reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Netia: 210 tys. klientów usług TV

dodano: 2019-03-02 09:46 | aktualizacja: 2019-03-04 15:11
autor: Anita Kaźmierska | źródło: Netia/satkurier.pl

Netia nie ma jak w sieci Netia zaprezentowała wyniki operacyjne i finansowe za ostatni kwartał i cały 2018 rok. Operator zakończył czerwiec z liczbą 1.428.212 usług świadczonych klientom indywidualnym (segment B2C). RGU dla telewizji wyniosło 210.464, dla Internetu stacjonarnego 564.847, Internetu mobilnego 21.524, telefonii stacjonarnej 503.529, a dla telefonii mobilnej 127.848.

Netia wyniki


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W IV kwartale, w porównaniu z III kwartałem 2018 roku, Grupa Netia odnotowała wzrost przychodów i spadek zysku EBITDA. Jednocześnie wyniki operacyjne, zwłaszcza w zakresie usług na sieci własnej i poziom ARPU, uległy poprawie kolejny kwartał z rzędu.

W 2018 roku Grupa Netia odnotowała przychody na poziomie 1,373 mld zł (-5 proc.). Przychody w IV kwartale były jednak o ok. 1,5 mln zł wyższe niż w III kwartale 2018 roku (342,5 mln zł vs 340,83 mln zł).

W całym 2018 roku spółka wypracowała skorygowany (o zdarzenia o charakterze jednorazowym) zysk EBITDA w kwocie 363 mln zł (-8 proc.), a zysk EBITDA wyniósł 356 mln zł, co było wynikiem o 6 proc. niższym niż rok wcześniej.
 

W wynikach finansowych i operacyjnych – zwłaszcza na rynku B2C – od drugiej połowy 2018 roku są wyraźnie widoczne pozytywne efekty projektu modernizacji sieci dostępowych do standardu światłowodowego i zmian marketingowych

– powiedział Andrzej Abramczuk, prezes zarządu, dyrektor generalny Netii.

W perspektywie średnio- i długoterminowej bycie częścią Grupy Cyfrowy Polsat oznacza dla nas nowe możliwości rozwoju, związane głównie z dostępem do większego i bardziej elastycznego finansowania, możliwością wykorzystania jednolitej mobilnej infrastruktury dostępowej, rozszerzeniem sieci sprzedaży, dostępem do bardzo atrakcyjnego kontentu telewizyjnego oraz dodatkowej grupy potencjalnych klientów. Patrząc na wyzwania rynkowe, nie bez znaczenia pozostaje możliwość budowania wspólnego i jednolitego środowiska dla świadczenia usług telekomunikacyjnych 5G.

W IV kwartale 2018 roku w obszarze komercyjnym B2C Netia wypracowała przychody w wysokości 152 mln zł (-5 proc. w stosunku do IV kwartału 2017 roku). Wyniki IV kwartału 2018 roku w porównaniu z III kwartałem 2018 roku odnotowały spadek o zaledwie 200 tys. zł, co wskazuje na stabilizację, wspartą wzmocnieniem pozytywnego trendu (wzrosty o kilkanaście procent rocznie) w zakresie liczby usług szerokopasmowych i telewizyjnych świadczonych na własnych sieciach.

Na koniec 2018 roku na rynku B2C (bez uwzględnienia Petrotela) Netia świadczyła 1,428 mln usług (RGU), czyli ok. 5 proc. mniej niż na koniec 2017 roku. Spadek ten był przede wszystkim efektem dalszej erozji liczby usług świadczonych na bazie sieci obcej (WLR, BSA, LLU). W ostatnim kwartale liczba usług na sieci obcej spadła o 20 tys. (do 679 tys.), a na sieciach własnych wzrosła o 8 tys. (do 749 tys.).

Na koniec 2018 roku liczba stacjonarnych usług głosowych wyniosła 504 tys. (-15 tys.), a usług szerokopasmowych 565 tys. (-3 tys.), natomiast usług mobilnych 149 tys. (-1 tys.).

W 2018 roku liczba usług dostępu do internetu na sieciach własnych NGA Netii wzrosła o 36 tys. (+18 proc.). Na koniec 2018 roku już 52 proc. usług świadczonych klientom B2C odbywało się na sieciach własnych (wzrost o 3 pp.). Dla usług szerokopasmowego dostępu do internetu było to aż 66 proc. (wzrost o 4 pp.).

Wciąż stabilnie rosła też baza użytkowników usług TV. Rok 2018 Netia zakończyła świadcząc 215 tys. usług TV, przy czym do rynku B2C przypisanych było 210 tys. usług TV (wzrost o 8 tys. w stosunku do III kwartału 2018 roku) W całym 2018 roku baza abonentów TV na rynku B2C wzrosła o 24 tys. (+13 proc.) Wprowadzenie do oferty m.in. nowych pakietów usług, w tym z kanałami Polsat Sport Premium zaowocowało istotnym wzrostem ARPU z usług telewizyjnych, który pociągnął za sobą poprawę średniego ARPU dla B2C z 56 zł do 57 zł miesięcznie. Stale rośnie też średnia liczba usług na klienta, kończąc rok 2018 na poziomie 1,68x.

Przychody osiągnięte przez Netię w IV kwartale 2018 roku w obszarze komercyjnym B2B wyniosły 181 mln zł, co oznacza stabilizację, w skali wszystkich czterech kwartałów 2018 roku.

Stabilny poziom przychodów dotyczy wszystkich głównych kategorii produktowych - z usługami głosowymi włącznie - pomimo widocznej konkurencji rynkowej. Spółka utrzymuje jednocześnie wzrostowy trend projektów sprzedażowych dotyczących zaawansowanych produktów ICT, na których opiera się transformacja tego obszaru biznesu Grupy Netia.

Łącznie nakłady inwestycyjne Grupy Netia w 2018 roku wyniosły 300 mln zł (o ok. 7 proc. więcej niż w 2017 roku). W 2018 roku spółka kontynuowała projekt modernizacji sieci do standardu światłowodowego o nazwie Sieć XXI Wieku. W całym 2018 roku inwestycje w ramach tego projektu sięgnęły kwoty 72 mln zł. Zobowiązania inwestycyjne nieujęte w sprawozdaniu finansowym na dzień 31 grudnia 2018 roku wyniosły 67 mln zł.

W 2018 roku poziom (skorygowany o zdarzenia o charakterze jednorazowym) wolnych przepływów gotówkowych (OpFCF) wyniósł 66 mln zł (-42 proc.). Natomiast zadłużenie netto na koniec 2018 roku wyniosło 192 mln zł (-32 proc.), co stanowi dźwignię finansową na poziomie 0,53x skorygowanego zysku EBITDA za 2018 rok.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii IPTV


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Konwerter Single Multifeed Megasat

Specjalny konwerter Single Multifeed Megasat z bardzo wąskim promiennikiem N.F.:...

35 zł Więcej...

Antena Fuba DAA 850 ceglasta

Fuba DAA 850 to profesjonalna, włoska antena offsetowa. Łatwa w...

429 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ ZERO 4K

Vu+ ZERO 4K - najtańszy odbiornik Ultra HD od koreańskiego...

629 zł Więcej...
reklama