reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

777 mln subskrybentów SVOD w 2023

dodano: 2018-10-01 13:42
autor: Anita Kaźmierska | źródło: Digital TV Research/satkurier.pl

telewizja pay-tv trendy Liczba subskrypcji pay-tv i SVOD na całym świecie ma wynieść 1,877 mld w 2023 roku, co stanowi wzrost o 505 mln (37 proc.) w porównaniu z 1,372 mld w na koniec 2017 roku. Przy czym liczba subskrypcji SVOD w latach 2017-2023 ma wzrosnąć ponad dwukrotnie, a liczba abonentów tradycyjnej płatnej telewizji ma wzrosnąć o zaledwie 94 mln.

Digital TV Research SVOD pay-tv 2023


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Stany Zjednoczone mają odpowiadać za 289 mln subskrypcji w 2023 roku w porównaniu z 222 mln na koniec 2017 roku. Z powodu postępującego trendu polegającego na rezygnacji z płatnej telewizji, liczba abonentów tradycyjnej telewizji ma spaść o 10 mln do 80 mln. Z drugiej strony liczba subskrypcji SVOD ma wzrosnąć z 132 mln do 208 mln.
 

Chiny są najjaśniejszą gwiazdą, dodając 171 mln subskrypcji w tych latach do łącznie 610 mln subskrypcji. Liczba abonentów pay-tv w tym kraju wzrośnie o „zaledwie” 32 mln do 375 mln, a SVOD o 138 mln do 235 mln. Indie dodadzą kolejne 49 mln subskrypcji pay-tv i SVOD, aby w 2023 roku osiągnąć łączną liczbę 210 mln

- powiedział Simon Murray, główny analityk Digital TV Research.

Przychody z subskrypcji mają wzrosnąć o 11 proc. (25,2 mld dol.) do łącznej kwoty 251 mld dol. w latach 2017-2023. Przychody z tradycyjnej telewizji mają spaść o 18,5 mld dol. do 183 mld dol. Jednak przychody z SVOD mają wzrosnąć o 43,7 mld dol. do 69 mld dol. Udział SVOD w całości ma wzrosnąć z 11 proc. w 2017 do 27 proc. w 2023 roku.

Stany Zjednoczone mają pozostać liderem pod względem przychodów z pay-tv i SVOD, mimo że jego łączna kwota ma spaść ze 108 mld dol. w 2017 do 105 mld dol. w 2023 roku. Przychody z pay-tv mają spaść o 20 mld dol., a z SVOD nie będą wystarczająco wysokie, aby uzupełnić tę stratę.

Ważne jest, aby pamiętać, że liczby te są subskrypcjami brutto. Jedno gospodarstwo domowe może mieć więcej niż jedną subskrypcję. Na przykład abonenci płacący za telewizję satelitarną i Netflixa będą liczeni jako dwie subskrypcje. Niektóre gospodarstwa domowe opłacają więcej niż jedną platformę SVOD.

Analiza rynku SVOD

Liczba globalnych subskrypcji SVOD ma wzrosnąć o 409 mln w latach 2017-2023 do 777 mln. Jedenaście krajów ma mieć w 2023 roku ponad 10 mln subskrypcji SVOD. Chiny i USA mają stanowić w 2023 roku ponad połowę subskrypcji SVOD na całym świecie. Chiny mają mieć 235 mln subskrybentów SVOD w porównaniu z 97 mln w 2017 roku.
 

Stany Zjednoczone będą miały 208 mln subskrypcji SVOD w 2023 roku; to wzrost o imponujące 76 mln w porównaniu z 2017 rokiem pomimo względnej dojrzałości rynku. Udział USA w globalnym rynku spadnie z 36 proc. w 2017 do 27 proc. w 2023 roku

- powiedział Simon Murray, główny analityk Digital TV Research.

W 2023 roku z Netflixa korzystać ma 192 mln subskrybentów (25 proc. z 777 mln całości), z Amazon Prime Video - 120 mln (15 proc.). W Chinach ma być 235 mln subskrypcji (30 proc.; ani Netflix, ani Amazon Prime Video nie działają w Chinach). Pozostałych subskrypcji jest 230 mln (30 proc.). Netflix ma dodać 82 mln subskrybentów między 2017 a 2023 rokiem.

Przychody z SVOD mają sięgnąć 69 mld dol. w 2023 roku, o prawie 44 mld dol. więcej od 2017 roku. Stany Zjednoczone mają pozostać liderem w zakresie przychodów z SVOD, dodając 17 mld dol. między 2017 a 2023 rokiem do łącznie 29 mld dol.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Analizy rynkowe


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Dron selfie ZEROTECH Dobby

999 zł Więcej...

Odbiornik AX 4KBOX HD51 S2X

AX 4K HD51 - najnowszy odbiornik Ultra HD marki AX....

720 zł Więcej...

Mini PC Ferguson FBOX ATV 4K

Ferguson FBOX ATV to jedna z najlepiej zaprojektowanych mini przystawek...

299 zł Więcej...
reklama