reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Tylko 82 proc. internautów korzysta z telewizji

dodano: 2019-04-17 10:41
autor: Anita Kaźmierska | źródło: IAB Polska/satkurier.pl

badanie TV + WWW = Razem Lepiej W kwietniu br. IAB Polska opublikowało raport z III edycji badania „TV + WWW = Razem Lepiej”. Badanie to koncentruje się na multiscreeningu wśród polskich internautów. Wynika z niego, że coraz mniej użytkowników ogląda tradycyjną telewizję, a jednocześnie rośnie rynek usług mobilnych i konsumpcja treści wideo za ich pośrednictwem.

UPC
Przyszłość telewizji


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Spadki widowni mediów tradycyjnych kosztem nowych mediów
W ciągu ostatnich czterech lat zaobserwowano istotne spadki wśród osób deklarujących korzystanie z tradycyjnych mediów. Jednocześnie widoczny jest przyrost odsetka użytkowników nowych mediów, w szczególności jeśli chodzi o internet w smartfonie. Wzrost w tym kanale wyniósł 23 p.p. Warto zwrócić uwagę, że według badania tylko 82 proc. internautów korzysta dziś z tradycyjnej telewizji w porównaniu z 90 proc. cztery lata wcześniej. Spadło też zainteresowanie prasą drukowaną i tradycyjnym radiem.
 

Wśród aktywności online istotną wolę stanowi oglądanie treści audiowizualnych
Ponad dwie trzecie badanych wśród najczęstszych aktywności online wymienia te, które są związane z oglądaniem treści wideo. Chodzi w szczególności o oglądanie programów oraz pełno- i krótkometrażowych filmów. Popularnymi czynnościami są także korzystanie z programów e-mailowych i robienie zakupów przez internet.
 

Oglądanie wideo nie jest już domeną komputerów - w kategorii short form przegoniły je smartfony
Choć dłuższe materiały wideo są wciąż zdecydowanie częściej oglądane na komputerach, smartfony dominują w oglądalności tzw. short form video. Na całej próbie oglądanie krótkich formatów na smartfonach deklarowało 49 proc. badanych. Zawężając próbę do samych użytkowników smartfonów, odsetek ten sięgnął 56 proc. Uwzględniając też tablety, shot form video definitywnie przestało być domeną PC.
 

We wszystkich modelach multiscreen zaobserwowano wzrosty aktywności
Biorąc pod uwagę różne typy zachowań multiscreen (np. TV -> WWW, czyli współkorzystanie z tych mediów, gdy główną aktywnością jest TV), we wszystkich modelach zaobserwowano wzrosty na przestrzeni ostatnich lat. Największy dotyczy jednoczesności zachowań w dwóch urządzeniach cyfrowych, co wynika z wcześniej omawianej intensyfikacji konsumpcji w urządzeniach mobilnych. Ogólny wskaźnik, uwzględniający wszystkie modele, wzrósł w omawianym okresie z 83 proc. do 93 proc.
 

Na potrzeby raportu zrealizowano badanie CAWI użytkowników internetu w wieku 15 lat i więcej. Badana próba jest reprezentatywna ze względu na płeć, wiek i częstotliwość korzystania z sieci. Badanie przeprowadzono w październiku i listopadzie 2018 roku. Dobór próby: RTS/ROS. Wielkość próby: N=1627.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Analizy rynkowe


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

SAT Kurier - 11-12/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 11-12/2023

12 zł Więcej...

Google TV Next 4K Stick HDMI

Google TV Next 4K Stick HDMI to ciekawy i wydajny...

339 zł Więcej...

Miernik FindSAT VF-6800 PRO Combo (WS-6944P) DVB-S/S2/T/T2/C2

Miernik dla pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2, DVB-T/T2, DVB-C/C2 w...

439 zł Więcej...