AT&T odchodzi od zamawiania nowych satelitów zaledwie trzy lata po przejęciu DirecTV, co z pewnością wznawia debatę branży na temat przyszłości telewizji satelitarnej, która często stanowi połowę lub więcej stałych przychodów operatora satelitarnego. Ogłoszenie ze strony AT&T nie pomoże również złagodzić obaw producentów satelitów o popyt na nowe jednostki - w ciągu ostatnich czterech lat zapotrzebowanie znacznie się obniżyło. Tylko pięć dużych komercyjnych satelitów geostacjonarnych zostało zamówionych na całym świecie w 2018 roku w drodze otwartej, konkurencyjnej licytacji, w porównaniu z historyczną średnią roczną wynoszącą 20 lub więcej satelitów, informuje „Space News”.- Obserwujemy zmiany w oglądaniu: z tradycyjnej telewizji - kablowej, satelitarnej - na rzecz usług VOD - powiedział Randall Stephenson, prezes i dyrektor generalny AT&T Inc.
Randall dodał, że AT&T „inwestuje bardzo agresywnie” w OTT, dystrybucję wideo, a także światłowody.- Powiedziałbym, że kupno DirecTV przez AT&T miało mniej wspólnego z dystrybucją wideo, a więcej wspólnego z posiadaniem treści, które można wykorzystać do napędzania działań skierowanych bezpośrednio do konsumenta - powiedział Chris Wagner.
Siła satelity polega na możliwości dystrybucji treści w sposób linearny z jednego miejsca do milionów gospodarstw domowych jednocześnie. Usługi OTT, takie jak Netflix, działają na zasadzie unicastu, co oznacza, że treści są przesyłane do każdego użytkownika osobno. Unicast jest droższy od tradycyjnego nadawania, co jest przewagą satelitów, ale to się zmienia.- To jest architektura transformacyjna i wiemy, że wynieśliśmy już naszego ostatniego satelitę, ponieważ Randall właśnie tak powiedział - dodał John Donovan.
Spersonalizowane usługi przeglądania są jednym z kluczowych zalet OTT, powiedział. Widzowie chcą oglądać programy, kiedy chcą, a nie wtedy, gdy ktoś zaplanował ich emisję.- Te koszty zdecydowanie spadają - powiedział Chris Wagner, przytaczając przykład usług w chmurze dla dostawców treści i dostawców usług internetowych.
- Jako że [naziemny] internet staje się coraz szybszy i ma większy zasięg, a 5G staje się bardziej dostępne, z całą pewnością będziemy postrzegać over-the-top jako platformę dystrybucji wideo, która ma spełniać tę samą rolę, co satelita. - dodał.
Na dzień 30 września AT&T posiadał 19,625 mln abonentów DTH (spadek o 4,8 proc. rok do roku). Tymczasem liczba jego abonentów OTT zwiększyła się ponad dwukrotnie w tym samym okresie do 1,858 mln.- Jeśli cofniesz się w czasie i myślisz o tym, co było w 2008 roku, około 95 proc. całkowitej konsumpcji rozrywkowej pochodziło z linearnych konstrukcji transmisyjnych - powiedział John Stankey, dyrektor generalny Time Warner Media w AT&T. - Dzisiaj to około 55 proc. Nastąpiła dość dramatyczna zmiana... i naprawdę ważne jest, abyśmy uwzględnili to z technicznego punktu widzenia.
Odbiornik Vu+ DUO 4K SE S2X FBC
Vu+ DUO 4K SE - najnowszy odbiornik Ultra HD 4K...
1 690 zł Więcej...SAT Kurier - 8-10/2023 wersja elektroniczna
Elektroniczna wersja SAT Kuriera 8-10/2023
12 zł Więcej...SAT Kurier - 9-10/2022 wersja elektroniczna
Elektroniczna wersja SAT Kuriera 9-10/2022
12 zł Więcej...