reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Rafako zaprezentowała prototyp elektrycznego autobusu [wideo]

dodano: 2018-12-21 23:39 | aktualizacja: 2018-12-22 00:26
autor: Janusz Sulisz | źródło: Rafako

Rafako-ebus-autobus-elektryczny-360px.jpg Raciborska spółka Rafako zaprezentowała prototyp swojego elektrycznego autobusu tzw. E-busa, który jest pierwszym, małym niskoemisyjnym autobusem zaprojektowanym w Polsce z baterią umieszczoną pod podwoziem.  

Rafako-ebus-autobus-elektryczny-760px.jpg


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Rafako E-bus ma być dostępny w trzech odmianach: szkolnej, podmiejskiej i miejskiej. W zależności od wersji, E-bus oferuje od 20 do 40 miejsc siedzących i długość do 8,5 m.  

Wysokość pojazdu wynosi niewiele ponad 3 m, co pozwoli mu to wjeżdżać pod praktycznie każdy wiadukt w miastach. E-bus został przystosowany przez Rafako do przewozu osób niepełnosprawnych.
 
  • Pierwszy w Polsce mały autobus z baterią pod podwoziem
  • Całkowicie polski projekt, powstały w trosce o czystość powietrza i redukcję hałasu z otoczenia
  • Nowatorskie rozmieszczenie baterii to poprawa parametrów trakcyjnych, a synchroniczny wielofazowy silnik z magnesami trwałymi to gwarancja wysokiej sprawności
  • Zmniejszona masa pojazdu dzięki lekkiej konstrukcji powiększa zasięg baterii aż o 10%
  • Pojazd przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych
  • Innowacyjne baterie do szybkiego ładowania LTO – tylko 15 minut do 90% pojemności

Za napęd pojazdu będzie odpowiadał wielofazowy silnik synchroniczny z magnesami trwałymi o mocy 190 KM (140 kW). W wersji szkolnej i podmiejskiej przewidziano baterie NMC 144 kWh, które pozwolą na przejechanie ok 140 km, zaś w wersji miejskiej baterie LTO o pojemności 61 kWh – tu zasięg naładowanego busa wynosi 70 km. Akumulatory typu LTO umożliwiają uzupełnienie magazynowanej w nich energii do 90% pojemności w ciągu 15 minut od rozpoczęcia ładowania. Liczba cykli ładowania przewidzianych dla ogniw tego rodzaju wynosi ponad 10 000.



Dach pojazdu i szkielet ścian będą wykonane z lekkich materiałów, co zmniejszy jego masę. W konsekwencji zasięg autobusu wzrośnie o 10%. Szkielet zostanie wykonany w technologii samonośnej (bez oddzielnej ramy nośnej) z lekkich otworowanych i giętych elementów ze stali nierdzewnej oraz z lekkich i wytrzymałych elementów z laminatów poliestrowych.

Według informacji udostępnionych przez Rafako, nowoczesna przestrzenna konstrukcja umożliwi swobodną aranżacje wnętrza i łatwe przystosowanie pojazdu zarówno na potrzeby autobusu szkolnego, jak i do potrzeb komunikacji miejskiej i podmiejskiej.


Źródło: rafako.com.pl

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Zielona motoryzacja


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik Vu+ Ultimo 4K S2X FBC Multistream

Vu+ Ultimo 4K - najpotężniejszy odbiornik Ultra HD z rodziny...

1 990 zł Więcej...

Odbiornik VU+ ZERO Black

VU+ ZERO - najnowszy model firmy VU+ na Linuksie z...

419 zł Więcej...

Transmiter HDMI Megasat Premium do max. 100m

Bezprzewodowy transmiter HDMI firmy Megasat. Urządzenie pozwala na przesłanie na...

670 zł Więcej...
reklama