dodano: 2019-08-08 14:03 | aktualizacja:
2019-08-08 14:31
autor: Karolina Dobrowolska |
źródło: T-Mobile Polska
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
- Realizując naszą strategię zorientowaną na klienta, koncentrujemy się na dwóch głównych obszarach - zapewnianiu najlepszej obsługi i oferowaniu produktów, które są dostosowane do potrzeb klienta, z których z przyjemnością się korzysta. Widzimy wyraźnie, że to podejście działa bardzo dobrze w perspektywie długoterminowej i jest głównym czynnikiem 5,5% wzrostu przychodów z usług mobilnych. Nowe produkty przyciągają nowych klientów, a najlepsza obsługa przekonuje ich do pozostania z nami - powiedział Andreas Maierhofer, Prezes Zarządu T‑Mobile Polska
- Przekładając to na język liczb, wpływa to na wzrost bazy klientów i stabilizację, a nawet wzrost zysków. Poza doskonałymi ofertami, które przyciągnęły do nas nowych klientów, w drugim kwartale weszliśmy na rynek konwergentny z ofertą Magenta 1, która łączy usługi mobilne i stacjonarne, a także świetną ofertę rozrywki.
Stabilizacja dzięki rozwojowi w nowych obszarach
W drugim kwartale 2019 r. T‑Mobile Polska odnotował 427 mln zł zysku EBITDA AL oraz przychód w wysokości 1,57 mld zł co oznacza, że obie te wartości znajdują się na porównywalnym poziomie w stosunku do analogicznego okresu 2018 r., a EBITDA operatora osiągnęła niewielki 1% (r/r) wzrost drugi kwartał z rzędu.
- Stały napływ klientów i rosnąca lojalność w połączeniu ze stabilizacją rynku, skutkują wzrostem przychodów z usług mobilnych, co pozwala zrekompensować wciąż widoczne efekty zmian strategii sprzedaży hurtowej. Z drugiej strony, musimy zmierzyć się z takimi wyzwaniami jak rosnące koszty pracy i rosnące ceny energii, które utrudniają ogólne działanie i w nadchodzących kwartałach nadal będą stanowić wyzwanie. Cieszymy się, że nawet w tych okolicznościach widzimy stabilność głównych wskaźników finansowych. Pracujemy nad rozwojem nowych obszarów takich jak usługi stacjonarne i oferta rozrywki w B2C oraz usługi w chmurze w B2B, aby zapewnić stały wzrost przychodów w przyszłości - powiedział Juraj Andras, Członek Zarządu, Dyrektor ds. Finansowych T‑Mobile Polska.
Oferta konwergentna dostosowana do potrzeb klientów
Pod koniec drugiego kwartału tego roku, T‑Mobile rozszerzył swoje portfolio usług o światłowód i rozrywkę, dołączając do grona konwergentnych graczy na polskim rynku. Oferta konwergentna operatora składa się z prostych i czytelnych pakietów usług. Klient może elastycznie wybierać spośród takich ofert jak: usługi mobilne, internet światłowodowy lub mobilny internet domowy i rozrywka.
Pakiety w ofercie Magenta 1 można rozszerzyć o dekoder, smartfon, większy pakiet Netflix lub wyższą prędkość Internetu światłowodowego. Po pierwszym miesiącu sprzedaży operator pozytywnie ocenia zainteresowanie nową ofertą. Rozwój portfolio usług konwergentnych jest jednym z priorytetów T‑Mobile na nadchodzące lata.
Rozwój możliwości biznesowych
W segmencie biznesowym dobrze przyjęte już taryfy Magenta Biznes zostały uzupełnione ofertami Magenta 1 Biznes, zapewniając mniejszym przedsiębiorstwom dostęp do sieci światłowodowej wysokiej jakości, a także szeregu dodatkowych usług, takich jak pakiety bezpieczeństwa czy oprogramowanie biznesowe.
W wyższych segmentach T‑Mobile kontynuował zdobywanie udziałów w rynku dzięki szerokiemu portfolio usług ICT świadczonych we współpracy ze spółką zależną T-Systems. Firmie udało się m.in. pozyskać znaczące zamówienia publiczne, w tym: budowę sieci dla Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej oraz Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, budowę sieci dla Poczty Polskiej oraz opartego na SMS-ach rozwiązania komunikacji masowej dla administracji i obywateli dla Centralnego Ośrodka Informatyki.
T‑Mobile kontynuował także proces tworzenia kompetencji, dzięki którym może skutecznie wspierać digitalizację polskich firm. Dzięki globalnej strategicznej współpracy między Grupą DT, a firmą Microsoft, uzyskał dostęp do najlepszych w branży rozwiązań chmurowych i wsparcie 2000 inżynierów i programistów w ramach regionalnego centrum kompetencyjnego Microsoft Acceleration Center – struktury Grupy DT dedykowanej rozwijaniu i wdrażaniu rozwiązań chmurowych opartych na produktach Microsoft. Umożliwi to firmie oferowanie najbardziej innowacyjnych i zaawansowanych rozwiązań dla przedsiębiorstw niezależnie od ich wielkości i zakresu.
Sieć najwyższej jakości
W drugim kwartale 2019 roku T‑Mobile kontynuował rozbudowę sieci LTE Carrier Aggregation czego efektem jest 780 nowych stacji obsługujących tę technologię. Obecnie dzięki ponad 8150 takich stacji LTE CA obejmuje swoim zasięgiem ponad 70% populacji kraju. Na blisko 2000 stacji (wzrost o ponad 700) agregowane są aż 4 pasma (800MHz, 1800MHz, 2100MHz 2600MHz), co dzięki zastosowanym technologiom pozwala na transmisję danych z prędkością blisko 600 Mbps. Już blisko 91% danych przesyłanych jest w sieci LTE z czego najwięcej z wykorzystaniem częstotliwości 800MHz i 2600MHz. Sieć 3G odpowiada za 9% przesłanych danych, a sieć 2G za jedynie 0,06%.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.