reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Canal+ i Les Echos przejmują Mezzo

dodano: 2019-07-19 12:05 | aktualizacja: 2019-07-19 12:30
autor: Janusz Sulisz | źródło: Les Echos/Vivendi/broadbandtvnews

Mezzo-Music-for-you-eyes.jpg Dalszy ciąg przejęć Grupy Canal+. Tym razem mowa o przejęciu nadawcy kanału Mezzo. Grupa Les Echos - Le Parisien i Canal+  Group ogłosiły wspólne przejęcie Mezzo od Grupy Lagardère i France Télévisions. Czy kanały Mezzo i Mezzo Live HD staną się bardziej dostępne dla widzów polskiej platformy nc+? [od red. w zasadzie to przyszłej Platformy Canal+]

Mezzo


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Założona w 1998 roku Mezzo SA produkuje i nadaje dwa płatne kanały telewizyjne poświęcone muzyce klasycznej, jazzowi i tańcu:
Mezzo (koncerty, opery, balety, kursy mistrzowskie, filmy dokumentalne)
Mezzo Live HD (koncerty i opery transmitowane w wysokiej rozdzielczości).

Obecny w 80 krajach, Mezzo jest odbierany w 60 mln gospodarstw domowych na całym świecie, à la carte lub zintegrowany z pakietami płatnej telewizji. Jest też w ofercie platformy nc+. 

Mając w portfelu prawa do emisji 700 programów, głównie produktów równoległych, Mezzo osiągnął obrót w wysokości ponad 10 mln euro w 2018 roku. Nie podano za jaką kwotę kupiono Mezzo.

Strona domowa Mezzo.

Pierre Louette, dyrektor generalny Les Echos - Le Parisien Group powiedział:

- Ta akwizycja potwierdza naszą chęć rozwijania zróżnicowanej gamy mediów tematycznych, szczególnie w świecie kultury. Mezzo to okazja do konsolidacji wiodącego centrum medialnego w muzyce klasycznej obok Radio Classique, należącego do grupy i pierwszej stacji radiowej we Francji w tym segmencie.


Les Echos i Canal przejęły własność na zasadzie 50/50. Przy okazji podzielono się odpowiedzialnością:

Les Echos Group - The Parisien:
• odpowiedzialność za zespoły Mezzo
• programowanie: projekt siatki programowej, zakup programów, produkcja lub koprodukcja programów
• marketing i komunikacja

Grupa CANAL+:
• marketing dla międzynarodowych operatorów za pośrednictwem swojej filii dystrybucyjnej Thema
• kanały transmisji i usługi techniczne dla wszystkich trybów transmisji

- Mimo że Mezzo jest pozycjonowany w segmencie niszowym, jest rozpoznawalną marką zarówno we Francji, jak i wśród naszych abonentów, a także na arenie międzynarodowej, o czym świadczy jego dystrybucja w ponad 60 mln domów na całym świecie - powiedział Maxime Saada, prezes Canal+.


 

Źródło: vivendi.com 

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Biznes


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Kamera SJCAM SJ8 PRO

980 zł Więcej...

Moduł UniCam Pro Evo 4.0

Uniwersalny moduł dostępu UniCam Evo Deltacrypt CI/CI+ v. 4.0. W...

490 zł Więcej...

Karta ELITE HD 9+ STARS (Viaccess) - 1 rok

Karta Viaccess z abonamentem na 9 kanałów erotycznych: Redlight HD,...

550 zł Więcej...
reklama