reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

BLOG: Kanały, które nigdy nie wystartowały w Polsce

dodano: 2019-04-10 13:51 | aktualizacja: 2019-04-10 17:51
autor: Daniel Gadomski / Anita Kaźmierska | źródło: satkurier.pl

kanały telewizja pilot telewizor TV W historii telewizji w Polsce powstało wiele projektów kanałów, które nigdy nie doczekały się uruchomienia. Przypominamy wybrane z nich. Czy słusznie zaniechano ich startu? Jakich kanałów telewizyjnych nadal brakuje na polskim rynku?

kanały telewizja pilot telewizor TV


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.

Dragon Cinema

Zapowiedź uruchomienia w kwietniu 2014 roku kanału Dragon Cinema zdziwiła wielu obserwatorów rynku płatnej telewizji. Nowa stacja miała specjalizować się w azjatyckim kinie, czyli produkcjach chińskich, japońskich czy rodem z Bollywood. 500 pozycji w wysokiej rozdzielczości po polsku na początek działalności. Kanał reprezentowała w rozmowach z operatorami kablowymi firma Delegata, jednak nie udało się zapewnić szerokiej dystrybucji. Być może oferta okazała się zbyt egzotyczna, żeby zainteresować operatorów. Analogiczny kanał Wojna i pokój z rosyjskimi produkcjami, mimo wiernych fanów, zakończył nadawanie. Powodem była niska oglądalność.

Animax

W 2007 roku pojawiła się informacja, że do Polski zawita kanał Animax z japońskimi kreskówkami anime. Za projektem stoi Sony Pictures Entertainment. Prowadzono żywiołowe rozmowy z operatorami. Przez krótko działała nawet oficjalna strona internetowa kanału. Kanału, który nigdy nie powstał na naszym rynku i raczej nie powstanie, bo moda na anime trochę przeminęła. Poza tym stację wycofano z sąsiednich rynków – m.in. Czech i Słowacji.
 

Moto Polsat

Ambicję stworzenia pierwszego w Polsce kanału motoryzacyjnego miał Polsat. Moto Polsat miał wystartować 9 października 2003 roku. – Nasi potencjalni odbiorcy to mężczyźni w wieku 20-49 lat ze średnich i dużych miast. Liczymy ponadto, że Moto Polsat będą oglądały także panie interesujące się motoryzacją – mówiła wówczas „Gazecie Wyborczej” Katarzyna Wyszomirska, wtedy rzeczniczka Polsatu. Prace nad kanałem się przeciągały i nie udało się dotrzymać zapowiadanego terminu. Opóźnienie wykorzystał główny rywal Polsatu, czyli TVN. 12 grudnia 2003 roku rozpoczął nadawanie TVN Turbo. Uznano wówczas, że nie ma na rynku miejsca dla dwóch kanałów motoryzacyjnych i wycofano się z Moto Polsatu. Być może przedwcześnie, bo jak wiadomo dziś działa też Motowizja.

Ekstraklasa TV

Ten projekt kanału telewizyjnego wracał niczym bumerang. Zazwyczaj przed finalizacją negocjacji o licencję na nadawanie transmisji z polskiej ligi. Pierwszy raz pomysł ujrzał światło dzienne w 2007 roku. Tuż po starcie platformy cyfrowej n, nowy gracz i Cyfrowy Polsat zaproponowały, aby zamiast na wyłączność Canal+ emitować wszystkie mecze w kanale Ekstraklasa TV. Miał być dostępny we wszystkich możliwych platformach. Ostatecznie przetarg na ligę wygrał Canal+ we współpracy z Telekomunikacją Polską. Cztery lata później pomysł powrócił. Tym razem z inicjatywą wyszły same kluby piłkarskie. Także tym razem wygrał Canal+. Dwa lata później złożono nawet wniosek o koncesję na Ekstraklasa TV. Osobnego kanału linearnego nie ma do dziś i raczej nie będzie. Za to Legia Warszawa zdecydowała się na zaoferowanie swoich treści wideo w ramach HbbTV na MAX 8 oraz w TVP Sport w dedykowanym magazynie.

Kino Polska Nostalgia

Ten kanał miał znaleźć się w multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. Został nawet wybrany przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji. Nieoczekiwanie SPI zrezygnował z uruchomienia Kino Polska Nostalgia, a koncesję naziemną przekazano Polo TV. Nadawca początkowo chciał stworzenia dodatkowej marki odnoszącej się sukcesu kanału Kino Polska. Marki z nieco starszymi produkcjami. SPI uznał chyba, że woli zarabiać na opłatach od operatorów kablowych i platform cyfrowych. Tego nie ma w przypadku bezpłatnego nadawania naziemnego, choć i tak zdecydował się na przejęcie w 2018 roku kanału Stopklatka TV dostępnego także drogą naziemną.

TV Trwam Info i TVM1

W październiku 2013 roku poseł Prawa i Sprawiedliwości oznajmił w tygodniku „Wprost”, że o. Tadeusz Rydzyk planuje uruchomienie własnego kanału informacyjnego. Wniosek o koncesję dla takiej stacji nie wpłynął jednak do KRRiT. Nikt ze strony TV Trwam ani Radia Maryja nie rozszerzał później tego pomysłu. Dość zaskakującego, bo na rynku mamy TVP Info, TVN24, TVN24 BiS, Polsat News, Polsat News 2, Superstację, TV Republika i wPolsce.pl. Inna niezrealizowana zapowiedź to TVM1, muzyczno-młodzieżowy kanał o. Tadeusza Rydzyka. – M jak Maryja, M jak Młodzież, M jak Muzyka – tak zakonnik reklamował projekt. Miała być alternatywa dla MTV, adresowana do grzecznej i wierzącej młodzieży. Programy poradnikowe, rozrywkowe, dokumentalne i seriale. Stacja nigdy nie wystartowała.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Daniel Gadomski


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Zestaw nc+ telewizja na kartę: ITI 2850ST + pakiet Start+1m

Zestaw nc+ telewizja na kartę: odbiornik combo ADB2850ST + karta...

129 zł Więcej...

Odbiornik AB CryptoBox 700HD

AB CryptoBox 700HD to tani satelitarny dekoder HD oparty na...

235 zł Więcej...

Transmiter HDMI Megasat Premium do max. 100m

Bezprzewodowy transmiter HDMI firmy Megasat. Urządzenie pozwala na przesłanie na...

670 zł Więcej...
reklama