reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

„Wiadomości”, „Fakty” czy „Wydarzenia”? Co oglądają Polacy? [akt.]

dodano: 2018-07-03 14:32 | aktualizacja: 2018-07-05 19:19
autor: Anita Kaźmierska | źródło: Wavemaker/satkurier.pl

Wiadomości Fakty Wydarzenia „Wiadomości” najlepiej oglądają się na Lubelszczyźnie i Podkarpaciu, „Fakty” w małopolskim i świętokrzyskim, a „Wydarzenia” - najbardziej stabilne pod względem udziałów wśród flagowych programów informacyjnych, najlepsze udziały osiągają w łódzkim i podlaskim, pokazuje analiza Wavemaker obejmująca grupę dorosłych polskich telewidzów. Uwaga! Analiza obejmuje tylko główne anteny - nie uwzględnia oglądalności „Wiadomości” w TVP Info czy „Faktów” w TVN24 BiS.

Wiadomości Fakty Wydarzenia Wavemaker


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
„Fakty” utrzymały się na pozycji lidera rankingu programów informacyjnych w pierwszym półroczu* 2018 r. w grupie dorosłych widzów (18+). Jak pokazuje analiza agencji Wavemaker na podstawie danych Nielsena, program osiągnął 21,7 proc. udziału wśród dorosłych (7 proc. spadek w stosunku do pierwszego półrocza 2017), co pozwoliło mu wyprzedzać „Wydarzenia” (16,2 proc. udziału i zaledwie 2 proc. spadek) oraz „Wiadomości”, które po 20 proc. spadku udziału spadły na trzecią pozycję z wynikiem 16 proc.

„Wiadomości” są wciąż najlepiej oglądanym programem informacyjnym w dwóch województwach Polski – lubelskim oraz podkarpackim, gdzie osiągają blisko 24 proc. udział w czasie oglądania dorosłej widowni. Najgorsze wyniki program notuje w wielkopolskim, śląskim i łódzkim – tam jego udział nie przekracza 13 proc.

„Fakty” triumfy święcą w małopolskim i świętokrzyskim (prawie 26 proc. udział w widowni 18+), a najgorzej (poniżej 16 proc.) wypadają w lubuskim. Z kolei „Wydarzenia” są najbardziej popularne w łódzkim i podlaskim (odpowiednio 22,5 oraz blisko 21 proc.), najsłabiej oglądają się zaś w zachodniopomorskim, gdzie program osiąga niespełna 11 proc. udziału wśród dorosłych telewidzów.

Agencja Wavemaker prześledziła też, jak zmieniły się udziały flagowych programów informacyjnych głównych stacji w województwach Polski na przestrzeni ostatniego półrocza.

Okazuje się, że „Wiadomości” tylko w jednym województwie – lubuskim, zyskały widzów. Udział programu wzrósł tam aż o 20 proc. w stosunku do poprzedniego półrocza. W pozostałych obszarach Polski flagowy program TVP tracił udziały – rekord padł w małopolskim, gdzie jego udział stopniał o 37 proc.

Także „Fakty” - choć ze znacznie mniejszą dynamiką - w większości województw traciły, najwięcej w kujawsko-pomorskim (20 proc. spadku udziału). Pod względem dynamiki zmiany, to „Wydarzenia” Polsatu wypadają najlepiej. Program zyskał w 6 województwach, najwięcej w podlaskim (aż 35 proc.).
 

Dane te mogą, ale nie muszą być związane z preferencjami politycznymi widzów z poszczególnych województw. Nielsen, podobnie zresztą jak i inne firmy dostarczające pomiar telemetryczny na różnych rynkach, nie uwzględnia takiej zmiennej jak poglądy polityczne.

*dane obejmują okres od 1 stycznia do 26 czerwca 2017 i 2018 roku

Aktualizacja:
Publikujemy komentarz TVP do materiałów wysłanych przez agencję Wavemaker.

Przygotowujący dane pominęli fakt, że od 24.08.2017r. „Wiadomości” nadawane są równocześnie na dwóch antenach: TVP1 oraz TVP Info. Oznacza to, że porównywanie danych z pierwszej połowy 2017 roku z danymi o widowni z analogicznego okresu roku 2018 tylko dla anteny TVP1, jest nadużyciem.

W województwie podlaskim aż 28% widzów oglądających „Wiadomości” w 2018 roku to widzowie TVP Info. Widzowie Ci w 2017 roku oglądali „Wiadomości” wyłącznie na jednej antenie - TVP1. W zaprezentowanych wynikach zostali oni całkowicie pominięci. Podobnie sytuacja wygląda także w innych województwach, a w skali całego kraju udział oglądalności „Wiadomości” na antenie TVP Info wynosi średnio 20% całkowitej widowni.

Poniżej publikujemy odpowiedź agencji Wavemaker.

Jest to kolejna edycja naszego zestawienia, w ub.r. publikowaliśmy analogiczny materiał i opieraliśmy się dokładnie na takiej samej metodologii. W naszej analizie zestawiliśmy udziały programów informacyjnych na głównych antenach czołowych nadawców. W przypadku żadnego z nadawców nie sumowaliśmy udziałów emisji na dodatkowych antenach tematycznych, jak np. TVN24 BiS, Polsat News czy właśnie TVP Info, które „Wiadomości” emituje dopiero od sierpnia ub.r.

Proszę pamiętać, że jesteśmy agencją mediową, której nadrzędnym interesem są interesy i zainteresowania jej klientów. Z tego wynika nasza szczególna uwaga dotycząca największych anten – tych, które odgrywają kluczową rolę w budowaniu zasięgu kampanii reklamowych.

Jednocześnie agencja załączyła dodatkowe dane pokazujące sumę udziałów programów informacyjnych emitowanych na wszystkich antenach – tj. TVP1 i TVP Info, Polsat, Polsat News i Polsat News 2 oraz TVN i TVN24 BiS.
 

Z powyższego wykresu wynika, że „Wiadomości” są najlepiej oglądanym programem informacyjnym nie w dwóch województwach Polski – lubelskim oraz podkarpackim, ale w czterech – obok lubelskiego oraz podkarpackiego także w świętokrzyskim i podlaskim. Ponadto inaczej wygląda ranking programów informacyjnych w pierwszym półroczu 2018 r. w grupie dorosłych widzów (18+). Pierwsze miejsce nadal zajmują „Fakty” (23 proc.), ale drugie już „Wiadomości” (19 proc.), a dopiero trzecie „Wydarzenia” (18 proc.).


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Oglądalność


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Google TV Next 4K Stick HDMI

Google TV Next 4K Stick HDMI to ciekawy i wydajny...

339 zł Więcej...

Odbiornik Spycat Mini V2

Spycat Mini V2  - mały, tani odbiornik satelitarny HD w...

219 zł Więcej...

SAT Kurier - 11-12/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 11-12/2022

12 zł Więcej...