reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Rafako zaprezentowała prototyp elektrycznego autobusu [wideo]

dodano: 2018-12-21 23:39 | aktualizacja: 2018-12-22 00:26
autor: Janusz Sulisz | źródło: Rafako

Rafako-ebus-autobus-elektryczny-360px.jpg Raciborska spółka Rafako zaprezentowała prototyp swojego elektrycznego autobusu tzw. E-busa, który jest pierwszym, małym niskoemisyjnym autobusem zaprojektowanym w Polsce z baterią umieszczoną pod podwoziem.  

Rafako-ebus-autobus-elektryczny-760px.jpg


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Rafako E-bus ma być dostępny w trzech odmianach: szkolnej, podmiejskiej i miejskiej. W zależności od wersji, E-bus oferuje od 20 do 40 miejsc siedzących i długość do 8,5 m.  

Wysokość pojazdu wynosi niewiele ponad 3 m, co pozwoli mu to wjeżdżać pod praktycznie każdy wiadukt w miastach. E-bus został przystosowany przez Rafako do przewozu osób niepełnosprawnych.
 
  • Pierwszy w Polsce mały autobus z baterią pod podwoziem
  • Całkowicie polski projekt, powstały w trosce o czystość powietrza i redukcję hałasu z otoczenia
  • Nowatorskie rozmieszczenie baterii to poprawa parametrów trakcyjnych, a synchroniczny wielofazowy silnik z magnesami trwałymi to gwarancja wysokiej sprawności
  • Zmniejszona masa pojazdu dzięki lekkiej konstrukcji powiększa zasięg baterii aż o 10%
  • Pojazd przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych
  • Innowacyjne baterie do szybkiego ładowania LTO – tylko 15 minut do 90% pojemności

Za napęd pojazdu będzie odpowiadał wielofazowy silnik synchroniczny z magnesami trwałymi o mocy 190 KM (140 kW). W wersji szkolnej i podmiejskiej przewidziano baterie NMC 144 kWh, które pozwolą na przejechanie ok 140 km, zaś w wersji miejskiej baterie LTO o pojemności 61 kWh – tu zasięg naładowanego busa wynosi 70 km. Akumulatory typu LTO umożliwiają uzupełnienie magazynowanej w nich energii do 90% pojemności w ciągu 15 minut od rozpoczęcia ładowania. Liczba cykli ładowania przewidzianych dla ogniw tego rodzaju wynosi ponad 10 000.



Dach pojazdu i szkielet ścian będą wykonane z lekkich materiałów, co zmniejszy jego masę. W konsekwencji zasięg autobusu wzrośnie o 10%. Szkielet zostanie wykonany w technologii samonośnej (bez oddzielnej ramy nośnej) z lekkich otworowanych i giętych elementów ze stali nierdzewnej oraz z lekkich i wytrzymałych elementów z laminatów poliestrowych.

Według informacji udostępnionych przez Rafako, nowoczesna przestrzenna konstrukcja umożliwi swobodną aranżacje wnętrza i łatwe przystosowanie pojazdu zarówno na potrzeby autobusu szkolnego, jak i do potrzeb komunikacji miejskiej i podmiejskiej.


Źródło: rafako.com.pl

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Zielona motoryzacja


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Antena Fuba DAA 110A ceglasta

Fuba DAA 110A to profesjonalna, włoska antena offsetowa. Łatwa w...

649 zł Więcej...

Odbiornik Dreambox DM920 Ultra HD 2xS2X Multistream

Najnowszy odbiornik UHD cenionej marki Dreambox - model DM920 Ultra...

1 640 zł Więcej...

Osłona LNB Umbrella Heavy Duty BOX

Plastikowa osłona LNB Umbrella chroni konwertery na antenie przed niekorzystnymi...

59 zł Więcej...
reklama