dodano: 2018-09-06 10:29 | aktualizacja:
2018-09-07 12:39
autor: Jakub Sulisz |
źródło: Audi Brussels/Interia
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Podczas marcowego Genewa Motor Show 2018 zaprezentowano prototyp modelu Audi e-tron, pokazany w specjalnym kamuflażu. Wersja prototypowa tego modelu jest zbliżona do ostatecznej wersji,
której produkcja rozpocznie się pod koniec roku w fabryce Audi w Brukseli.
Elektryczny SUV niemieckiego producenta został wyposażony
w dwa silniki elektryczne o mocy 265 kW, które rozwijają 561 Nm momentu obrotowego. Duży zasięg wynoszący
ponad 400 km daje klientom możliwość czysto elektrycznej jazdy. Wersję produkcyjną Audi e-tron można doładowywać energią elektryczną na stacjach szybkiego ładowania zapewniających moc ładowania 150 kW. W ten sposób, nowy SUV może być gotów do kolejnego etapu długiej podróży w niespełna 30 minut.
Samochód najwyższej próby
Zanim produkcyjna wersja Audi e-tron pojawi się na drogach, prototyp Audi e-tron przejechał ponad 5.000.000 kilometrów podczas testów na czterech kontynentach w najbardziej zróżnicowanych warunkach i miejscach. Pokazał swoje możliwości w chłodach Skandynawii i w upale Afryki, na ogromnych wysokościach najwyższych gór Azji i na północnej pętli toru Nürburgring, w korkach chińskich miast i na amerykańskich autostradach. Audi e-tron to elektryczny SUV, na którym będzie można polegać każdego dnia, w każdej sytuacji.
Komfort, który elektryzuje
Genialnie zaprojektowana przestrzeń, perfekcyjna funkcjonalność i najbardziej zaawansowana pod względem innowacyjności technika – we wnętrzu prototypowego Audi e-tron kierowca i pasażerowie zyskują szerszą perspektywę. To, co daje się odczuć od razu, to duża przestrzeń, minimalistyczny design, luksusowe wykończenie oraz doskonałe wyciszenie wnętrza wynikające z dźwiękoszczelnej i maksymalnie zwartej konstrukcji.
W prototypie Audi e-tron debiutują także - w skali światowej jeśli chodzi o samochody produkowane seryjnie - opcjonalne, wirtualne lusterka zewnętrzne. Są one znacznie węższe niż lusterka standardowe.
Na płaskich wspornikach zamontowano małe kamery. Rejestrowany przez nie obraz wyświetlany jest następnie na ekranach OLED umiejscowionych w przejściu między deską rozdzielczą, a drzwiami. Wirtualne lusterka zewnętrzne adaptują się do zmiennych warunków drogowych, potencjalnie podnosząc w ten sposób bezpieczeństwo.
Audi samodzielnie zbudowało szereg własnych kompetencji rozwijając technologię tworzenia akumulatorów oraz systemów napędowych, a następnie wdrożyło je właśnie w Audi e-tron. Natomiast nasi pracownicy sami obmyślili, zaplanowali i wprowadzili wiele etapów procesu produkcyjnego - powiedział Patrick Danau, dyrektor zarządzający zakładów Audi Brussels.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.