dodano: 2018-07-16 12:10 | aktualizacja:
2018-07-16 15:53
autor: Jerzy Kruczek |
źródło: Télérama
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Francuska strona Télérama poinformowała w zeszłym tygodniu, że subskrybenci Studio+ zostali poinformowani pocztą elektroniczną, że usługa zostanie zamknięta za 2 miesiące.
Studio+ dostarczało krótkie serie obejmujące 10-minutowe odcinki skierowane do młodych, mobilnych użytkowników, z miesięczną subskrypcją w wysokości
4,99 euro, następnie obniżono ją do
2,99 euro, ale to nie pomogło. Usługa została zintegrowana z ofertami mobilnych graczy, w tym Orange i Bouygues Telecom we Francji oraz Telefónica w Hiszpanii.
Według BFM TV
usługa Studio+ zyskała zaledwie 2,5 tys. abonentów we Francji, w oparciu o przychody w wysokości zaledwie 77 tys. euro przy opłacie miesięcznej w wysokości 2,99 euro. Przychody międzynarodowe wyniosły tylko 171 tys. euro. Ogólnie rzecz biorąc, w oparciu o inwestycje dokonane przez Vivendi w projekcie i koszty bieżące, szacuje się, że
Studio+ doprowadziło do straty 48 mln euro.
To dziwne, bo Studio+ miało jeszcze większy zasięg w Ameryce Łacińskiej dzięki partnerstwu z operatorem Telefónica, gdzie usługa była dostarczana w pakietach mobilnych.
Pomimo uznanych produkcji, Studio+ stanęło w obliczu konkurencji ze strony konkurencyjnego francuskiego serwisu
Blackpills, który dostarczył podobną ofertę w niższej cenie, z możliwością bezpłatnego dostępu do treści, i która ma 2,5 mln użytkowników, w tym 600 tys. aktywnych.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.