reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Multiscreening 2018: Rośnie popularność VOD w Polsce

dodano: 2019-02-05 11:20
autor: Anita Kaźmierska | źródło: IRCenter

VOD Ostatni rok przyniósł wzrost popularności usług VOD w Polsce – przede wszystkim kluczowych graczy na rynku: Cda.pl i Netflixa. Coraz bardziej widoczna jest także multikanałowość konsumpcji tego typu wideo – ci sami użytkownicy oglądają je na kilku różnych urządzeniach, w zależności od potrzeby. W ramach raportu Multiscreening 2018, firma IRCenter przyjrzała się bliżej zmianom i konsumpcji VOD w Polsce.

Multiscreening 2018


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Cda.pl i Netflix liderami na rynku
Największy udział internautów deklaruje korzystanie z Cda.pl (29 proc.) oraz Netlixa (21 proc.). Niewiele mniejszy udział mają Ipla.tv oraz Player.pl (po 20 proc.). To, co wyróżnia jednak Cda.pl i Netflixa, to bardzo wysokie wzrosty w porównaniu z zeszłym rokiem: +11 p.p. w przypadku Cda.pl i +16 p.p. w przypadku Netflixa. Wzrost zauważalny jest także w przypadku Showmaxa, który z końcem stycznia wyszedł z polskiego rynku: +6 p.p. w porównaniu z rokiem 2017.
 

Netflix najbardziej multikanałowym VOD
Internauci – w zależności od potrzeb – oglądają VOD na więcej niż jednym rodzaju urządzenia. Najbardziej multikanałowym serwisem jest Netflix: 5 na 10 internautów ogląda go na telewizorze, 6 na 10 na komputerze, a prawie 3 na 10 na smartfonach. Najbardziej telewizyjnym VOD jest VOD Cyfrowy Polsat – ogląda go na telewizorze 75 proc. użytkowników. Najbardziej komputerowym – Zalukaj.com (na komputerze ogląda go 84 proc. użytkowników), a najbardziej mobilnym – nc+ GO (na smartfonach ogląda go 35 proc. użytkowników).
 

Netflix najlepiej ocenianym VOD
Przy ocenie serwisów VOD wzięte pod uwagę zostały 4 aspekty: różnorodność dostępnych tytułów, jakość streamingu, szybkość dodawania nowych tytułów oraz obecność reklam w serwisie. W przypadku każdego z tych aspektów najwyżej oceniony został Netflix. Wśród serwisów pojawiających się w czołowej trójce znalazły się także HBO GO, nc+ GO, VOD Cyfrowy Polsat, Showmax oraz Zalukaj.com.
 

Showmax i wyjście z Polski
Showmax, choć jego wyniki są dalekie od liderów zestawienia, odnotował wzrost udziału użytkowników w stosunku do zeszłego roku. Ponadto otrzymał stosunkowo wysokie oceny od jego widzów, a w przypadku jakości streamingu załapał się nawet do pierwszej trójki najlepiej ocenianych VOD. Wyniki te, choć dawały nadzieję na dalszy rozwój serwisu, najwidoczniej okazały się niewystarczające do kontynuowania działalności firmy w Polsce.

Raport Multiscreening 2018 jest oparty na badaniu ilościowym CAWI prowadzonym przez IRCenter wśród uczestników panelu badawczego na reprezentatywnej grupie pod względem wieku, płci i wielkości miejscowości zamieszkania na próbie 1020 internautów. Dane były zbierane w grudniu 2018 roku.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii VOD/OTT


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Mini PC Xiaomi Mi BOX S 4K

Xiaomi Mi Box S to odtwarzacz multimedialny 4K Ultra HD...

299 zł Więcej...

Antena Laminas AS-1500 AE

Podświetlana antena epoksydowa - offset 1,6 m w wersji AE...

1 600 zł Więcej...

Zestaw nc+ telewizja na kartę: ITI 2850ST + pakiet Start+1m

Zestaw nc+ telewizja na kartę: odbiornik combo ADB2850ST + karta...

129 zł Więcej...
reklama