dodano: 2018-11-20 17:13 | aktualizacja:
2018-11-20 19:59
autor: Anita Kaźmierska |
źródło: HD+/satkurier.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Do świąt Bożego Narodzenia w 2019 roku telewizory UHD mają nadal zyskiwać na znaczeniu jako innowacja w dziedzinie elektroniki użytkowej. 43 proc. respondentów twierdzi, że kupno nowego telewizora w ciągu najbliższych 12 miesięcy jest „bardzo prawdopodobne” lub „prawdopodobne”. 91 proc. zainteresowanych tym osób uważa, że zakup telewizora UHD jest „bardzo prawdopodobny” lub „prawdopodobny”. Najważniejszym kryterium przy zakupie nowego telewizora jest jakość obrazu (69 proc.), a następnie cena (67 proc.) i rozmiar ekranu (62 proc.).
Spośród 15 proc. respondentów, którzy uważają zakup telewizora za „bardzo prawdopodobny”, 73 proc. uważa, że „bardzo prawdopodobne” jest to, iż będzie on obsługiwał UHD. To potencjalne
około 4,2 mln nabywców telewizorów UHD w ciągu najbliższych 12 miesięcy (w oparciu o 38,8 mln gospodarstw domowych z telewizją w Niemczech).
UHD wreszcie dotarło na masowy rynek i na koniec 2019 roku w Niemczech sprzedane będzie ponad 13 mln sztuk urządzeń UHD. Oczywiście widzowie chcą optymalnie wykorzystać swój nowy telewizor UHD, a zatem oczekują treści UHD. Jeśli chodzi o kanały w jakości UHD, są również gotowi zapłacić dodatkowo
- powiedział Timo Schneckenburger, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w HD+.
Ponad połowa telewidzów w Niemczech (52 proc.) byłaby w stanie zapłacić za kanał telewizyjny w lepszej jakości obrazu. 14 proc. płaciłoby do 3 euro miesięcznie za UHD; 18 proc. od 3 do 6 euro; 8 proc. od 6 do 9 euro; 7 proc. od 9 do 12 euro, a 5 proc. ponad 12 euro. Tak więc co piąte gospodarstwo domowe (20 proc.) jest skłonne zapłacić 6 euro i więcej miesięcznie za kanał w UHD.
Świadomość technologii UHD nadal jest niska. Wśród respondentów zapytanych o dostawców treści UHD, 20 proc. wskazało Sky, 19 proc. RTL, 18 proc. ZDF, 17 proc. ProSieben, 15 proc. Sat.1, 12 proc. UHD1 oraz po 11 proc. kabel eins i RTL II. Ale były też wymienione stacje, które nie mają nic wspólnego z UHD. Największe wartości odstające to ARD, gdzie 17 proc. respondentów błędnie podejrzewa tego nadawcę o posiadanie treści UHD, oraz Vox (13 proc.).
Wskazania na temat zalet telewizora UHD są niezwykle zróżnicowane. 79 proc. respondentów wymienia lepszą jakość obrazu, 52 proc. lepsze kolory i kontrasty. Ale tylko 27 proc. wie, że również oni mogą umieścić większy telewizor w salonie, ponieważ odległość kanapy od telewizora praktycznie nie odgrywa tu żadnej roli.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.