reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

DirecTV nie będzie kupować kolejnych satelitów

dodano: 2018-12-04 23:47 | aktualizacja: 2018-12-05 12:44
autor: Janusz Sulisz | źródło: Space News/advanced-television

DirecTV AT&T, właściciel amerykańskiego giganta telewizji satelitarnej DirecTV, nie zamówi już więcej satelitów, poinformowali 29 listopada br. szefowie firmy. - Nie będzie nowych satelitów - ogłosił John Donovan, dyrektor generalny AT&T Communications, podczas prezentacji dla analityków. Krok ten może oznaczać początek końca ery telewizji satelitarnej, która stopniowo może być zastępowana przez internetowe usługi OTT.

DirecTV


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
John Donovan powiedział, że gwałtowny rozwój usług wideo dostarczanych przez internet, które omijają sieci satelitarne i kablowe, jest tak znaczący, że stał się teraz przyszłością firmy.
 

- Obserwujemy zmiany w oglądaniu: z tradycyjnej telewizji - kablowej, satelitarnej - na rzecz usług VOD - powiedział Randall Stephenson, prezes i dyrektor generalny AT&T Inc.

AT&T odchodzi od zamawiania nowych satelitów zaledwie trzy lata po przejęciu DirecTV, co z pewnością wznawia debatę branży na temat przyszłości telewizji satelitarnej, która często stanowi połowę lub więcej stałych przychodów operatora satelitarnego. Ogłoszenie ze strony AT&T nie pomoże również złagodzić obaw producentów satelitów o popyt na nowe jednostki - w ciągu ostatnich czterech lat zapotrzebowanie znacznie się obniżyło. Tylko pięć dużych komercyjnych satelitów geostacjonarnych zostało zamówionych na całym świecie w 2018 roku w drodze otwartej, konkurencyjnej licytacji, w porównaniu z historyczną średnią roczną wynoszącą 20 lub więcej satelitów, informuje „Space News”.

DirecTV swego czasu poinformował, że ​​flota jego satelitów ma wartość około 2 mld dol. AT&T miał jednak inne powody, by kupić DirecTV, jak twierdzi Chris Wagner, partner zarządzający w firmie konsultingowej OTT Advisors.
 

- Powiedziałbym, że kupno DirecTV przez AT&T miało mniej wspólnego z dystrybucją wideo, a więcej wspólnego z posiadaniem treści, które można wykorzystać do napędzania działań skierowanych bezpośrednio do konsumenta - powiedział Chris Wagner.

Randall dodał, że AT&T „inwestuje bardzo agresywnie” w OTT, dystrybucję wideo, a także światłowody.
 

- To jest architektura transformacyjna i wiemy, że wynieśliśmy już naszego ostatniego satelitę, ponieważ Randall właśnie tak powiedział - dodał John Donovan.

Siła satelity polega na możliwości dystrybucji treści w sposób linearny z jednego miejsca do milionów gospodarstw domowych jednocześnie. Usługi OTT, takie jak Netflix, działają na zasadzie unicastu, co oznacza, że treści są przesyłane do każdego użytkownika osobno. Unicast jest droższy od tradycyjnego nadawania, co jest przewagą satelitów, ale to się zmienia.
 

- Te koszty zdecydowanie spadają - powiedział Chris Wagner, przytaczając przykład usług w chmurze dla dostawców treści i dostawców usług internetowych.

- Jako że [naziemny] internet staje się coraz szybszy i ma większy zasięg, a 5G staje się bardziej dostępne, z całą pewnością będziemy postrzegać over-the-top jako platformę dystrybucji wideo, która ma spełniać tę samą rolę, co satelita. - dodał.

Spersonalizowane usługi przeglądania są jednym z kluczowych zalet OTT, powiedział. Widzowie chcą oglądać programy, kiedy chcą, a nie wtedy, gdy ktoś zaplanował ich emisję.
 

- Jeśli cofniesz się w czasie i myślisz o tym, co było w 2008 roku, około 95 proc. całkowitej konsumpcji rozrywkowej pochodziło z linearnych konstrukcji transmisyjnych - powiedział John Stankey, dyrektor generalny Time Warner Media w AT&T. - Dzisiaj to około 55 proc. Nastąpiła dość dramatyczna zmiana... i naprawdę ważne jest, abyśmy uwzględnili to z technicznego punktu widzenia.

Na dzień 30 września AT&T posiadał 19,625 mln abonentów DTH (spadek o 4,8 proc. rok do roku). Tymczasem liczba jego abonentów OTT zwiększyła się ponad dwukrotnie w tym samym okresie do 1,858 mln.

DirecTV dysponuje flotą 10 satelitów na orbicie. Ostatnio wyniesiony został DirecTV 15 w dniu 27 maja 2015 roku. Airbus Defence & Space miał podobno budować DirecTV 16, ale - jak dotąd - kontrakt nie został ogłoszony i raczej nie należy się go już spodziewać.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Platformy - świat


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

'SAT Kurier' abonament za 2019 rok

Roczna prenumerata magazynu SAT KURIER w 2019 r. z wysyłką...

79 zł Więcej...

Antena TechniSat Satman 850 Smiley alu + adapter 40mm

Niemiecka, aluminiowa antena podświetlana firmy TechniSat o nazwie Satman 850...

540 zł Więcej...

Konwerter Single Inverto Premium

Konwerter marki Inverto (Luksemburg) Universal Premium, został stworzony, aby sprostać...

35 zł Więcej...
reklama