dodano: 2019-08-10 10:44 | aktualizacja:
2019-08-11 22:01
autor: Janusz Sulisz |
źródło: Roskosmos
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Oprócz satelity Eutelsatu, który ma trafić na pozycję
5°W, na orbitę ma też trafić amerykański satelita serwisowy
MEV 1 - Mission Extension Vehicle dla Northrop Grumman Innovation Systems.
MEV 1 został zbudowany dla operatora Intelsat przez Northrop Grumman Innovation Systems, wcześniej znaną jako Orbital ATK. Zadaniem MEV-1 będzie bezpieczne przechwycenie bardzo starego satelity telekomunikacyjnego Intelsat 901, który pracuje już od 18 lat i kończą mu się zapasy paliwa. Po połączeniu się z nim MEV 1 przejmie zadania związane z korygowaniem orbity i kontrolą lotu.
Satelita Intelsat 901 wart jest uratowania, bo podobno jego elektronika jest sprawna. Gdyby jednak te podzespoły w najbliższej przyszłości odmówiły posłuszeństwa, wówczas MEV 1 ściągnie satelitę z orbity geostacjonarnej na orbitę cmentarną.
Eutelsat 5 West B dołączy do floty komunikacyjnej Eutelsat na orbicie geostacjonarnej, zastępując na pozycji
5°W satelitę Eutelsat 5 West A świadczący usługi cyfrowe i telewizyjne, głównie na rynku francuskim, włoskim i algierskim.
W lipcu podano informację, że start rakiety Protona M został przełożony z sierpnia na wrzesień, ale nie podano dokładnej daty. Misja ta jest opóźniona od maja 2019 r.
Komercyjne starty rakiet Proton-M są przeprowadzane przez Centrum im. Chruszczowa na podstawie umów z International Launch Services (ILS). W sumie od 1996 do 2018 r. International Launch Services, dostawca usług wynoszenia ładunków startowych rakietami Proton na rynku zagranicznym, dokonał 96 komercyjnych startów tych rakiet. W 2019 r. wystrzelono trzy rakiety Proton M. Kolejne 3 starty mają odbyć się do końca roku.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.