dodano: 2019-01-31 10:40 | aktualizacja:
2019-01-31 15:20
autor: Anita Kaźmierska |
źródło: UKE/satkurier.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
11,9 proc. respondentów spotkało się z pojęciem usług
Over-The-Top (OTT), przy czym najczęściej kojarzą je osoby młode (18,9 proc.) oraz posiadające wyższe wykształcenie (zna je 20 proc. w tej grupie). OTT polega na dostarczaniu treści, usług lub aplikacji przez Internet bez bezpośredniego udziału operatora sieci lub dostawcy usług internetowych. Przykładami usług OTT są: Skype, WhatsApp, Google, Spotify i Netflix.
Najczęściej wykorzystywane usługi OTT to usługi komunikacyjne (np. Skype, Messenger, WhatsApp, Viber), z których korzysta więcej niż cztery osoby na dziesięć (43,4 proc.). Na drugim miejscu znalazły się usługi aplikacyjne, np. nawigacja, przechowywanie danych w chmurze czy smart dom - 19,9 proc. Z
usług wideo OTT (np. Netflix) korzysta co dziesiąty badany. Blisko połowa nie korzysta z żadnych usług OTT (48,3 proc.).
6,8 proc. spośród respondentów korzystających z OTT zamieniłoby tradycyjne usługi telewizyjne na usługi wideo OTT.
44 proc. respondentów deklaruje, że w przyszłości nie zamierza korzystać z żadnych usług OTT.
To
ogólnopolskie badanie zostało przeprowadzone na zlecenie UKE przez spółki Danae i Realizacja. Wielkość próby wynosiła 1.600 osób. Badanie zostało przeprowadzone w listopadzie i grudniu 2018 roku metodą CAPI - wywiadu indywidualnego wspomaganego komputerowo. Próba była losowo-kwotowa, warstwowana ze względu na lokalizację, wiek i płeć.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.