Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Podczas próby na torze na południu Włoch prędkość samochodu wynosiła pomiędzy 195 a 215 km/h.
Szczytowa temperatura powietrza osiągnęła poziom 42 stopni Celsjusza, zaś temperatura toru dochodziła do 54 stopni Celsjusza. Prototyp musiał zatrzymywać się tylko na szybkie ładowania i zmiany kierowców. Zespół składał się z sześciu kierowców testowych. Jak informuje Porsche, zanim Taycan zostanie wprowadzony na rynek pod koniec tego roku, na całym świecie w ramach testów zaliczy ponad 6 milionów przejechanych kilometrów.
Taycan będzie dysponował napięciem systemowym 800 woltów. Technologia 800 V zapewnia niezmiennie wysokie osiągi, pozwala skrócić czas ładowania oraz zmniejszyć przestrzeń zajmowaną przez okablowanie i jego masę.
Podczas jazdy próbnej na terenie Centrum Technicznego Nardò wykorzystano 800-woltowe stacje ładowania Porsche Engineering Group GmbH.
Próbom poddano także system zarządzania ciepłem pojazdu, bazujący na inteligentnym systemie chłodzenia i podgrzewania wysokonapięciowych komponentów. Zapobiega to potencjalnym stratom mocy w wyniku nadmiernego wytwarzania ciepła i zapewnia uzyskanie optymalnej temperatury dla jak najefektywniejszego przebiegu procesu ładowania.
Porsche informuje, że elektryczny układ napędowy samochodu zaprojektowano w taki sposób, aby był on w stanie wygenerować pełną moc nawet po kilkukrotnym przyspieszeniu w krótkich odstępach czasu.
Pod koniec lipca na terenie lotniska przedseryjny egzemplarz modelu przyspieszył od 0 do 200 km/h co najmniej 26 razy. Średni czas przyspieszenia z odmierzanych prób wynosił poniżej 10 sekund. Różnica pomiędzy najkrótszym a najdłuższym wynikiem wynosiła 0,8 s.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.