Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Przychody Sky Italia z reklam wzrosły o 5,1 proc. do 245 mln euro, podczas gdy przychody ze sprzedaży treści spadły do 60,1 mln euro z 115,5 mln euro w poprzednim roku. Dzięki nowym kontraktom na transmisje meczów piłkarskiej Serie A i umowom z partnerami telekomunikacyjnymi, „pozostałe” przychody wzrosły o 47,2 proc. do 169,5 mln euro.
Chociaż Sky Italia zapłaciło 1,43 mld euro z tytułu praw telewizyjnych (-3,6 proc.), ogólny poziom kosztów pozostał na niezmienionym poziomie, pozwalając zamknąć 2018 rok z dodatnim wynikiem 138 mln euro, co stanowi znaczną poprawę wynoszącą 57,2 mln euro.
Liczba abonentów Sky Italia wzrosła do 4,8 mln, przynosząc operatorowi 2,44 mld euro.
Na wyniki grupy w roku finansowym 2019 znacząco wpłynąć może zobowiązane dotyczące nabycia praw do transmisji telewizyjnych o wartości 4,44 mld euro. Koszty zakupu platformy technologicznej Mediaset R2 prawdopodobnie również wpłyną na bilans w bieżącym roku.
Sky Italia pozostaje jednym z największych inwestorów we Włoszech, wydając 185,1 mln euro w 2018 roku.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.