dodano: 2019-02-19 11:51 | aktualizacja:
2019-02-19 12:08
autor: Anita Kaźmierska |
źródło: UOKiK/satkurier.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Spółka
Multimedia Polska, w ramach usługi telewizji kablowej, gwarantowała liczbę kanałów telewizyjnych składającą się na wybrany pakiet. Jednocześnie nie określała w umowie jego zawartości programowej. Jak informuje UOKiK, liczne skargi na operatora świadczą o tym, że sposób prezentowania oferty sprawiał, iż konsument był przekonany o dostępie do określonych kanałów. Tymczasem wymieniane w umowach, najbardziej pożądane kanały, nie wchodziły w skład oferty lub były po krótkim czasie zastępowane innymi. Prezes UOKiK uznał działanie operatora za praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów. W decyzji urząd nałożył na spółkę obowiązek umożliwienia klientom rozwiązania niekorzystnych umów oraz
nałożył karę finansową w wysokości ponad 4,8 mln zł.
W październiku 2018 roku Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oddalił odwołanie spółki. W ustnych motywach rozstrzygnięcia sąd stwierdził, że
sposób skonstruowania oferty był niejasny dla konsumenta. Przedsiębiorca dawał sobie możliwość jednostronnych zmian w zapisach umowy.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.