Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Netia w drugim kwartale br. wypracowała
343 mln zł przychodów i 93 mln zł skorygowanego zysku EBITDA oraz blisko 12 mln zł zysku netto. Wzrosły m.in. przychody z transmisji danych. Spółka utrzymała też pozytywne trendy w zakresie wzrostu liczby szybkich dostępów do internetu, TV i usług mobilnych.
Na rynku B2C na koniec czerwca br. liczba świadczonych usług wyniosła
1,453 mln, z tego 737 tys. (51 proc.) stanowiły usługi na sieciach własnych. Pomimo wzrostu liczby szybkich dostępów do internetu (NGA) o ok. 7 tys. spółka odnotowała lekko ujemny bilans (-1 tys. RGU) na sieci własnej oraz spadek liczby dostępów na sieci obcej o 8 tys. RGU. O 20 tys. spadała też liczba usług głosowych, w większości również za sprawą usług regulowanych.
Z drugiej strony Netia niezmiennie odnotowuje wzrosty z zakresie usług TV (+4 tys. RGU, do
196 tys.) oraz usług mobilnych (+2 tys., do łącznie 146 tys.).
Wskaźnik liczba usług (RGU) na klienta wzrósł do 1,65x, natomiast średni przychód na klienta (ARPU) utrzymuje się na stabilnym poziomie 56 zł, czy czym ARPU z usług TV wzrosło w ciągu roku o blisko 7,5 pp. przy jednoczesnym wzroście wskaźnika penetracji do 47 proc.
Już 53 proc. klientów usług szerokopasmowych na sieci własnej Netii korzysta z pakietów z usługami TV tego operatora.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.