Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Prawie 100% sprzedaży elektryków dla firm.
Udział elektryków (istotne:
bez hybryd!) w sprzedaży nowych samochodów osobowych w Polsce wyniósł
0,34 proc. przy zaledwie
0,12 proc. na koniec 2018 roku. Jest więc progres.
Należy dodać, że taki wzrost sprzedaży elektrycznych aut wynika z tego, że kupują je głównie firmy stawiające na ekologię. Wzrost to zasługa zakupów dokonywanych przez firmy i instytucje - to aż 96,08 proc. tych zakupów (908 z 945 aut).
Do tego osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą i spółki cywilne są traktowane jako klienci indywidualni, więc może się okazać, że tylko firmy kupują elektryki, bo prywatnym osobom się to nijak nie opłaca.
Najpopularniejsze elektryki w Polsce
Ogromny wpływ na sprzedaż ma na razie tzw.
car-sharing. Wystarczył konkretny kontrakt na dostawę 500 szt. elektrycznego modelu
BMW i3, że był to najpopularniejszy model. Zarejestrowano łącznie 603 egz. BMW i3. Rok temu było to tylko 64 egz.
Nissan, sprzedał 106 egz. modelu
Leaf, choć rok temu sprzedano 158 egz.
Renault sprzedała zaledwie 50 egz. samochodu elektrycznego
ZOE - rok temu tylko 26 szt.
Gorzej sprzedawały się samochody
Jaguar I-Pace - 43 egz. oraz
Audi e-tron - tylko 42 sztuk. Wciągu najbliższego roku może być dużo lepiej, bo samo Audi planuje sprzedaż 100 szt. swojego e-trona
Gdzie ten 1 milion elektrycznych aut?
W Polsce na razie zarejestrowano łącznie 3645 elektrycznych samochodów osobowych. Przypomnijmy, że w rządowym Planie Rozwoju Elektromobilności z wiosny 2017 roku, mówiło się o pojawieniu się w Polsce 1 mln aut elektrycznych do... 2025 roku. Ile takich aut trzeba by rocznie sprzedawać, aby to było możliwe?
W Polsce jest zaledwie 0,44 proc. wszystkich zarejestrowanych w tym czasie samochodów elektrycznych w Unii Europejskiej.
W 2018 roku w UE sprzedano ponad 300 tys. osobowych pojazdów elektrycznych. Najwięcej sprzedano w Niemczech - ponad 67,5 tys., w Wielkiej Brytanii - 60 tys. i we Francji - ponad 45 tys.. W Norwegii zarejestrowano niemal 73 tys. aut elektrycznych.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.