reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Walka o prawa do transmisji Serie A we Włoszech

dodano: 2019-07-11 14:48 | aktualizacja: 2019-07-11 17:39
autor: Jerzy Kruczek | źródło: digitaltveurope.com

Serie-A-TIM-logo-2-ostatnie-2019-2020-360px.jpg Włoska liga piłkarska Serie A nie podjęła decyzji o akceptacji hiszpańskiego nadawcy i producenta Mediapro, który ubiegał się na włoskim rynku o ekskluzywne prawa do transmisji meczów włoskiej ligi na sezony 2021-24. Przy okazji wiadomo, że Serie A TIM zmieniło logo na nowy sezon 2019/2020.

Serie A Mediapro Sky DAZN logo


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Mediapro, która brała udział w nieudanej licytacji praw na lata 2018-21, zgłosiła chęć zapłacenia 1,15 mld euro za sezon  (plus 55 mln euro na prawa autorskie i 78 mln euro na koszty produkcji, co daje łącznie około 1,3 mld euro rocznie) za prawa do transmisji meczów przez 3 lata od 2021 r. To więcej o 177 mln euro od tego ile obecnie płacą Sky Italia i serwis streamingowy DAZN - tylko 973 miliony euro za sezon.

Partnerstwo zaproponowane przez Mediapro może obejmować stworzenie dedykowanej usługi telewizyjnej dla obsługi Serie A.

20 najlepszych włoskich klubów Serie A spotkało się, aby omówić propozycję Mediapro, ale nie podjęto decyzji. Grupa planuje kontynuować rozmowy przed oczekiwanym głosowaniem na ten temat w przyszłym tygodniu. Podział praw do transmisji między Sky Italia i DAZN spowodował spadek liczby abonentów, ponieważ widzowie zrezygnowali z płacenia za dwie oddzielne usługi, a do tego nastąpił znaczący wzrost piractwa w Italii.

Przypomnijmy, że prawa do sezonów 2018-21 zostały przyznane Sky i DAZN po kontrowersyjnym unieważnieniu wcześniejszej umowy z Mediapro. Teraz kluby z Serie A zapewne będą dużo ostrożniejsze w kwestii zawarcia nowej umowy z hiszpańską firmą Mediapro, która idąc śladem Netflixa na rynku filmów, działa agresywnie przejmując prawa sportowe na takich rynkach, jak francuski czy włoski.

Serie A unieważniła przyznanie praw na lata 2018-21 po złożeniu wniosku o udzielenie gwarancji przez Mediapro. Firma - matka Mediapro Imagina i główny udziałowiec spółki, chińska grupa inwestycyjna Orient Hontai, złożyli wspólną gwarancję w wysokości 1,6 mld euro, ale została odrzucona przez zgromadzenie ligi.

Kontrowersyjnie, Serie A zażądała również depozytu w wysokości 64 mln euro, który został już zapłacony przez hiszpańskiego nadawcę, co jest nadal przedmiotem postępowania sądowego. Mediapro początkowo zabezpieczyło prawa do Serie A w porozumieniu, w którym zapłaci 1,05 mld euro w sezonie przez kolejne 3 sezony. Jednak sąd w Mediolanie unieważnił umowę po tym, jak operator platformy Sky złożyli skargę. Liga dała Mediapro 7 dni na zapewnienie niezbędnej gwarancji.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Biznes


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Kabel HDMI 2.1 8K UHD 2,0m

Najnowszy kabel HDMI o długości 2,0 m w wersji v2.1...

99 zł Więcej...

Konwerter Twin Fuba DEK 217 LTE

Markowy, podwójny konwerter Universal Twin Fuba o współczynniku szumów 0,1dB...

125 zł Więcej...

Miernik Linbox WS-6944 Combo dla DVB-S/S2/T/T2/C2

Miernik dla pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2, DVB-T/T2, DVB-C/C2 w...

479 zł Więcej...
reklama