reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

5,222 mln usług telewizji Cyfrowego Polsatu

dodano: 2019-05-14 10:29
autor: Anita Kaźmierska | źródło: Cyfrowy Polsat/satkurier.pl

Cyfrowy Polsat wiosna Grupa Kapitałowa Cyfrowy Polsat S.A. opublikowała 14 maja br. swoje wyniki operacyjne i finansowe za pierwszy kwartał 2019 roku. Cyfrowy Polsat zakończył marzec br. z 16,974 mln RGU (31.12.2018: 16,906 mln), w tym 14,331 mln usług kontraktowych (31.12.2018: 14,259 mln) i 2,643 mln usług przedpłaconych (31.12.2018: 2,647 mln).

Cyfrowy Polsat wyniki I kw. 2019


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Liczba RGU dla usług kontraktowych telewizji Cyfrowego Polsatu wyniosła 5,077 mln (31.12.2018: 5,099 mln), a dla usług przedpłaconych telewizji 0,145 mln (31.12.2018: 0,096 mln), co dało łącznie 5,222 mln usług telewizji (31.12.2018: 5,195 mln). Grupa miała na koniec pierwszego kwartału 2019 roku 5,673 mln klientów kontraktowych (31.12.2018: 5,706, co oznacza spadek o 33 tys.).

Podsumowując, w pierwszym kwartale 2019 roku liczba RGU Cyfrowego Polsatu wzrosła o 68 tys. (liczba usług kontraktowych wzrosła o 72 tys., podczas gdy liczba usług przedpłaconych spadła o 4 tys.). W zakresie usług telewizyjnych liczba usług kontraktowych spadła o 22 tys., a przedpłaconych wzrosła o 49 tys. Sumarycznie liczba RGU dla telewizji Cyfrowego Polsatu wzrosła o 27 tys.

Liczba klientów programu SmartDOM wzrosła w pierwszym kwartale 2019 roku o 59 tys. do 1,855 mln. Liczba użytkowników usługi telewizyjnej Multiroom wyniosła 1,168 mln (31.12.2018: 1,16 mln, co oznacza wzrost o 8 tys.).

Komunikat prasowy Cyfrowego Polsatu:

Grupa Cyfrowy Polsat bardzo dobrze rozpoczęła 2019 r. – odnotowała ok. 300 tys. więcej klientów multiplay i ponad 500 tys. dodatkowych usług kontraktowych rok do roku, a wskaźnik odejść klientów był kolejny raz na rekordowo niskim poziomie 7,2%. O silnych wynikach finansowych świadczy wynik EBITDA, który na bazie nowo obowiązujących standardów księgowych wyniósł ponad 1 mld zł. Z kolei zysk netto był wyższy aż o 25% od średniej oczekiwań analityków giełdowych. W I kwartale Grupa wprowadziła na rynek nowe atrakcyjne oferty − Internet Stacjonarny w Plusie oraz telewizję kablową w technologii IPTV wraz z nowym dekoderem EVOBOX IP, wzmacniając strategię multiplay.
 

− Mamy długoterminową wizję naszej Grupy i pomysł na jej dalszy rozwój. Naszą misją jest tworzenie i dostarczanie najatrakcyjniejszych treści telewizyjnych, produktów telekomunikacyjnych oraz innych usług dla domu. Wykorzystujemy najnowsze technologie z zachowaniem dbałości o wysoką jakość produktów i obsługi klientów – mówi Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii, Cyfrowy Polsat S.A. i Polkomtel Sp. z o.o. – Konsekwentnie rozwijamy atrakcyjne usługi z myślą o potrzebach naszych klientów. Teraz otworzyliśmy się na nowe rynki – Internetu stacjonarnego i telewizji w technologii IPTV. Chcemy, by szerokie portfolio naszych usług było dostępne dla wszystkich Polaków i wszystkich rodzin. Nasza idea strategiczna na najbliższe lata brzmi: „Telewizja – Dla każdego. Wszędzie. Internet – Dla każdego. Wszędzie. Telefon – Dla każdego. Wszędzie”. W najbliższych latach stawiać będziemy na ciągłe wzmacnianie strategii smartDOM, która łączy szerokie portfolio usług z dostarczanymi przez nas emocjonującymi treściami. To wszystko jest dostępne w atrakcyjnej cenie i w wysokiej jakości. To kierunek, w którym niezmiennie chcemy podążać – dodaje.

Najważniejsze dane operacyjne za I kwartał 2019 r. (bez uwzględnienia danych operacyjnych Grupy Netia, które są publikowane oddzielnie od wyników Grupy Cyfrowy Polsat):
  • Już co trzeci klient Grupy korzysta z ofert wiązanych – skuteczna realizacja strategii multiplay:
    - Stabilny wzrost liczby klientów usług wiązanych − o 283 tys. (18%) r/r do 1,85 mln, co stanowi 33% bazy klientów kontraktowych.
    - Do 5,57 mln wzrosła liczba usług posiadanych przez tę grupę klientów.
    - Dalsza obniżka wskaźnika churn do rekordowo niskiego poziomu wynoszącego 7,2%.
  • Regularny przyrost liczby usług kontraktowych – o 535 tys. r/r do 14,33 mln (stanowią one 84,4% wszystkich świadczonych usług):
    - Kolejny okres wzrostu liczby usług telefonii komórkowej – o 455 tys. r/r do 7,5 mln, co wynika z korzystnego wpływu strategii multiplay, utrzymującego się zainteresowania klientów prostymi taryfami Plusa wprowadzonymi w lutym ub.r. oraz z wysokiej sprzedaży w segmencie B2B (rozwiązania m2m).
    - Łączna liczba kontraktowych usług płatnej telewizji, dzięki utrzymującemu się popytowi na usługę Multiroom oraz dobrze sprzedającym się płatnym usługom OTT, wzrosła r/r o 93 tys. i wynosi 5,1 mln.
    - Wysoka, stabilna baza usług Internetu wynosząca 1,8 mln. W I kwartale 2019 r. klienci detaliczni Cyfrowego Polsatu i sieci Plus przetransferowali ok. 264 PB danych. W zasięgu sieci LTE Grupy jest blisko 100% Polaków, a LTE Advanced – 73% mieszkańców kraju.
  • Stabilna baza 5,7 mln klientów kontraktowych:
    - Wzrost wskaźnika nasycenia usługami przypadającymi na klienta – o 5,4% r/r, a każdy z nich posiadał średnio 2,5 usługi z portfolio Grupy.
    - Średni przychód od klienta kontraktowego (ARPU) wzrósł o 1,2% r/r i wyniósł 82,9 zł.
  • Stabilna baza prepaid na poziomie ponad 2,6 mln ze stabilnym ARPU na wysokim poziomie 20,1 zł.
  • Zgodnie z długoterminową strategią kanały Grupy Telewizji Polsat pozostawały w czołówce rynku oglądalności w grupie komercyjnej, osiągając wynik 23,4% - 11,2% kanału głównego oraz 12,2% kanałów tematycznych.
  • Przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy telewizyjnej i sponsoringu wzrosły o 0,5% r/r – podczas gdy cały rynek reklamy TV spadł o 3,1% – i wyniosły 271 mln zł, dzięki czemu udział Grupy w rynku reklamy TV wzrósł do poziomu aż 28%.
 

– Pierwszy kwartał pokazał, że klienci cenią, lubią i chętnie korzystają z coraz szerszego portfolio naszych usług. Świadczy o tym niemal 300 tys. nowych klientów ofert łączonych i ponad 500 tys. więcej usług kontraktowych w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. To kolejny kwartał pokazujący bardzo wysokie zadowolenie i lojalność naszych klientów, czego jasnym dowodem jest rekordowo niski wskaźnik odejść wynoszący zalewie 7,2% w skali roku – mówi Mirosław Błaszczyk, Prezes Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Polkomtel Sp. z o.o. I dodaje: – Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, wciąż poszerzamy portfolio usług w naszej ofercie. Oprócz dostarczania Internetu w technologii LTE – w wariancie mobilnym i domowym – rozpoczęliśmy sprzedaż Internetu w technologii światłowodowej, w oparciu o infrastrukturę Netii. Kolejna nowość, którą wprowadziliśmy przed kilkoma tygodniami, to telewizja kablowa w technologii IPTV wraz z dekoderem EVOBOX IP produkowanym w naszej fabryce w Mielcu. Wraz z nią klienci otrzymali równie bogatą ofertę programową co na naszej platformie satelitarnej – tylko bez konieczności montażu anteny satelitarnej – i możliwość decydowania o sposobie dostarczania sygnału telewizyjnego do ich domu. Ponadto z myślą o obywatelach Ukrainy wdrożyliśmy atrakcyjne oferty prepaid, które komunikujemy w tym przypadku w kampanii reklamowej uruchomionej za naszą wschodnią granicą.

Dane operacyjne segmentu usług świadczonych dla klientów indywidualnych i biznesowych
 

 

I kwartał

 

2019

2018

Zmiana %

Łączna liczba RGU
(kontraktowe+przedpłacone)

16 973 770

16 579 337

2,4%

USŁUGI KONTRAKTOWE

 

 

 

Łączna liczba RGU (na koniec okresu), w tym:

14 330 995

13 796 153

3,9%

Płatna telewizja, w tym:

5 077 221

4 984 391

1,9%

Multiroom

1 167 983

1 114 833

4,8%

Telefonia komórkowa

7 452 479

6 997 850

6,5%

Internet

1 801 295

1 813 912

-0,7%

Liczba klientów kontraktowych, w tym:

5 672 790

5 743 832

-1,2%

klienci ofert multiplay

1 845 922

1 562 900

18 %

ARPU na klienta [PLN]

82,9

81,9

1,2%

Churn na klienta

7,2%

8,5%

-1,3 p.p.

Wskaźnik nasycenia RGU na jednego klienta

2,53

2,40

5,4%

USŁUGI PRZEDPŁACONE

 

 

 

Łączna liczba RGU na koniec okresu, w tym:

2 642 775

2 783 184

-5,0%

Płatna telewizja

144 586

75 159

92,4%

Telefonia komórkowa

2 387 672

2 539 402

-6,0%

Internet

110 517

168 623

-34,5%

ARPU na RGU prepaid [PLN]

20,1

20,1

0%

 

– W pierwszym kwartale br. osiągnęliśmy dobre wyniki oglądalności, które są zgodne z naszą długoterminową strategią. Nasze przychody z reklamy telewizyjnej wzrosły, pomimo spadku całego rynku reklamy TV o ok. 3%. Mimo słabszego otwarcia roku – związanego z efektem wysokiej bazy z 2018 roku – podtrzymujemy naszą prognozę zakładającą niski jednocyfrowy wzrost rynku w 2019 roku − mówi Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii, Cyfrowy Polsat S.A. i Polkomtel Sp. z o.o.

Dane operacyjne segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej
 

 

I kwartał

 

2019

2018

Zmiana

p.p./%

Udział w oglądalności1,
w tym:

23,36%

23,92%

-0,56 p.p.

POLSAT (kanał główny)

11,20%

12,87%

-1,67 p.p.

Kanały tematyczne

12,17%

12,05%

0,12 p.p.

Przychody z reklamy
i sponsoringu
2

(mln PLN)

271

269

0,5%

Udział w rynku reklamy3

 

28%

 

27%

 

1,0 p.p.

 

 

 

 

Wydatki na reklamę telewizyjną na rynku4

(mln PLN)

965

996

-3,1%

1 Nielsen Audience Measurement, udział w oglądalności w grupie wszyscy 16-49 lat, cała doba, uwzględniono Live+2 (oglądalność z dnia emisji i z 2 kolejnych dni (tzw. Time Shift Viewing);
2 Przychody z reklamy i sponsoringu Grupy Telewizji Polsat wg definicji Starcom;
3 Szacunki własne na podstawie wstępnych danych Starcom;
4 Starcom, dane wstępne, reklama sportowa i sponsoring;


Najważniejsze dane finansowe za I kwartał 2019 r.
z włączeniem MSSF 16
  • Silne wyniki finansowe Grupy w I kwartale 2019 r.:
  • przychody: 2,8 mld zł,
  • EBITDA: 1 mld zł,
  • marża EBITDA: 37,2%,
  • zysk netto: 300 mln zł,
  • wolne przepływy pieniężne za okres 12 miesięcy: ok. 1,4 mld zł,
  • wskaźnik całkowitego zadłużenia netto/EBITDA LTM: 2,66x (z wyłączeniem MSSF 16).
 
Wyniki finansowe Grupy Cyfrowy Polsat
 

mln PLN

z włączeniem
MSSF 16

z wyłączeniem MSSF 16

I kwartał 2019

I kwartał 2019

zmiana r/r

Przychody

2 792

2 782

19%

EBITDA

1 038

922

4%

Marża EBITDA

37,2%

33,1%

-4,8 p.p.

 

– Pierwszy kwartał br. zamknęliśmy bardzo dobrymi, stabilnymi i przewyższającymi konsensus rynkowy wynikami finansowymi Grupy. Przychody wyniosły 2,8 mld zł, EBITDA według nowego standardu MSSF 16 przekroczyła 1 mld zł, a zysk netto w wysokości 300 mln zł jest wyższy aż o 25% od średniej prognoz analityków. Wzrost głównych pozycji rachunku wyników w segmencie usług świadczonych klientom indywidualnym i biznesowym spowodowany jest głównie konsolidacją wyników Grupy Netia od 22 maja zeszłego roku. Z kolei wyniki segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej były pod wpływem włączenia do portfolio oferty hurtowej nowych kanałów TV, w tym w szczególności pakietów Eleven Sports i Polsat Sport Premium – mówi Katarzyna Ostap-Tomann, Członek Zarządu ds. Finansowych, Cyfrowy Polsat S.A., Polkomtel Sp. z o.o.

Wyniki finansowe segmentu usług świadczonych klientom indywidualnym i biznesowym
 

mln PLN

z włączeniem
MSSF 16

z wyłączeniem MSSF 16

I kwartał 2019

I kwartał 2019

zmiana r/r

Przychody ze sprzedaży

2 398

2 389

17%

EBITDA

893

781

3%

Marża EBITDA

37,2%

32,7%

-4,1 p.p.

 
Wyniki finansowe segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej
 

mln PLN

z włączeniem
MSSF 16

z wyłączeniem MSSF 16

I kwartał 2019

I kwartał 2019

zmiana r/r

Przychody ze sprzedaży

455

455

30%

EBITDA

146

141

4%

Marża EBITDA

32%

31%

-7,6 p.p.

 

– Wolne przepływy pieniężne były pod wpływem rozliczenia inwestycji z końca 2018 roku i są zgodne z naszymi prognozami i zapowiedziami – na wysokim poziomie ok. 1,4 mld zł za okres 12 miesięcy. W pierwszym kwartale spłaciliśmy blisko 600 mln zł kredytu, dbając o regularne zmniejszanie poziomu zadłużenia. Z sukcesem – tym większym, że wydawało się, że atmosfera na rynku nie sprzyja tego typu działaniom – zakończyliśmy proces refinansowania naszych obligacji serii A, który zapewnił nam korzystniejsze warunki ich obsługi i dłuższy okres ich zapadalności. W ciągu 7 lat oszczędności odsetkowe powinny przekroczyć 50 mln zł. Przypomnę też, że bardzo konsekwentne wdrażanie strategii pozwoliło zaproponować naszym akcjonariuszom atrakcyjną, przewidywalną politykę dywidendową, której realizacja – według naszych szacunków – umożliwi dalsze zmniejszanie poziomu zadłużenia i prowadzenie zaplanowanych inwestycji i działań rozwojowych Grupy – dodaje Katarzyna Ostap-Tomann.

– 2019 rok otworzyliśmy bardzo dynamicznie – weszliśmy na nowe rynki, zaprezentowaliśmy nowe usługi i oferty, wprowadziliśmy nową politykę dywidendy oraz wyemitowaliśmy nowe obligacje, których warunki świadczą o tym, że rynek kapitałowy darzy naszą firmę dużym zaufaniem. To wszystko motywuje nas do jeszcze cięższej pracy i konsekwentnej realizacji strategii, która pozwoliła nam zbudować największą polską firmę w branży mediów i telekomunikacji. Niezmiernie cieszy mnie możliwość uczestniczenia w tak ciekawych i ważnych wydarzeniach, pracy z tak profesjonalnym i zaangażowanym zespołem oraz zarządzania tak udanym projektem biznesowym
– podsumowuje Mirosław Błaszczyk.



Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Polsat Box


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik AB CryptoBox 752HD Combo

Odbiornik HD Combo DVB-S2X, DVB-T2, DVB-C z kieszenią na moduły...

349 zł Więcej...

SAT Kurier - 3-4/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 3-4/2023

12 zł Więcej...

SAT Kurier - 5-6/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 5-6/2022

12 zł Więcej...