- To najwyższe w historii Ekstraklasy wpływy z tytułu sprzedaży praw mediowych w ujęciu rocznym. W stosunku do obowiązującego dotychczas kontraktu oznacza to wzrost rocznej wartości wpływów z tytułu transmisji krajowych o 60%. W rezultacie w każdym sezonie bezpośrednie wpływy do klubów wzrosną o co najmniej 70 mln zł. Nie mniej ważnym sukcesem jest jeszcze większe otwarcie na kibiców i szeroką publiczność w kolejnych sezonach. Nowa umowa to dowód na to, że siła Ekstraklasy jako ligi i jako produktu masowego dynamicznie rośnie, a przed nami ogromne wyzwanie dotarcia do nowych i tych biernych kibiców, którzy w ostatnich latach nie śledzili rozgrywek z trybun czy przed TV. Słowa uznania i podziękowania należą się całemu zespołowi Ekstraklasy z Marcinem Animuckim na czele oraz całej Radzie Nadzorczej, która mocno zaangażowała się w projekt - komentuje Karol Klimczak, przewodniczący rady nadzorczej Ekstraklasa SA.
Canal+ i TVP w ramach zakupionych pakietów będą nie tylko transmitować mecze i pokazywać ich powtórki, ale także publikować skróty w programach informacyjnych i magazynach poświęconych lidze oraz prowadzić równoległe do anteny telewizyjnej transmisje meczów w Internecie. Canal+ będzie też publikować near live clips.- Dziękuję Radzie Nadzorczej i wszystkim klubom Ekstraklasy za zaufanie, jakim obdarzyli nas w procesie negocjacji nowych praw mediowych. Cieszymy się, że zostaje z nami nasz sprawdzony, wieloletni partner, Canal+ oraz że TVP pozytywnie odpowiedziała na zaproszenie do szerokiej współpracy w paśmie niekodowanym. W rezultacie rozgrywki Ekstraklasy będą mogły być regularnie dostępne w polskich domach. Nie są to jednak jedyne działania ukierunkowane na popularyzację ligi, jakie zaplanowaliśmy w ramach pakietów obowiązujących od nowego sezonu. Zamierzamy szczególnie intensywnie walczyć o serca młodego pokolenia poprzez umożliwienie transmisji meczów na żywo w Internecie, a także udostępnianie atrakcyjnych materiałów wideo, w tym powtórek z bramek i skrótów z meczów, które będą prezentowane także w naszej aplikacji oraz na kanałach social media ligi i klubów. Duży udział w promocji ligi z wykorzystaniem nowych technologii będą mieli także nasi główni partnerzy telewizyjni - komentuje Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasa SA.
Sukces nowych umów podpisanych przez Ekstraklasę z Canal+ i TVP jest tym większy, że ligowa spółka przeprowadziła proces negocjacji umów z nadawcami we własnym zakresie, bez udziału agencji MP & Silva, z której wsparcia korzystała przez ostatnie lata.- By móc efektywnie przeprowadzić proces sprzedaży praw mediowych ważne jest, byśmy mogli rozmawiać z nadawcami o konkretach i to w sposób bardzo precyzyjny. W związku z nieuzgodnionym kalendarzem międzynarodowym po roku 2021, który rzutuje na nasze rozgrywki, ale też niewykluczoną zmianą kształtu naszej ligi w kolejnych sezonach, zdecydowaliśmy się na sprzedaż praw mediowych w pierwszej kolejności na dwa lata. To przejściowe rozwiązanie jest tym bardziej korzystne, że zyskaliśmy czas, kiedy możemy wszyscy przetestować nowe podejście do pakietyzacji. Będzie to również okres, kiedy wszyscy partnerzy – obecni i podmioty, które będą chciały wziąć udział w kolejnych przetargach - będą mogli jeszcze lepiej przygotować się technologicznie do transmisji 4K/UHD HDR - wyjaśnia Marcin Animucki.
Ekstraklasa już kilka miesięcy temu podjęła działania mające na celu rozwiązanie umowy z MP & Silva w związku z niestabilną sytuacją finansową agencji. W wyniku skutecznie przeprowadzonego procesu umowa została rozwiązana i rozliczona, a ligowa spółka przejęła obsługę wszystkich praw mediowych do rozgrywek Ekstraklasy w kraju i za granicą.- Zbudowaliśmy w zespole silne kompetencje w zakresie sprzedaży praw mediowych, które pozwalają nam samodzielnie i, jak pokazują uzgodnione warunki, skutecznie prowadzić takie procesy. W rezultacie zyskaliśmy dla ligi nie tylko wzrost wpływów od nadawców, ale także wielomilionowe oszczędności na prowizjach agencyjnych - dodaje Marcin Animucki.
Oprócz transmisji meczów LOTTO Ekstraklasy, platforma nc+ tak jak dotychczas będzie pokazywać skróty, analizy spotkań i podsumowania kolejek w programach „Liga+” i „Liga+ Extra” oraz w magazynach „Super Piątek” i „Ekstraklasa po godzinach”. Do końca obecnego sezonu widzowie Canal+ Sport mogą oglądać nowy program poświęcony klubom LOTTO Ekstraklasy „Witaj w klubie”.- Od ponad 23 lat aktywnie wspieramy Ekstraklasę w budowaniu wartości polskiej ligi i klubów piłkarskich. Cieszymy się, że nasza współpraca będzie kontynuowana, a abonenci nc+ przez kolejne dwa sezony będą mogli zobaczyć wszystkie mecze LOTTO Ekstraklasy na naszej antenie. Jesteśmy również przekonani, że nasza długoterminowa inwestycja w 4K UHD przełoży się na zwiększenie zainteresowania krajowymi rozgrywkami wśród kibiców - mówi Manuel Rougeron, prezes zarządu platformy nc+.
- Mogę w końcu powiedzieć: mamy to! - komentuje Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej. - Obiecywałem, że transmisje z najważniejszych meczów piłkarskich będą obecne na antenach Telewizji Polskiej, dostępne dla wszystkich widzów. Po zakupie praw do reprezentacji Polski, mistrzostw świata i Europy, po tym jak TVP Sport jest kanałem ogólnodostępnym, przyszedł czas na ostatni element. Jeden mecz w każdej kolejce Ekstraklasy przez dwa sezony to spełnienie marzeń, a także oczekiwań naszych wiernych widzów, którzy na to czekali. Spełniamy obietnice, nie rzucamy słów na wiatr. Nigdy wcześniej Ekstraklasa nie była obecna w takim wymiarze w Telewizji Polskiej. Widzowie TVP będą mogli oglądać mecze na żywo – nie tylko w TVP Sport, lecz także w TVP1 czy w TVP2. Będziemy mieli transmisję w Internecie i na urządzeniach mobilnych, Magazyn Ekstraklasy i pakiet newsowy. To produkt, w który warto zainwestować, pokazywać i promować.
Przypomnijmy, że Telewizja Polska posiada już prawa do najważniejszych imprez piłkarskich: meczów kwalifikacyjnych i towarzyskich reprezentacji Polski, Euro 2020, Mistrzostw Świata 2022, Ligi Narodów, Ligi Mistrzów i Ligi Europy UEFA oraz Klubowych Mistrzostw Świata czy Pucharu Włoch.- Rozgrywki Ekstraklasy to będzie perła w „Koronie Królów” Telewizji Polskiej - mówi Marek Szkolnikowski, dyrektor TVP Sport, nawiązując do bardzo popularnego serialu TVP. - Jesteśmy najbardziej popularnym kanałem sportowym w Polsce, posiadamy prawa do wszystkich najważniejszych imprez, podczas których reprezentanci Polski z dumą reprezentują nasz kraj. Wszystko co ważne z perspektywy polskiego widza jest dostępne w każdym polskim domu bez żadnych dodatkowych opłat - w TVP Sport. Jesteśmy Telewizją Polską i mamy obowiązki polskie, do których należy również budowa polskiego sportu, w tym najbardziej popularnej dyscypliny - piłki nożnej. Dzięki Telewizji Polskiej Ekstraklasa będzie mogła, jak to mawiał trener Leo Beenhakker wskoczyć na „international level”.