reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Autobusy Volvo 7900 Electric Hybrid dla Grudziądza

dodano: 2018-07-31 12:43 | aktualizacja: 2018-07-31 13:10
autor: Janusz Sulisz | źródło: Volvo Polska/Orpa.pl/transport-publiczny.pl

Volvo_hybrid_-bus_hamburg_360px.jpg 26 lipca 2018 r. miasto Grudziądz i Volvo Polska podpisały umowę na dostawę 7 autobusów hybrydowych typu plug-in (tzw. elektryczne hybrydy). To już drugie w tym roku (wcześniej uczynił to Inowrocław) zamówienie na autobusy Volvo 7900 Electric Hybrid  w Polsce. Volvo zainstaluje też w Grudziądzu stacje szybkiego i wolnego ładowania.

Volvo_hybrid_bus_7900-electric_760px.jpg


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Volvo dostarczy do Grudziądza 7 pojazdów Volvo 7900 Electric Hybrid, które wyposażone będą m.in. w klimatyzację, system elektronicznej informacji pasażerskiej, system lokalizacji pojazdu, monitoring wizyjny, porty USB do ładowania smartfonów, bezprzewodowy Internet WiFi czy system detekcji oraz gaszenia pożaru w komorze silnika i komorze niezależnego ogrzewania. Volvo zainstaluje ponadto w mieście 2 stacje szybkiego ładowania – na trasie autobusów oraz 7 stacji wolnego ładowania w zajezdni.

Hybrydy plug-in to jeden z trzech rodzajów zelektryfikowanych autobusów miejskich, które Volvo dostarcza do polskich miast. Tym różnią się od tradycyjnych hybryd, że na większości trasy zasilane są wyłącznie energią elektryczną – niewielki silnik spalinowy pełni jedynie funkcję pomocniczą. Taki autobus przejechać może w trybie elektrycznym ok. 70 proc. trasy (w zależności od warunków, w jakich porusza się autobus), a doładowanie baterii odbywa się na przystankach końcowych i trwa jedynie trzy do sześciu minut – po tak krótkim czasie autobus może ruszać w trasę. Elektryczne hybrydy mogą też być ładowane przy pomocy funkcji plug-in – np. nocą w zajezdni. Oba rozwiązania zostaną zastosowane w Grudziądzu.

Elektryczne hybrydy (plug-in) zużywają o 60 proc. mniej paliwa od autobusów z silnikiem diesla, a emisja dwutlenku węgla zostaje zredukowana aż o 75 do 90 proc. Dla porównania – tradycyjne hybrydy zużywają ok. 40 proc. mniej paliwa i emitują 40-50 proc. mniej szkodliwych substancji od autobusów spalinowych.

W przypadku hybryd plug-in istnieje ponadto możliwość zaprogramowania, w którym momencie autobus będzie wykorzystywał napęd elektryczny, a w którym spalinowy. System umożliwia dokładne skalkulowanie zapotrzebowania na energię na danej trasie i wgranie do komputera sterującego pracą jednostki napędowej algorytmu, który automatycznie, po odczytaniu danych z GPS, przełączy napęd ze spalinowego na elektryczny w strefach nisko- – bądź zeroemisyjnych – np. w okolicach szkół, szpitali, osiedli mieszkaniowych czy centrów miast. 

– Z perspektywy miast to rozwiązanie wydaje się być bardzo interesujące, pozwala na zupełnie inne spojrzenie na kwestie projektowania. Możliwe jest tworzenie stref zeroemisyjnych, wolnych od spalin – elektryczna hybryda ma możliwość przejazdu w pełni elektrycznego w takich strefach. Co więcej – autobus taki może mieć np. przystanek wewnątrz galerii handlowej – gdzie będzie się poruszał wyłącznie przy wykorzystaniu energii elektrycznej, a więc cicho i bezemisyjnie – mówi Małgorzata Durda, dyrektor ds. sprzedaży autobusów w Volvo Polska.

– Po raz pierwszy, na stałe, na ulice naszego miasta wyjadą autobusy hybrydowe. Do tej pory mieliśmy jedynie możliwość testowania tego typu pojazdów, dziś podpisaliśmy umowę, dzięki której grudziądzka komunikacja miejska wzbogaci się o nowoczesne i ekologiczne autobusy. Wierzę, że to nie ostatnia tego typu inwestycja, a dzięki realizacji projektu współfinansowanego ze środków unijnych „Budowa i przebudowa infrastruktury transportu publicznego wraz z zakupem taboru autobusowego”, zyskamy nie tylko nowoczesne pojazdy, stacje ładowania, ale planujemy również przebudowę trzech ulic – mówi prezydent Grudziądza Robert Malinowski


Autobusy Volvo trafią do Grudziądza w ciągu 9 miesięcy bezpośrednio z wrocławskiej fabryki Volvo, gdzie projektowane są w całości przez polskich inżynierów i produkowane seryjnie od 2010 roku.

W Polsce hybrydy Volvo jeżdżą we Wrocławiu, Sosnowcu, Inowrocławiu, Tarnowskich Górach i Warszawie, a ostatnio firma wygrała przetargi na dostawę tego typu pojazdów do Krakowa, Jeleniej Góry, Białegostoku i Krosna.



W ub. roku Volvo dostarczyło 35 hybryd do Sosnowca – to największa obecnie w Polsce flota autobusów o napędzie hybrydowym. Oprócz Polski Volvo podpisało do tej pory umowy na dostawę zelektryfikowanych autobusów do Wielkiej Brytanii, Danii, Luksemburga, Holandii, Norwegii, Singapuru i Szwecji.

Na całym świecie Volvo sprzedało do tej pory ponad 4000 zelektryfikowanych autobusów.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Zielona motoryzacja


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Miernik Signal ST-5155 DVB-T/T2/C DVB-S/S2 z podglądem

Miernik Signal ST-5155 do pomiarów zarówno cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2,...

679 zł Więcej...

SAT Kurier - 7-8/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 7-8/2022

12 zł Więcej...

SAT Kurier - 5-7/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 5-7/2023

12 zł Więcej...