reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Wybrani klienci Netii mogą liczyć na rekompensaty

dodano: 2019-07-02 10:27 | aktualizacja: 2019-07-02 11:01
autor: Anita Kaźmierska | źródło: UOKiK

UOKiK Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zgłaszały się osoby, które skarżyły się na niechciane telefony od operatora telekomunikacyjnego – Netii. Urząd przeanalizował zgłoszenia od konsumentów i rozmowy sprzedażowe, które prowadzili z nimi konsultanci. Wynikało z nich, że Netia dzwoniła z propozycją zawarcia umowy, mimo że nie miała zgód abonentów na kontakt w celach marketingu bezpośredniego. Jest to niezgodne z prawem telekomunikacyjnym.

Netia UOKiK


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.

Netia kupiła gotowe bazy z numerami telefonów, ale to nie zwalnia jej z odpowiedzialności. W toku naszych działań okazało się, że zgody na kontakt w celach marketingu bezpośredniego nie zostały prawidłowo udzielone. Operator próbował je również pozyskać podczas rozmowy telefonicznej, co jest niezgodne z przepisami

- mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK.

Netia uniknęła kary finansowej, ponieważ zobowiązała się do zmiany zasad współpracy z partnerami. Jeżeli operator będzie korzystał w przyszłości z gotowych baz, to zobowiąże partnerów do tego, żeby pozyskiwali zgody zgodnie z prawem i będzie to weryfikował. Ponadto Netia określi warunki prawidłowo udzielonej zgody, tak aby konsument wiedział kto i w jakim celu do niego może zadzwonić.

Netia zaproponuje również konsumentom rekompensaty. Dotyczą one wszystkich osób, do których firma wykonywała telefony, nawet jeżeli nie zdecydowali się korzystać z usług.

1. Osoby, które zawarły umowę z Netią i ją kontynuują, otrzymają do wyboru jedną z opcji:
a. 120 zł nadpłaty na swoim koncie abonenckim, albo
b. wypowiedzenie umowy bez konsekwencji finansowych, albo
c. zawarcie z Netią kolejnej umowy, w ramach której przez kilka miesięcy będą płacić mniejsze rachunki, albo
d. dostęp do programu antywirusowego na rok, albo
e. dostęp do kanału filmowego na 6 miesięcy.

2. Osoby, które nie zawarły umowy z Netią lub ją wypowiedziały, będą mogły wybrać jedną z kilku opcji: zawrzeć nową umowę na preferencyjnych warunkach z np. niższym abonamentem lub mniejszą opłatą za aktywację usługi i sprzęt, albo dostęp do programu antywirusowego na rok lub kanału filmowego na 6 miesięcy.

Czas na skorzystanie z rekompensaty to trzy miesiące od pojawienia się informacji na stronie www.netia.pl. Netia opublikuje decyzję na swojej stronie internetowej, pojawią się też ogłoszenia w prasie. Szczegóły rekompensaty dla poszczególnych grup klientów są opisane w decyzji UOKiK.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii IPTV na świecie


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

SAT Kurier - 11-12/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 11-12/2023

12 zł Więcej...

Stojak ścienny regulowany 60-100cm

stojak ścienny boczny, ocynkowany

129 zł Więcej...

Odbiornik Octagon SF8008 Supreme Twin UHD 4K 2xDVB-S2X

Octagon SF8008 Supreme Twin UHD 4K 2xDVB-S2X - odbiornik UHD...

579 zł Więcej...