Grupa podaje, że kanały filmowe marki FilmBox i kanały tematyczne odnotowały wzrost przychodów z działalności nie tylko w Polsce, ale także na kilku rynkach zagranicznych: na Węgrzech, w Słowacji, Czechach, Rumunii, krajach byłej Jugosławii oraz krajach nadbałtyckich. Drugim segmentem, który istotnie wpłynął na poprawę wyników, był segment Zoom TV, który w okresie styczeń-wrzesień 2018 r. wypracował 7,95 mln zł przychodów. Stanowi to wzrost o 95% (wzrost wartościowo 3,9 mln zł) w porównaniu z trzecim kwartałem 2017 r.Tak znaczący wzrost sprzedaży i wyników to efekt szeregu działań podejmowanych przez Grupę KPTV w związku z realizowaną strategią rozwoju. Systematycznie rośnie segment Kanały filmowe marki FilmBox i kanały tematyczne (wzrost o 10%), a także segmenty Kanałów marki Kino Polska i Zoom TV. Istotny wzrost przychodów ze sprzedaży w III kwartale przełożył się na prezentowany wzrost wyniku operacyjnego i netto Grupy. Po przeprowadzeniu połączenia 3 spółek zależnych ze spółką KPTV zaczęliśmy realizować efekt synergii
– powiedział Bogusław Kisielewski, prezes zarządu Kino Polska TV S.A.
Grupa Kino Polska TV w okresie styczeń-wrzesień 2018 r. osiągnęła zysk z działalności operacyjnej w wysokości 43,1 mln zł (+229% r/r) oraz 38,6 mln zł zysku netto z działalności kontynuowanej (+287% r/r). Do dynamicznego wzrostu wyników w odniesieniu do 2017 r. przyczyniło się rozpoznanie zysku na wycenie posiadanego dotychczas udziału w Spółce Stopklatka S.A. w kwocie 26,9 mln zł. Po eliminacji efektu wyceny zysk na działalności operacyjnej byłby wyższy o 24% niż w analogicznym okresie 2017 r., głównie dzięki wyższym wynikom w segmentach: Kanały Filmbox i kanały tematyczne, Zoom TV, Kanały marki Kino Polska oraz dzięki niższym pozostałym kosztom operacyjnym.W kolejnych kwartałach będziemy kontynuować rozwój na rynkach zagranicznych oraz umacniać pozycję Grupy na polskim rynku, szczególnie w segmencie FilmBox Premium. Przejęcie Stopklatka S.A. przyspieszyło rozwój naszej Grupy w Polsce, gdzie łączna oglądalność naszych kanałów telewizyjnych zbliża się do 2%. Widzimy również nadal duży potencjał wzrostu na rynkach zagranicznych na których jesteśmy obecni
– podkreśla Bogusław Kisielewski, prezes zarządu Kino Polska TV S.A.