Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Elektromobilność z 286 „elektrykami” - gdzie ten 1 mln aut?
Zastanawiające jest to, że w 3. kwartale 2018 r. w Polsce przybyło tylko 286 samochodów elektrycznych (zasilanych akumulatorem i hybrydy plug-in). Oznacza to
spadek o 12 proc. rdr. W ten sposób Polska znalazła się w gronie czterech państw Unii Europejskiej, które zanotowały w tym segmencie zmniejszenie liczby rejestracji w ujęciu rocznym.
Dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów ACEA wskazują na to, że
Polska wyróżnia się na tle Europy zwiększoną dynamiką sprzedaży samochodów hybrydowych (Polska +51 proc., UE +37 proc.) oraz zdecydowanym przywiązaniem użytkowników do silników diesla.
Konieczny program wspierający sprzedaż elektryków.
Wydaje się, że bardzo jest potrzebne wdrożenie jakiegoś solidnego programu, który skutecznie zachęci Polaków do inwestycji w auta elektryczne, bo na razie są one za drogie i mają za mały zasięg, by zainteresowały polskich kierowców. Wynika to z tego, że Polacy zwracają uwagę na koszty eksploatacji i komfort podróży. Niestety
jeśli w 2019 r. znacząco podrożeje prąd, to tym bardziej spadnie zainteresowanie „elektrykami".
Polacy najchętniej kupują klasyczne hybrydy, których zamówili o ponad połowę więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku (5 508 egz. do 3 646 w III Q 2017 r.) Daje to Polsce 6. miejsce wśród państw UE, za Hiszpanią i Italią, a przed m.in. Holandią, Finlandią, Belgią i Szwecją.
Niemcy liderem elektromobilności w Europie.
Dotąd królestwem europejskiej elektromobilności była Norwegia. W 3. kwartale nastąpiła zmiana lidera pod względem liczby samochodów elektrycznych, choć jest to minimalna różnica zaledwie 16 egz. Pierwsze miejsce przejęły Niemcy (16 265 egz.), przed Norwegią (16 249 egz.) i Wielką Brytanią (15 491 egz.). Co ciekawe ponad 5 tys. egz. elektryków kupiono we Francji, Szwecji i Holandii. Biorąc pod uwagę sprzedaż aut elektrycznych od stycznia do końca września br., liderem nadal pozostaje Norwegia (52 038 egz.).
Długa i wyboista droga Polski do elektromobilności.
Od początku roku do końca września
w Polsce przybyło 958 samochodów elektrycznych (zasilanych akumulatorem i hybrydy plug-in), co oznacza wzrost o
37 proc. rdr. Co z tego skoro ich łączny udział w rejestracji wszystkich nowych samochodów osobowych w Polsce wynosi zaledwie
0,24 proc..
Dla porównania w Unii Europejskiej ten wskaźnik znajduje się na poziomie
1,8 proc., czyli jest ponad 7 razy tyle. Od początku roku do końca września 2018 r. w Polsce kupiono łącznie 403 343 samochody osobowe, z czego 282 338 to auta benzynowe, 97 724 to diesle, a 23 253 to pojazdy niskoemisyjne.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.