reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

KRRiT zdradza szczegóły nowego pomiaru mediów

dodano: 2018-09-07 10:19
autor: Jerzy Kruczek | źródło: KRRiT

Telemetria Polska Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji podpisała pierwsze umowy z operatorami kablowymi. Dzięki temu ma dostęp do danych z blisko miliona gospodarstw domowych pochodzących ze ścieżki zwrotnej RPD (return path data – dane pochodzące z dekoderów telewizji kablowej i przesyłane ścieżką zwrotną od dekodera do operatora). Operatorzy dostaną zwrotnie dostęp do danych wynikowych. Jest to kolejny etap realizowanego przez KRRiT projektu Telemetria Polska.

KRRiT Telemetria Polska Forum Ekonomiczne Krynica


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.

To pierwsze tego typu badania na tak szeroką skalę w Polsce, oraz jeden z pierwszych tego typu projektów na świecie. Sukcesywnie będziemy rozszerzali bazę pomiarową opartą na RPD. Oczywiście przede wszystkim pracujemy nad panelowym systemem pomiaru pasywnego, który będzie uzupełniony przez dane pochodzące właśnie z RPD. Naszym celem są jednoźródłowe badania TV, Radia i Internetu. To niezwykle rozbudowany i skomplikowany projekt. Optymistyczny scenariusz zakłada, że pierwsze, wstępne wyniki pojawią się w pierwszym kwartale 2019 roku

– powiedział Witold Kołodziejski, przewodniczący KRRiT.

Szacuje się, że potencjał badawczy RPD to blisko 11 mln gospodarstw domowych. Jeśli doliczyć do tego rozwijający się rynek Smart TV to zasięg może być jeszcze większy i obejmie również naziemną telewizję cyfrową.

Nowe, jednoźródłowe badania zbierające dane z TV, Radia i Internetu realizowane wspólnie z rynkiem, w planowanej przez KRRiT formule Joint Industry Comitee (JIC) – jednostki zajmującej się organizacją i nadzorem badań mediów są obecnie najważniejszym zagadnieniem dla nadawców, reklamodawców i domów mediowych.
 

Prowadzimy intensywne prace nad powołaniem JIC, współpracujemy przy tym projekcie z organizacjami branżowymi. Chcemy do końca roku wypracować porozumienie, które będzie gwarantowało, że nowe badania staną się wiarygodną walutą, którą będą się rozliczały media w Polsce. Projekt Telemetria Polska jest organizowany wspólnie z rynkiem. Dlatego od początku został położony duży nacisk na jak najlepszą komunikację oraz rozpoznanie możliwych wariantów technicznych

– przekazał Michał Wigurski, szef projektu Telemetria Polska.

W ramach projektu Telemetria Polska odbyły się już dialogi techniczne oraz konsultacje społeczne. Do pierwszego dialogu technicznego, którego celem było uzyskanie informacji na temat technologii, zgłosiło się 30 firm. W ramach dialogu technicznego dotyczącego uzyskanie informacji na temat badania założycielskiego i jego kontroli, przedstawiciele Telemetrii Polskiej spotkali się z kolejnymi 10 firmami. Na zorganizowane konsultacje społeczne przyszli przedstawiciele blisko 20 najważniejszych firm.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Polonica


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

SAT Kurier - 9-10/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 9-10/2022

12 zł Więcej...

SAT Kurier - 3-4/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 3-4/2023

12 zł Więcej...

SAT Kurier - 11-12/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 11-12/2023

12 zł Więcej...