reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Rośnie liczba osób korzystających z kilku usług SVOD

dodano: 2019-02-23 13:25 | aktualizacja: 2019-02-25 16:38
autor: Jerzy Kruczek | źródło: Ampere Analysi

VOD Liczba osób korzystających z więcej niż jednej usługi streamingowej stale rośnie, wynika z najnowszych badań konsumenckich przeprowadzonych przez Ampere Analysis na 33 tys. internautów w 16 krajach.

Netflix


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Ponad połowa respondentów w 13 krajach korzysta z co najmniej jednej usługi SVOD. W 10 krajach ponad połowa gospodarstw domowych SVOD to tak zwani stackersi SVOD - osoby korzystające z więcej niż jednej usługi.

Fakty
1. Netflix pozostaje dominującą usługą, prowadząc w prawie wszystkich badanych krajach pod względem liczby abonentów.
2. Amazon Prime pokonuje Netflixa jedynie w Japonii i Niemczech - Netflix jest na tych rynkach drugim wyborem.
3. Nie tylko Netflix i Amazon Prime wiodą prym - lokalni gracze dobrze sprawdzają się w Szwecji, Turcji i Holandii, a także w innych krajach.

SVOD stacking: Trend rośnie, ale na każdym rynku wygląda to nieco inaczej.

Francja: Netflix i Amazon zajmują w tym kraju wiodące pozycje, ponieważ francuskie serwisy mają do czynienia z wieloma restrykcjami wynikającymi z lokalnych przepisów. Pomimo tych wyzwań, rośnie liczba użytkowników-stackersów: jedna trzecia respondentów subskrybuje więcej niż jedną usługę.

Hiszpania: Zjawisko stackingu osiągnęło najwyższy poziom w Hiszpanii, a HBO España szybko stało się trzecim graczem, po Netflixie i Amazon Prime. Wraz z intensyfikacją stackingu, hiszpańscy operatorzy coraz częściej włączają SVOD w swoich dekoderach, więc taki trend prawdopodobnie się zwiększy.

Holandia: Netflix jest obecny w 90 proc. gospodarstw domowych SVOD. Debiut Amazon Prime spowodował podwojenie liczby osób korzystających z SVOD, a zjawisko stackingu przybrało na sile. Jedno na trzy gospodarstwo SVOD korzysta z dwóch lub więcej usług.

Niemcy: W trzecim kwartale 2018 roku w tym kraju było więcej gospodarstw domowych SVOD, które używają ponad jedną usługę SVOD, niż tych, które korzystają z tylko jednej usługi.

Polska: Ponad połowa gospodarstw domowych SVOD to stackersi, chociaż nie dominuje żadna konkretna kombinacja pakietów.

Stany Zjednoczone: Tutaj jest dwa i pół raza więcej stackersów SVOD niż osób z jedną usługą SVOD. Netflix jest praktycznie wszechobecny - pojawia się w pierwszej trójce, a 90 proc. abonentów Hulu korzysta również z Netflixa.

Szwecja: Netflix jest najpopularniejszą usługą, chociaż lokalni gracze cieszą się stałym wzrostem. W trzecim kwartale 2018 roku ponad połowa gospodarstw domowych SVOD miała więcej niż jedną subskrypcję.

Turcja: Lokalny interfejs Netflixa przyspieszył przyjęcie SVOD, umożliwiając mu współistnienie z lokalnymi usługami. Liczba konsumentów korzystających z jednej usługi maleje - trójka wydaje się być magiczną liczbą w Turcji, chociaż żaden z licznych lokalnych graczy nie dominuje.

Wielka Brytania: Nowe usługi D2C, takie jak ITV Hub+, spowodowały wzmożenie zjawiska stackingu SVOD, a respondenci z ITV Hub+ subskrybowali średnio 4,4 usługi w trzecim kwartale 2018 roku. 43 proc. gospodarstw domowych SVOD korzysta z tylko jednej usługi w porównaniu z mniej niż 60 proc. w trzecim kwartale 2016 roku.
 

- Wzrost liczby abonentów SVOD korzystających z wielu usług świadczy o tym, że podczas gdy Netflix i Amazon dominują na wielu badanych rynkach, stanowią one podstawę wielu stacków, służąc jako wyjściowa usługa dla konsumentów, którzy następnie wybierają dodatkowe subskrypcje, aby skoordynować treści - powiedział Toby Holleran, starszy analityk w Ampere Analysis. - Usługi niszowe i od nadawców czerpią korzyści z tego trendu, a ITV Hub+ w Wielkiej Brytanii odnotował silny wzrost w 2018 roku. Usługi świadczone przez nadawców w Szwecji, Hiszpanii i Włoszech również rosną. Spodziewana w USA usługa streamingowa Disneya może znaleźć się w centrum zainteresowania stackerów. Może się też okazać, że skłoni część stackersów do rezygnacji z innych usług SVOD, kiedy rynek amerykański osiągnie dojrzałość.



Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Analizy rynkowe


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Mini PC Homatics Dongle R 4K

Homatics Dongle R to najpotężniejszy odtwarzacz multimedialny 4K na rynku...

259 zł Więcej...

Mini PC Homatics BOX Q

Homatics BOX Q to najpotężniejszy odtwarzacz multimedialny 4K na rynku...

319 zł Więcej...

SAT Kurier - 11-12/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 11-12/2023

12 zł Więcej...