reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Jakiej stacji widzowie najchętniej pozbyliby się z NTC?

dodano: 2019-02-01 12:57
autor: Anita Kaźmierska | źródło: Wavemaker

NTC Święty Krzyż Ponad 2/3 polskich telewidzów pozytywnie ocenia kierunek zmian w ofercie naziemnej telewizji cyfrowej. Na multipleksie marzeń chcieliby mieć Discovery, National Geographic i HBO, a gdyby musieli zrezygnować z jakichś kanałów naziemnych na rzecz nowych, najczęściej usunęliby z oferty TV Trwam, Polo TV i TVP1 – pokazuje Projekt Cyfrowizja IV agencji Wavemaker.

Wavemaker NTC


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Telewidzowie doceniają kierunek zmian w ofercie naziemnej TV cyfrowej, pokazuje Projekt Cyfrowizja IV, cykliczne badanie agencji Wavemaker. 68 proc. wszystkich widzów, a 71 proc. widzów odbierających jedynie TV naziemną, uważa, że jest ona raczej lub zdecydowanie lepsza niż kiedyś. Oznacza to nieznaczną poprawę w stosunku do poprzedniej fali badania.

Coraz większą popularność zyskują 4 kanały z ósmego multipleksu, które po trudnym debiucie sprzed ponad roku są już kojarzone przez przynajmniej 41 proc. (wynik telewizji WP) badanych. Największą rozpoznawalność wśród tych stacji zbudowała Nowa TV.

Jeśli jednak spojrzeć na ocenę atrakcyjności kanałów z MUX 8, to wśród widzów, którzy znają daną stację, najlepszy wynik oraz największą poprawę w stosunku do poprzedniej fali badania, odnotowała WP. Według 58 proc. badanych kojarzących WP jej oferta jest zdecydowanie lub raczej ciekawa.

Choć widzowie wysoko oceniają naziemną telewizję cyfrowa, wciąż jako deficytowe obszary w jej ofercie programowej wskazują zagraniczne filmy, dokumenty i zagraniczne seriale. Co trzeci badany przez Wavemaker mężczyzna uważa też, że NTC oferuje za mało sportu.

Spójny z tymi wskazaniami pozostaje ranking najbardziej pożądanych kanałów w naziemnej telewizji. Na swoim „multipleksie marzeń” widzowie najchętniej umieszczali filmowe kanały premium (HBO, Canal+), mocne marki kanałów popularno-naukowych (Discovery, National Geographic) i stacje sportowe.
 

Gdyby uzupełnienie oferty NTC miało się wiązać ze zamianą obecnych tam teraz kanałów na inne, polscy widzowie najchętniej zrezygnowaliby z TV Trwam, Polo TV oraz TVP1, która po raz pierwszy tak wysoko uplasowała się w rankingu negatywnych wskazań.
 

Jednak jak pokazuje badanie Wavemaker, stosunek do głównych anten publicznego nadawcy jest wśród polskich widzów mocno spolaryzowany. Dla niemal co piątego telewidza stacje TVP1 i TVP2 są na tyle ważnym elementem oferty, że wymieniają je w gronie kanałów, których brakowałoby im najbardziej, gdyby zniknęły z oferty. To wynik wyraźnie niższy niż dla ogólnopolskich anten komercyjnych wskazywanych przez 34 proc. widzów jako najtrudniej zastępowalny element oferty NTC.
 

Agencja Wavemaker zrealizowała badanie Projekt Cyfrowizja IV pod koniec października 2018 r. na próbie 1,5 tys. polskich telewidzów z dostępem do internetu.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii TV naziemna w Polsce


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

SAT Kurier - 11-12/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 11-12/2023

12 zł Więcej...

SAT Kurier - 7-8/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 7-8/2022

12 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2 HEVC DI-WAY 2020 Mini

Mini odbiornik DVB-T/T2 z HEVC/H.265 marki DI-WAY z trybem hotelowym...

99 zł Więcej...