reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Telewizory UHD już w 200 mln gospodarstw domowych

dodano: 2018-12-06 16:26 | aktualizacja: 2018-12-06 17:15
autor: Anita Kaźmierska | źródło: Strategy Analytics

4K Ultra HD UHD Liczba gospodarstw domowych na całym świecie korzystających z telewizorów UHD przekroczyła już liczbę 200 mln, wynika z najnowszych badań Strategy Analytics. Autorzy raportu na temat 4K i 8K przewidują, że do końca 2018 roku telewizory UHD posiadało będzie 222 mln gospodarstw, co stanowi wzrost o prawie 50 proc. w okresie dwunastu miesięcy.

Samsung QLED TV i Premium UHD


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Autorzy raportu przewidują również, że ponad 600 mln gospodarstw domowych będzie posiadało telewizor UHD w 2023 roku. Zdecydowana większość tych gospodarstw ma mieć model 4K - tylko 3 proc. używanych telewizorów UHD ma w tym czasie wspierać 8K.

Inne kluczowe wnioski raportu:
  • Ameryka Północna nadal będzie wiodła prym w zakresie korzystania z telewizorów UHD - 71 proc. gospodarstw domowych będzie w 2023 roku miało co najmniej jeden taki sprzęt.
  • Największym rynkiem pod względem rocznej sprzedaży telewizorów UHD jest region Azji i Pacyfiku, gdzie w tym roku sprzedane będzie prawie 46 mln sztuk.
  • Sprzedaż telewizorów 8K osiągnie ponad 400 tys. w 2019 roku i ponad 11 mln sztuk w 2023 roku, co stanowi 6 proc. udziału w całym rynku telewizorów UHD.
  • W 2023 roku 3,9 proc. gospodarstw domowych UHD w Ameryce Północnej będzie posiadać telewizor 8K, w porównaniu z 4,1 proc. w regionie Azji i Pacyfiku i 1,7 proc. w Europie Zachodniej.
 
 

- Sukces UHD TV jest napędzany technologią, a nie z treściami i usługami - mówi David Mercer, główny analityk i autor raportu. - Usługi wideo i telewizyjne 4K stają się coraz szerzej dostępne, spełniając oczekiwania właścicieli telewizorów 4K na najlepszą jakość odbioru telewizji. Jednak nasze oczekiwania wobec usług 8K powinny być ostrożne: podczas gdy Japonia wprowadziła na rynek telewizję 8K w ramach przygotowań do Igrzysk Olimpijskich w Tokio w 2020 roku, reszta świata będzie wolniej podążać tą drogą, zważywszy, że liczba gospodarstw domowych z telewizorami 8K pozostanie niska do połowy 2020 roku.

- Właściciele telewizorów 8K będą przede wszystkim oglądać treści 4K i HD, podczas gdy procesory obrazu wykonają dobrą robotę, skalując większość treści, aby uzyskać imponujące rezultaty. Wśród emocji związanych z telewizorami 8K ważne jest, aby pamiętać, że rozdzielczość obrazu, niezależnie od tego, czy jest natywna, czy też nie, jest tylko jednym z elementów postrzeganej jakości wideo, a sprzedawcy telewizyjni i dostawcy treści nie powinni tracić z pola widzenia innych ważnych czynników wpływających na zadowolenie klienta, takich jak High Dynamic Range (HDR) i High Frame Rate (HFR) - mówi David Watkins, dyrektor Strategy Analytics.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii 4K


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

'SAT Kurier' abonament 2019 + książka ANTENY SATELITARNE

Promocyjny pakiet: roczna prenumerata SAT Kurier 2019 + książka tematyczna...

99 zł Więcej...

Inteligentny kabel iHDMI 3m

Kierunkowy kabel HDMI-HDMI dł. 3m - dobrze działa z dekoderami...

229 zł Więcej...

Odbiornik Octagon SF8008 Combo UHD 4K S2X

Octagon SF8008 Combo UHD 4K S2X - nowy odbiornik UHD...

550 zł Więcej...
reklama