reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Liczba abonentów pay-tv w Europie zacznie spadać

dodano: 2019-05-03 18:09
autor: Anita Kaźmierska | źródło: Strategy Analytics

telewizor telewizja Malejąca liczba abonentów płatnej telewizji w Wielkiej Brytanii sugeruje, że tzw. cord-cutting, który jest dobrze znanym zjawiskiem w Stanach Zjednoczonych, zaczyna teraz wpływać na rynek europejski. Raport „European Pay TV Index” pokazuje, że w 2018 roku w Wielkiej Brytanii odnotowano spadek netto liczby gospodarstw domowych pay-tv o 424 tys. To największy spadek spośród wszystkich krajów w Europie.

pay tv 2018 Strategy Analytics


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Inne kraje Europy, w których liczba abonentów pay-tv maleje, to Dania, Niemcy i Szwajcaria, choć tutaj spadki nie są aż tak znaczące. Natomiast wzrosty nadal są notowane w takich krajach, jak Francja, Hiszpania, Polska i Rosja, gdzie generalnie rynek płatnej telewizji jest mniej dojrzały.

Według badań przeprowadzonych przez Strategy Analytics, liczba abonentów płatnej telewizji w całej Europie wzrosła nieznacznie w 2018 roku, osiągając poziom 128,5 mln. Jednak tempo wzrostu spadło do 1,3 proc. w porównaniu z 2,2 proc. w 2017 roku. Ten trend sugeruje, że liczba abonentów zacznie spadać w ciągu 1-2 lat na całym kontynencie.

Pozostałe kluczowe wnioski z raportu:
  • Operatorzy telekomunikacyjni, tacy jak Orange i Deutsche Telekom, radzą sobie lepiej niż tradycyjni gracze telewizji kablowej i satelitarnej, tacy jak Comcast (który jest właścicielem Sky) i Liberty Global (który obejmuje Virgin Media). Liczba abonentów telewizji u operatorów telekomunikacyjnych wzrosła o 5,4 proc. w 2018 roku, podczas gdy u konkurencji spadła o 1,3 proc.
  • Mimo to Comcast i Liberty Global pozostają wiodącymi dostawcami płatnej telewizji w Europie, z udziałem na rynku abonenckim wynoszącym odpowiednio 14,9 proc. i 13,8 proc.
  • Rynek pay-tv w Europie pozostaje bardzo rozdrobniony, a 5 największych graczy odpowiada za mniej niż połowę wszystkich abonentów.

Uwaga! Ta analiza obejmuje tylko tradycyjne usługi pay-tv dostarczane za pośrednictwem telewizji kablowej, satelitarnej, IPTV i naziemnej. Nie obejmuje usług wideo online, takich jak Netflix i Now TV.
 

Od kilku lat obserwujemy w Stanach Zjednoczonych trend cord-cuttingu, gdzie biznes płatnej telewizji jest bardziej dojrzały. Teraz zaczyna to uderzać w główne rynki w Europie, a to oznacza kłopoty dla operatorów płatnej telewizji, którzy nie mają możliwości dostosowania się do potrzeb dzisiejszych widzów. Zagrożenie spadkiem przychodów z tytułu subskrypcji i wzmożona konkurencja w zakresie OTT również doprowadzą do zwiększenia presji ze strony inwestorów na dalszą konsolidację w całej branży

- powiedział Michael Goodman, Director, TV & Media Strategies w Strategy Analytics.



Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Analizy rynkowe


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Mini PC Homatics BOX R 4K

Homatics BOX R to najnowszy odtwarzacz multimedialny 4K firmy Homatics...

319 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2/C Opticum AX LION NS H.265 HEVC

Najnowszy hybrydowy odbiornik DVB-T/T2/C z HEVC/H.265 marki Opticum firmy AX...

109 zł Więcej...

SAT Kurier - 3-4/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 3-4/2023

12 zł Więcej...