9,5 minuty na godzinę - pokazuje analiza Wavemaker prowadzona od marca do czerwca i obejmująca po kilkadziesiąt godzin programów emitowanych w Player.pl, Ipla.tv oraz na TVP.pl. 
 
 
Oznacza to, że obłożenie reklamowe w VOD zbliża się już do tego telewizyjnego. Wypełnienie ustawowego limitu reklamowego na antenach głównych nadawców komercyjnych sięga 100 proc., a więc 12 minut na godzinę. Niższe jest w TVP1 i TVP2, które nie mogą tak swobodnie zarządzać swoim czasem i przerywać programów telewizyjnych reklamami – ich nadawca robi to jednak swoim serwisie TVP.pl.  
 

Mimo rosnącego clutteru, TVP.pl, Player oraz Ipla plasują się na szczycie rankingu serwisów emitujących reklamy z najwyższym viewability, pokazują dane Gemius AdReal podsumowujące maj 2018 r. 

Statystyki Gemius AdReal bazują na liberalnej definicji viewability wypracowanej przez IAB – zakłada ona, że wideo musi się znajdować w polu widzenia użytkownika na minimum 50 proc. okna playera przynajmniej przez 2 konsekutywne sekundy. Przypomnijmy, że GroupM (Wavemaker jest jej częścią) promuje znacznie bardziej wymagający i korzystny dla marketerów standard, zgodnie z którym wideo musi trafić do prawdziwego użytkownika i zostać odtworzone przez niego z dźwiękiem w przynajmniej 50 proc. długości, pole reklamy musi zaś być widoczne w całości. 
 

Player z rekordem
Szybko rosnące obłożenie reklamowe na razie nie przekłada się wyraźnie na wzrost poirytowania użytkowników serwisów VOD. Badanie VideoTrack agencji Wavemaker z jesieni ub.r. potwierdziło, że wśród mediów wideo, to telewizja budzi wciąż największą irytację jako medium reklamowe (55 proc. badanych zdecydowanie lub raczej denerwują spoty w TV). Reklamy w serwisy VOD są denerwujące dla 49 proc. e-widzów, a reklamy w Youtube – dla 47 proc. 

Co ciekawe, to Youtube internauci postrzegali w badaniu VideoTrack jako najbardziej obłożony reklamami serwis wideo, a spośród serwisów największych nadawców polsatowską Iplę. W tej drugiej kategorii skazania badanych nie są zgodne z tegorocznym wyliczeniem agencji, które pokazało, że najwięcej reklam na godzinę w okresie od marca do czerwca pokazywał Player.pl. 


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Platformy streamingowe


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik DVB-T/T2 HEVC DI-WAY 2020 Mini

Mini odbiornik DVB-T/T2 z HEVC/H.265 marki DI-WAY z trybem hotelowym...

99 zł Więcej...

SAT Kurier - 5-7/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 5-7/2023

12 zł Więcej...

Odbiornik Octagon SF8008 Supreme Combo UHD 4K 1xDVB-S2X 1xDVB-T2/C

Octagon SF8008 Supreme Combo UHD 4K DVB-S2X, DVB-T2 - odbiornik...

539 zł Więcej...