reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Kiedy ruszą Canal+ Sport 4 i nowy Canal+ Sport 3?

dodano: 2018-09-01 05:53
autor: Łukasz Knapik | źródło: Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji/satkurier.pl

Canal+ Sport 28 sierpnia br. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji (KRRiT) udzieliła spółce ITI Neovision koncesje na rozpowszechnianie w sposób rozsiewczy satelitarny dwóch programów telewizyjnych wyspecjalizowanych sportowych pod nazwami Canal+ Sport 3 i Canal+ Sport 4. Obie koncesje obowiązują od dnia 28 sierpnia 2018 roku i wygasają z dniem 27 sierpnia 2028 roku.

CANAL+ Sport stadion 760px.jpg


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Canal+ Sport 3

Program Canal+ Sport 3 będzie rozpowszechniany codziennie, nie mniej niż 12 godzin na dobę i będzie miał charakter wyspecjalizowany - sportowy. Koncesjonariusz rozpocznie rozpowszechnianie programu nie później niż 1 miesiąc od daty udzielenia koncesji. Do czasu rozpoczęcia rozpowszechniania programu koncesjonariusz może prowadzić próbne emisje programu.

Pismem z dnia 20 czerwca 2018 roku, uzupełnionym pismem z dnia 4 lipca 2018 roku, spółka ITI Neovision S.A. z siedzibą w Warszawie wystąpiła o udzielenie koncesji na rozpowszechnianie w sposób rozsiewczy satelitarny programu telewizyjnego pod nazwą Canal+ Sport 3. 17 lipca 2018 roku KRRiT podjęła uchwałę w sprawie upoważnienia przewodniczącego KRRiT do udzielenia spółce ITI Neovision koncesji na kanał Canal+ Sport 3 (więcej tutaj). Program będzie miał charakter wyspecjalizowany o charakterze sportowym, nadawany przez minimum 12 godzin 7 dni w tygodniu i adresowany do widzów w przedziale wiekowym 25-49 lat, z dochodami na poziomie średniej krajowej, z wykształceniem średnim i wyższym, głównie mężczyzn żyjących w miastach powyżej 20 tys. mieszkańców. 

Zgodnie z deklaracjami wnioskodawcy celem powstania programu jest zagwarantowanie jak najszerszej dystrybucji posiadanych przez nadawcę praw oraz rozpowszechnianie własnych formatów edytorskich. Intencją wnioskodawcy jest również upowszechnianie idei sportu i współzawodnictwa jako wartości uniwersalnych. Wybrane transmisje sportowe mają być udostępniane z komentarzem audiodeskrypcyjnym, a wybrane magazyny z udogodnieniami dla osób niedosłyszących. Audycje powtórkowe zajmą 74 proc. tygodniowego czasu nadawania.

Wyspecjalizowany charakter programu będzie realizowany poprzez audycje o charakterze sportowym - 70 proc., i audycje publicystyczne - 10 proc. Udział specjalizacji będzie wynosił zarówno w tygodniowym jak i miesięcznym czasie nadawania programu w godzinach 6:00-23:00 nie mniej niż - 80 proc.. Wnioskodawca zgodnie z „Ustawą o radiofonii i telewizji” oraz „Rozporządzeniem KRRiT z dnia 18 maja 2016 roku w sprawie niższego udziału w programie telewizyjnym audycji wytworzonych pierwotnie w języku polskim i audycji europejskich oraz w programie radiowym utworów słowno-muzycznych wykonywanych w języku polskim” zadeklarował procentowy udział w kwartalnym czasie nadawania - z wyłączeniem serwisów informacyjnych, reklam, telesprzedaży, transmisji sportowych, przekazów tekstowych i teleturniejów, audycji wytworzonych pierwotnie w języku polskim, w pierwszym roku rozpowszechniania programu telewizyjnego co najmniej 25 proc., w kolejnych latach co najmniej 33 proc. Natomiast udział audycji europejskich, według deklaracji, ma wynosić w pierwszym roku rozpowszechniania programu telewizyjnego co najmniej 40 proc., w kolejnych latach ponad 50 proc.  
 
Jako źródło finansowania nowego projektu telewizyjnego wnioskodawca wskazał środki własne spółki.

Dodajmy, iż start Canal+ Sport 3 nie będzie debiutem stacji pod tą marką w Polsce. W 2010 roku kanał pod taką właśnie nazwą zadebiutował już w naszym kraju (więcej tutaj). W tym samym roku, na wniosek nadawcy, KRRiT zmieniła nazwę tej stacji na Canal+ Gol (więcej tutaj), a w 2011 roku na Canal+ Weekend (jednocześnie zmieniając Canal+ Sport 2 w Canal+ Gol, w 2013 roku nastąpiła zmiana charakteru tego programu z wyspecjalizowanego na uniwersalny i zmiana nazwy programu z Canal+ Gol na Canal+ Family 2, a w 2015 roku na Canal+ 1 - stacja pod tą marką nadaje do dziś) (więcej tutaj i tutaj). W 2013 roku nastąpiła zmiana charakteru programu (z wyspecjalizowanego sportowego na uniwersalny) i kolejna zmiana nazwy programu - tym razem na Canal+ Family. Stacja pod tą marką nadaje do dziś - dostęp do niej mają abonenci platform nc+ i Orange TV oraz sieci kablowych i IPTV (więcej tutaj).

Ponadto w 2014 roku KRRiT przyznała spółce ITI Neovision koncesję na rozpowszechnianie w sposób rozsiewczy satelitarny kanału sportowego Sport 3 (więcej tutaj). Stacja ta nigdy nie rozpoczęła jednak nadawania. W 2015 roku, na wniosek nadawcy, KRRiT zmieniła charakteru programu z wyspecjalizowanego na uniwersalny oraz nazwę programu ze Sport 3 na Canal+ 2. Także ten kanał nigdy nie rozpoczął nadawania. W tym samym roku zmieniono ponownie nazwę - na Canal+ Discovery. Stacja pod tą marką nadaje do dziś - dostęp do niej mają abonenci platform nc+ i Orange TV oraz sieci kablowych i IPTV (więcej tutaj).
 
Kiedy ruszą Canal+ Sport 4 i nowy Canal+ Sport 3? Na zdjęciu Daria Kabała-Malarz, dziennikarka Canal+ Sport, foto: ITI Neovision
Kiedy ruszą Canal+ Sport 4 i nowy Canal+ Sport 3? Na zdjęciu Daria Kabała-Malarz, dziennikarka Canal+ Sport, foto: ITI Neovision


Canal+ Sport 4

Program Canal+ Sport 4 będzie rozpowszechniany codziennie, nie mniej niż 12 godzin na dobę i będzie miał charakter wyspecjalizowany - sportowy. Koncesjonariusz rozpocznie rozpowszechnianie programu nie później niż 1 miesiąc od daty udzielenia koncesji. Do czasu rozpoczęcia rozpowszechniania programu koncesjonariusz może prowadzić próbne emisje programu.

Pismem z dnia z dnia 20 czerwca 2018 roku, uzupełnionym pismem z dnia 4 lipca 2018 roku, spółka ITI Neovision S.A. z siedzibą w Warszawie wystąpiła o udzielenie koncesji na rozpowszechnianie w sposób rozsiewczy satelitarny programu telewizyjnego pod nazwą Canal+ Sport 4. 17 lipca 2018 roku KRRiT podjęła uchwałę w sprawie upoważnienia przewodniczącego KRRiT do udzielenia spółce ITI Neovision koncesji na kanał Canal+ Sport 4 (więcej tutaj). Program będzie miał charakter wyspecjalizowany o charakterze sportowym, nadawany przez minimum 12 godzin 7 dni w tygodniu i adresowany do widzów w przedziale wiekowym 25-49 lat, z dochodami na poziomie średniej krajowej, z wykształceniem średnim i wyższym, głównie mężczyzn żyjących w miastach powyżej 20 tys. mieszkańców. Wnioskodawca założył, że zaoferuje program sportowy, który będzie kojarzony z piłką nożną.

Zgodnie z deklaracjami wnioskodawcy celem powstania programu jest zagwarantowanie jak najszerszej dystrybucji posiadanych przez nadawcę praw oraz rozpowszechnianie własnych formatów edytorskich. Intencją wnioskodawcy jest również upowszechnianie idei sportu i współzawodnictwa jako wartości uniwersalnych. Wybrane transmisje sportowe mają być udostępniane z komentarzem audiodeskrypcyjnym, a wybrane magazyny z udogodnieniami dla osób niedosłyszących. Audycje powtórkowe zajmą 74 proc. tygodniowego czasu nadawania.

Wyspecjalizowany charakter programu będzie realizowany poprzez audycje o charakterze sportowym - 70 proc., i audycje publicystyczne - 10 proc. Udział specjalizacji będzie wynosił zarówno w tygodniowym jak i miesięcznym czasie nadawania programu w godzinach 6:00-23:00 nie mniej niż - 80 proc. Wnioskodawca zgodnie z „Ustawą o radiofonii i telewizji” oraz „Rozporządzeniem KRRiT z dnia 18 maja 2016 roku w sprawie niższego udziału w programie telewizyjnym audycji wytworzonych pierwotnie w języku polskim i audycji europejskich oraz w programie radiowym utworów słowno-muzycznych wykonywanych w języku polskim” zadeklarował procentowy udział w kwartalnym czasie nadawania - z wyłączeniem serwisów informacyjnych, reklam, telesprzedaży, transmisji sportowych, przekazów tekstowych i teleturniejów, audycji wytworzonych pierwotnie w języku polskim, w pierwszym roku rozpowszechniania programu telewizyjnego co najmniej 25 proc., w kolejnych latach co najmniej 33 proc. Natomiast udział audycji europejskich, według deklaracji, ma wynosić w pierwszym roku rozpowszechniania programu telewizyjnego co najmniej 40 proc., w kolejnych latach ponad 50 proc.

Jako źródło finansowania nowego projektu telewizyjnego wnioskodawca wskazał środki własne spółki.

Według załączonej do wniosków listy akcjonariuszy kapitał zakładowy spółki ITI Neovision na dzień 20 czerwca 2018 roku objęty jest następująco: Groupe Canal+ S.A. - 51 proc., TVN Media Sp. z o.o. (Discovery Communications) - 32 proc., Liberty Global Ventures Holding B.V. - 17 proc.

Dostęp do Canal+ Sport 3 i Canal+ Sport 4 zyskają abonenci należącej do ich nadawcy platformy nc+. Prawdopodobnie obie te stacje pojawią się też w sieciach kablowych i IPTV.

Canal+ Sport 3 i Canal+ Sport 4 uzupełnią sportowe portfolio nadawcy, na które składają się takie kanały jak nSport+, Canal+ Sport, Canal+ Sport 2 i Canal+ Now.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Polonica


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Antena Opticum Integra Combo H/V LTE MUX 8

Nowy model anteny dla naziemnej TV cyfrowej - szerokopasmowa antena...

89 zł Więcej...

Antena Fuba DAA 850 grafit

Fuba DAA 850 to profesjonalna, włoska antena offsetowa. Łatwa w...

429 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ Duo 4K S2X FBC

Vu+ Duo 4K - nowa propozycja z segmentu sprzętu Ultra...

1 540 zł Więcej...
reklama