reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

nc+ i TVP zwycięzcami przetargu na prawa do Ekstraklasy

dodano: 2018-12-12 14:54
autor: Anita Kaźmierska | źródło: TVP/nc+/Ekstraklasa/satkurier.pl

TVP Ekstraklasa nc+ Potwierdziły się informacje o zwycięzcach przetargu na prawa do piłkarskiej Ekstraklasy w sezonach 2019/2020 i 2020/21. Wiadomo już, że te ligowe rozgrywki zagoszczą w nc+ i Telewizji Polskiej. Na antenach TVP będzie można w każdej kolejce obejrzeć jedno hitowe spotkanie. Natomiast wszystkie mecze Ekstraklasy będzie można oglądać w kanałach platformy nc+.

TVP Ekstraklasa nc+


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Ekstraklasa SA podpisała umowy ze stacjami Canal+ i TVP w zakresie krajowych transmisji telewizyjnych rozgrywek w sezonach 2019/2020 oraz 2020/2021. Dzięki nowej, innowacyjnej konstrukcji pakietów mediowych wszystkie 296 meczów w roku będzie transmitowanych na platformie nc+, a jednocześnie TVP pokaże w telewizji otwartej aż 37 meczów – po jednym spotkaniu rozgrywanym w sobotę lub niedzielę w każdej kolejce. Będzie to 12 meczów pierwszego 12 drugiego i 13 meczów trzeciego wyboru. Gwarantowana wartość kontraktów z nadawcami, obejmująca licencje i koszty produkcji sygnału telewizyjnego, ma osiągnąć rekordowy poziom blisko 250 mln zł na sezon. Tym samym Ekstraklasa z 11. miejsca wskoczy na 8. pozycję w Europie pod względem wartości praw mediowych. Ligowa spółka zamierza jeszcze sprzedać pozostałe pakiety mediowe na te sezony.
 

- To najwyższe w historii Ekstraklasy wpływy z tytułu sprzedaży praw mediowych w ujęciu rocznym. W stosunku do obowiązującego dotychczas kontraktu oznacza to wzrost rocznej wartości wpływów z tytułu transmisji krajowych o 60%. W rezultacie w każdym sezonie bezpośrednie wpływy do klubów wzrosną o co najmniej 70 mln zł. Nie mniej ważnym sukcesem jest jeszcze większe otwarcie na kibiców i szeroką publiczność w kolejnych sezonach. Nowa umowa to dowód na to, że siła Ekstraklasy jako ligi i jako produktu masowego dynamicznie rośnie, a przed nami ogromne wyzwanie dotarcia do nowych i tych biernych kibiców, którzy w ostatnich latach nie śledzili rozgrywek z trybun czy przed TV. Słowa uznania i podziękowania należą się całemu zespołowi Ekstraklasy z Marcinem Animuckim na czele oraz całej Radzie Nadzorczej, która mocno zaangażowała się w projekt - komentuje Karol Klimczak, przewodniczący rady nadzorczej Ekstraklasa SA.

- Dziękuję Radzie Nadzorczej i wszystkim klubom Ekstraklasy za zaufanie, jakim obdarzyli nas w procesie negocjacji nowych praw mediowych. Cieszymy się, że zostaje z nami nasz sprawdzony, wieloletni partner, Canal+ oraz że TVP pozytywnie odpowiedziała na zaproszenie do szerokiej współpracy w paśmie niekodowanym. W rezultacie rozgrywki Ekstraklasy będą mogły być regularnie dostępne w polskich domach. Nie są to jednak jedyne działania ukierunkowane na popularyzację ligi, jakie zaplanowaliśmy w ramach pakietów obowiązujących od nowego sezonu. Zamierzamy szczególnie intensywnie walczyć o serca młodego pokolenia poprzez umożliwienie transmisji meczów na żywo w Internecie, a także udostępnianie atrakcyjnych materiałów wideo, w tym powtórek z bramek i skrótów z meczów, które będą prezentowane także w naszej aplikacji oraz na kanałach social media ligi i klubów. Duży udział w promocji ligi z wykorzystaniem nowych technologii będą mieli także nasi główni partnerzy telewizyjni - komentuje Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasa SA.

Canal+ i TVP w ramach zakupionych pakietów będą nie tylko transmitować mecze i pokazywać ich powtórki, ale także publikować skróty w programach informacyjnych i magazynach poświęconych lidze oraz prowadzić równoległe do anteny telewizyjnej transmisje meczów w Internecie. Canal+ będzie też publikować near live clips.

Nowe umowy z nadawcami zakładają, że rozgrywki w sezonach 2019/2020 oraz 2020/2021 co do zasady będą prowadzone od piątku do niedzieli. Około 15 meczów w sezonie może zostać rozegranych w poniedziałki ze względu na terminarz rozgrywek międzynarodowych. Sygnał telewizyjny będzie w dalszym ciągu produkowany przez Ekstraklasa Live Park, która zapewnia rozwiązania techniczne w najwyższych dostępnych na świecie standardach jakościowych. Już w listopadzie br. spółka-córka Ekstraklasy rozpoczęła transmisje meczów w technologii 4K/UHD HDR. Obecnie nc+ pokazuje w tej technologii do 3 meczów w kolejce. LOTTO Ekstraklasa jest czwartą ligą piłkarską w Europie, po Premier League, Bundeslidze i LaLiga Santander, której mecze można oglądać w technologii 4K.

Nowe umowy z Canal+ oraz TVP to dopiero pierwsza część działań Ekstraklasy z zakresu sprzedaży praw mediowych. Do końca sezonu ligowa spółka zamierza wyłonić podmioty, które w sezonach 2019/2020 i 2020/2021 będą transmitować rozgrywki za granicą, a także będą korzystać z praw pokazywania skrótów w programach informacyjnych w telewizji i Internecie, w tym na urządzeniach mobilnych. Ekstraklasa zamierza też sprzedać na te sezony prawa do transmisji meczów i pokazywania skrótów w punktach i aplikacjach bukmacherskich, a także prawa do pokazywania rozgrywek e-sportowych Ekstraklasy. Przetarg dotyczący praw mediowych na następne cztery sezony – od 2021/2022 do 2024/2025 – zostanie przygotowany dopiero po pełnym wyklarowaniu się kalendarza międzynarodowego i zatwierdzeniu przez kluby kształtu ligi w tych latach.
 

- By móc efektywnie przeprowadzić proces sprzedaży praw mediowych ważne jest, byśmy mogli rozmawiać z nadawcami o konkretach i to w sposób bardzo precyzyjny. W związku z nieuzgodnionym kalendarzem międzynarodowym po roku 2021, który rzutuje na nasze rozgrywki, ale też niewykluczoną zmianą kształtu naszej ligi w kolejnych sezonach, zdecydowaliśmy się na sprzedaż praw mediowych w pierwszej kolejności na dwa lata. To przejściowe rozwiązanie jest tym bardziej korzystne, że zyskaliśmy czas, kiedy możemy wszyscy przetestować nowe podejście do pakietyzacji. Będzie to również okres, kiedy wszyscy partnerzy – obecni i podmioty, które będą chciały wziąć udział w kolejnych przetargach - będą mogli jeszcze lepiej przygotować się technologicznie do transmisji 4K/UHD HDR - wyjaśnia Marcin Animucki.

Sukces nowych umów podpisanych przez Ekstraklasę z Canal+ i TVP jest tym większy, że ligowa spółka przeprowadziła proces negocjacji umów z nadawcami we własnym zakresie, bez udziału agencji MP & Silva, z której wsparcia korzystała przez ostatnie lata.
 

- Zbudowaliśmy w zespole silne kompetencje w zakresie sprzedaży praw mediowych, które pozwalają nam samodzielnie i, jak pokazują uzgodnione warunki, skutecznie prowadzić takie procesy. W rezultacie zyskaliśmy dla ligi nie tylko wzrost wpływów od nadawców, ale także wielomilionowe oszczędności na prowizjach agencyjnych - dodaje Marcin Animucki.

Ekstraklasa już kilka miesięcy temu podjęła działania mające na celu rozwiązanie umowy z MP & Silva w związku z niestabilną sytuacją finansową agencji. W wyniku skutecznie przeprowadzonego procesu umowa została rozwiązana i rozliczona, a ligowa spółka przejęła obsługę wszystkich praw mediowych do rozgrywek Ekstraklasy w kraju i za granicą.


Platforma nc+ przedłużyła prawa telewizyjne do transmisji spotkań LOTTO Ekstraklasy i pokaże wszystkie mecze najwyższej klasy rozgrywek piłkarskich w Polsce w sezonach 2019/2020 i 2020/2021. Wybrane mecze LOTTO Ekstraklasy będzie można nadal zobaczyć w jakości 4K UHD wyłącznie w CANAL+ 4K Ultra HD.

Nowa umowa gwarantuje platformie nc+ prawa do transmisji wszystkich 296 meczów sezonu zasadniczego i rundy finałowej, w tym nawet 100 hitowych spotkań w jakości 4K UHD. Mecze najwyższej klasy rozgrywkowej w Polsce będą niezmiennie transmitowane w kanałach Canal+ i nSport+, dostępnych również w Orange TV, sieciach kablowych i player+ oraz za pośrednictwem telewizji mobilnej nc+ GO i w serwisie Canal+ Sport Online.
 

- Od ponad 23 lat aktywnie wspieramy Ekstraklasę w budowaniu wartości polskiej ligi i klubów piłkarskich. Cieszymy się, że nasza współpraca będzie kontynuowana, a abonenci nc+ przez kolejne dwa sezony będą mogli zobaczyć wszystkie mecze LOTTO Ekstraklasy na naszej antenie. Jesteśmy również przekonani, że nasza długoterminowa inwestycja w 4K UHD przełoży się na zwiększenie zainteresowania krajowymi rozgrywkami wśród kibiców - mówi Manuel Rougeron, prezes zarządu platformy nc+.

Oprócz transmisji meczów LOTTO Ekstraklasy, platforma nc+ tak jak dotychczas będzie pokazywać skróty, analizy spotkań i podsumowania kolejek w programach „Liga+” i „Liga+ Extra” oraz w magazynach „Super Piątek” i „Ekstraklasa po godzinach”. Do końca obecnego sezonu widzowie Canal+ Sport mogą oglądać nowy program poświęcony klubom LOTTO Ekstraklasy „Witaj w klubie”.


W sumie 74 mecze przez czas obowiązywania kontraktu będą transmitowane w ogólnodostępnym kanale TVP Sport, a niektóre także w TVP1, TVP2 czy TVP3. Dodatkowo symultaniczna transmisja będzie w Internecie (sport.tvp.pl) i w aplikacjach mobilnych (TVP Sport, TVP Stream). Kto nie będzie mógł zobaczyć meczu na żywo – powtórki znajdzie w TVP Sport, TVP3, a także na stronach TVP w postaci VOD-ów (sport.tvp.pl, vod.tvp.pl). Na kanale sportowym Telewizji Polskiej i w Internecie w poniedziałek o godz. 20:00 będzie można obejrzeć także magazyn Ekstraklasy „Gol Ekstra”. Bramki z Ekstraklasy będą pokazywane w serwisach informacyjnych na wszystkich antenach - także w TVP INFO - oraz w programie „4 - 4 - 2”.
 

- Mogę w końcu powiedzieć: mamy to! - komentuje Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej. - Obiecywałem, że transmisje z najważniejszych meczów piłkarskich będą obecne na antenach Telewizji Polskiej, dostępne dla wszystkich widzów. Po zakupie praw do reprezentacji Polski, mistrzostw świata i Europy, po tym jak TVP Sport jest kanałem ogólnodostępnym, przyszedł czas na ostatni element. Jeden mecz w każdej kolejce Ekstraklasy przez dwa sezony to spełnienie marzeń, a także oczekiwań naszych wiernych widzów, którzy na to czekali. Spełniamy obietnice, nie rzucamy słów na wiatr. Nigdy wcześniej Ekstraklasa nie była obecna w takim wymiarze w Telewizji Polskiej. Widzowie TVP będą mogli oglądać mecze na żywo – nie tylko w TVP Sport, lecz także w TVP1 czy w TVP2. Będziemy mieli transmisję w Internecie i na urządzeniach mobilnych, Magazyn Ekstraklasy i pakiet newsowy. To produkt, w który warto zainwestować, pokazywać i promować.

- Rozgrywki Ekstraklasy to będzie perła w „Koronie Królów” Telewizji Polskiej - mówi Marek Szkolnikowski, dyrektor TVP Sport, nawiązując do bardzo popularnego serialu TVP. - Jesteśmy najbardziej popularnym kanałem sportowym w Polsce, posiadamy prawa do wszystkich najważniejszych imprez, podczas których reprezentanci Polski z dumą reprezentują nasz kraj. Wszystko co ważne z perspektywy polskiego widza jest dostępne w każdym polskim domu bez żadnych dodatkowych opłat - w TVP Sport. Jesteśmy Telewizją Polską i mamy obowiązki polskie, do których należy również budowa polskiego sportu, w tym najbardziej popularnej dyscypliny - piłki nożnej. Dzięki Telewizji Polskiej Ekstraklasa będzie mogła, jak to mawiał trener Leo Beenhakker wskoczyć na „international level”.

Przypomnijmy, że Telewizja Polska posiada już prawa do najważniejszych imprez piłkarskich: meczów kwalifikacyjnych i towarzyskich reprezentacji Polski, Euro 2020, Mistrzostw Świata 2022, Ligi Narodów, Ligi Mistrzów i Ligi Europy UEFA oraz Klubowych Mistrzostw Świata czy Pucharu Włoch.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii TVP


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Stojak ścienny regulowany 60-100cm

stojak ścienny boczny, ocynkowany

129 zł Więcej...

Odbiornik Octagon SF8008 Supreme Twin UHD 4K 2xDVB-S2X

Octagon SF8008 Supreme Twin UHD 4K 2xDVB-S2X - odbiornik UHD...

569 zł Więcej...

SAT Kurier - 8-10/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 8-10/2023

12 zł Więcej...