– To kolejny kwartał dający nam wiele powodów do zadowolenia. Doskonałe efekty przynosi konsekwentna realizacja strategii multiplay. Świadczymy już ponad 14 mln usług kontraktowych, 30% klientów Grupy korzysta z ofert łączonych, a dzięki temu odnotowaliśmy rekordowo niski wskaźnik churn, który w skali roku wyniósł zaledwie 7,9%. Widać już także pierwsze efekty strategicznych działań zainicjonowanych po dołączeniu do naszej Grupy spółki Netia − mówi Tobias Solorz, Prezes Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Polkomtel Sp. z o.o. – Rozpoczęliśmy wielopłaszczyznową monetyzację praw do transmisji rozgrywek Ligi Mistrzów i Ligi Europy UEFA, a sprzedaż pakietu z kanałami Polsat Sport Premium jest na bardzo dobrym poziomie. Już tradycyjnie przygotowaliśmy atrakcyjne oferty na okres świąteczny, z których wszyscy nasi klienci mogą korzystać od wczoraj.
|
III kwartał |
||
|
2018 |
2017 |
Zmiana % |
Łączna liczba RGU |
16 851 153 |
16 410 325 |
2,7% |
USŁUGI KONTRAKTOWE |
|
|
|
Łączna liczba RGU na koniec okresu, w tym: |
14 057 045 |
13 530 164 |
3,9% |
Płatna telewizja, w tym: |
5 038 210 |
4 882 505 |
3,2% |
Multiroom |
1 141 820 |
1 072 513 |
6,5% |
Telefonia komórkowa |
7 209 240 |
6 864 787 |
5,0% |
Internet |
1 809 595 |
1 782 872 |
1,5% |
Liczba klientów kontraktowych w tym: |
5 712 151 |
5 791 841 |
-1,4% |
klienci ofert multiplay |
1 727 928 |
1 443 581 |
19,7 % |
|
|
|
|
ARPU na klienta1) [PLN] |
84,0 |
80,5 |
4,3% |
Churn na klienta |
7,9% |
8,8% |
-0,9 p.p. |
Wskaźnik nasycenia RGU na jednego klienta |
2,46 |
2,34 |
5,1% |
USŁUGI PRZEDPŁACONE |
|
|
|
Łączna liczba RGU na koniec okresu, w tym: |
2 794 108 |
2 880 161 |
-3,0% |
Płatna telewizja |
91 261 |
63 627 |
43,4% |
Telefonia komórkowa |
2 550 355 |
2 623 950 |
-2,8% |
Internet |
152 492 |
192 584 |
-20,8% |
ARPU na RGU prepaid1) [PLN] |
20,8 |
20,2 |
3,0% |
- Wyniki oglądalności kanałów Grupy Polsat w grupie komercyjnej w trzecim kwartale i pierwszych dziewięciu miesiącach roku są zgodne z naszą długoterminową strategią, pomimo silnego wpływu rynkowego Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej Rosja 2018. Dynamiczny wzrost naszych przychodów z reklamy telewizyjnej i sponsoringu został wsparty szybką realizacją synergii zapowiedzianych w momencie nabycia nowych kanałów telewizyjnych – mówi Maciej Stec, Członek Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A., Telewizja Polsat Sp. z o.o. – Nasze inwestycje w transmisje sportowe premium stanowią dodatkowe silne wzmocnienie przychodów Grupy Telewizji Polsat. Wzbogaciliśmy portfolio kanałów Grupy Polsat nowymi płatnymi kanałami sportowymi Polsat Sport Premium i Eleven Sports, zbudowaliśmy najnowocześniejsze studio sportowe w Polsce dedykowane Lidze Mistrzów i Lidze Europy UEFA, przygotowaliśmy atrakcyjne oferty z tymi rozgrywkami dla klientów Cyfrowego Polsatu, Plusa, IPLI i Netii oraz byliśmy otwarci na współpracę z innymi operatorami TV. A to wszystko po to, by zapewnić najlepsze treści i oprawę meczów dla wszystkich fanów rozgrywek piłkarskich.
|
III kwartał |
9 miesięcy |
||||||
|
2018 |
2017 |
Zmiana p.p./% |
2018 |
2017 |
Zmiana p.p./% |
||
Udział w oglądalności1, |
25,05% |
23,81% |
1,24 p.p. |
24,35% |
23,87% |
0,48 p.p. |
||
POLSAT (kanał główny) |
11,33% |
11,96% |
-0,63 p.p. |
11,47% |
12,45% |
-0,98 p.p. |
||
Kanały tematyczne |
13,73% |
11,85% |
1,88 p.p. |
12,88% |
11,42% |
1,46 p.p. |
||
Przychody z reklamy (mln PLN) |
241 |
231 |
4, 1% |
831 |
772 |
7,6% |
||
Udział w rynku reklamy3 |
27,6% |
28,1% |
-0,5 p.p. |
27% |
27,1% |
-0,1 p.p. |
||
|
|
|
|
|
|
|
||
Wydatki na reklamę telewizyjną na rynku4 (mln PLN) |
873 |
823 |
6% |
3 077 |
2 850 |
8% |
mln PLN |
III kwartał 2018 |
III kwartał 2017 |
zmiana r/r |
Przychody |
2 735 |
2 351 |
16,3% |
EBITDA |
920 |
811 |
13,4% |
Marża EBITDA |
33,6% |
34,5% |
-0,9 p.p. |
mln PLN |
III kwartał 2018 |
zmiana r/r |
Przychody ze sprzedaży |
375 |
23% |
Koszty operacyjne2) |
281 |
31% |
EBITDA |
94 |
3% |
Marża EBITDA |
25,1% |
-4,7 p.p. |
– Trzeci kwartał tego roku to zarazem pierwszy kwartał pełnej konsolidacji wyników finansowych Netii i Eleven Sports Network. Osiągnęliśmy silne wyniki finansowe, które są odzwierciedleniem zdrowej kondycji biznesowej Grupy i przewyższają średnią prognoz analityków. To zasługa bardzo dobrych wyników sprzedażowych w obydwu segmentach i konsekwentnej realizacji strategii multiplay. Jednocześnie na wyniki segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej w tym kwartale pozytywny wpływ miało włączenie do oferty hurtowej nowych kanałów telewizyjnych, w tym sportowych stacji premium. Wysokie wolne przepływy pieniężne zapewniają nam z kolei komfort, jeżeli chodzi o bieżące realizowanie założeń strategii biznesowej, planów inwestycyjnych i regularną spłatę zadłużenia − mówi Katarzyna Ostap-Tomann, Członek Zarządu ds. Finansowych, Cyfrowy Polsat S.A., Polkomtel Sp. z o.o., Telewizja Polsat Sp. z o.o.
Mini PC Homatics BOX R Plus 4K
Homatics BOX R Plus to najnowszy wzbogacony m. in. o...
569 zł Więcej...Odbiornik Octagon SF8008 Combo UHD 4K S2X
Octagon SF8008 Combo UHD 4K S2X - nowy odbiornik UHD...
499 zł Więcej...SAT Kurier - 3-4/2023 wersja elektroniczna
Elektroniczna wersja SAT Kuriera 3-4/2023
12 zł Więcej...