Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Napęd nowego
BMW 330e obejmuje czterocylindrowy silnik benzynowy TwinPower Turbo o pojemności 2,0 l i mocy 184 KM oraz jednostkę elektryczną o mocy 113 KM. Maksymalny moment obrotowy obu silników wynosi 420 Nm, zaś moc systemowa 252 KM.
Samochód otrzymał system
XtraBoost (oferowany po raz pierwszy w modelu BMW), który zwiększa moc napędu hybrydowego plug-in do 292 KM. Funkcja jest aktywowana poprzez włączenie trybu Sport przełącznikiem właściwości jezdnych. Moc zostaje zwiększona na 10 sekund o 40 KM. Jak informuje BMW, spontanicznie działająca funkcja XtraBoost zapewnia znacznie bardziej intensywne przyspieszenie niż przy konwencjonalnie napędzie o porównywalnej mocy silnika. Jeśli na przykład kierowca przy prędkości 20 km/h nagle wciśnie gaz do oporu, nowe 330e już po jednej sekundzie przyspieszy około dwukrotnie szybciej niż pojazd z silnikiem spalinowym, co po trzech sekundach daje przewagę o jedną długość pojazdu. Z funkcji XtraBoost można korzystać aż do osiągnięcia minimalnego poziomu naładowania akumulatora wysokonapięciowego. Działa ona również przy wciśnięciu pedału gazu poza pierwszy punkt oporu (kickdown), a także przy dźwigni biegów w pozycji M/S.
BMW 330e Limuzyna przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,9 s. Maksymalna prędkość pojazdu wynosi 230 km/h. W
trybie Hybrid nowy model może poruszać się w trybie wyłącznie elektrycznym z prędkością do 110 km/h – o 30 km/h szybciej niż jego poprzednik. W
trybie Electric jazda bez lokalnej emisji spalin jest możliwa do prędkości do 140 km/h (wcześniej 120 km/h).
Samochód otrzymał
akumulator litowo-jonowy o pojemności 12,0 kWh, który został umieszczony pod tylną kanapą, a zbiornik paliwa nad tylną osią.
Latem 2020 r. do wersji sedan dołączy również 330e w odmianie Touring (kombi)
Od 2020 r. w hybrydach typu plug-in bawarskiego koncernu będzie standardowo oferowana funkcja BMW eDrive Zones. System ma automatycznie wykrywać strefy ekologiczne (czystego transportu) za pomocą technologii geofencing. Po wjeździe do strefy samochód automatycznie przełącza się na tryb elektryczny. Zachowuje się wtedy jak pojazd w pełni elektryczny i, w zależności od lokalnych przepisów, może również korzystać z tych samych uprawnień.
W przypadku nowego BMW 330e Limuzyna Grupa BMW zleciła sporządzenie certyfikatu CO
2 na cały cykl życia pojazdu – od zakupu surowców, poprzez łańcuch dostaw, produkcję i użytkowanie po recykling.
Wersja hybrydowa wykazała przewagę o 20 proc. w stosunku do konwencjonalnego BMW 330i przy korzystaniu w eksploatacji ze średniej europejskiej energii elektrycznej. Przy ładowaniu pojazdu ekologiczną energią elektryczną korzyść wynosi nawet 60 proc.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.