dodano: 2018-07-12 11:47 | aktualizacja:
2018-07-12 11:59
autor: Jakub Sulisz |
źródło: Orpa
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Za napęd mają odpowiadać dwa silniki elektryczne o mocy o mocy 170 KM (125 kW) i momencie obrotowym 485 Nm każdy.
Masa własna eCitaro z 10 modułami baterii to 13,44 tony, zaś dopuszczalna masa całkowita pojazdu wyniesie 19,5 tony. Elektryczny Mercedes będzie w stanie zabrać na pokład ok. 88 pasażerów.
Pojazd ma być ładowany za pomocą złącza Combo 2, w przyszłości pojawi się również możliwość opcjonalnego ładowania pantografowego.
Zasięg operacyjny najcięższej wersji eCitaro oszacowano na ok. 150 km latem. W idealnych warunkach pojazd będzie mógł przejechać na jednym ładowaniu ok. 250 km.
Według Mercedesa, elektryczne autobusy zostaną w przyszłości wyposażone w
baterie ze stałym elektrolitem – znacznie wydajniejsze i bezpieczniejsze niż akumulatory litowo-jonowe obecnej generacji. Zasięg eCitaro ulegnie również wydłużeniu dzięki zastosowaniu zeroemisyjnego range extendera opartego na wodorowym ogniwie paliwowym generującym energię elektryczną. W konsekwencji autobus będzie mógł w 100% zastąpić pojazdy napędzane silnikami spalinowymi.
Mercedes poinformował, że zebrał już pierwsze zamówienia na eCitaro, a dostawy pojazdu do odbiorców rozpoczną się się pod koniec 2018 r. W pierwszej kolejności autobusy trafią do przedsiębiorstwa Rhein-Neckar-Verkehr GmbH. W późniejszym terminie operatorzy z Hamburga i Berlina otrzymają odpowiednio 20 i 15 szt. eCitaro. Za produkcję autobusu ma odpowiadać fabryka zlokalizowana w Mannheim.
Daimler Buses planuje inwestycje w nowe projekty i technologie na poziomie 200 mln. Środki zostaną przeznaczone m.in. na zaawansowane systemy łączności, systemy jazdy autonomicznej oraz napędy elektryczne.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.