Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
J'son & Partners uważa, że zmniejszenie bazy abonentów wpłynie przede wszystkim na operatorów telewizji satelitarnej, których znaczna część abonentów korzysta ze sprzętu w domach na wsi.
- Ponad 85% popytu koncentruje się na oglądaniu 20 kanałów pierwszego i drugiego multipleksu naziemnego, które są teraz dostępne za darmo - wyjaśnia Dmitry Kolesov, dyrektor działu telewizji i treści w J'son & Partners.
Jak zauważa, przejście na cyfrową telewizję naziemną w Rosji, które zakończy się w październiku 2019 r., jest wspierane intensywną kampanią reklamową: ponad 12,9 tys. spotów reklamowych zostało wyemitowanych tylko w samej telewizji ogólnorosyjskiej od stycznia do lipca.
Według J'son & Partners jeszcze w 2019 r. nie oczekuje się gwałtownego odpływu abonentów satelitarnych ze względu na stopniowe odłączanie telewizji analogowej i płatności za usługi z rocznym wyprzedzeniem: baza zmniejszy się z 17,1 mln do 16,8 mln abonentów.
Ale do 2023 r. spadnie do 15,5 mln. Przewiduje się, że liczba abonentów telewizji analogowej pozostanie na poziomie 11,9 mln w 2019 r., a do 2023 r. spadnie do 9 mln.
Popyt na cyfrową telewizję kablową będzie nadal pożądany: J „Son & Partners spodziewa się, że
baza wzrośnie z 6,2 mln w 2019 r. do 6,7 mln w 2023 r. Baza abonentów IPTV (telewizja cyfrowa w sieciach IP) wzrośnie z 8,7 mln w 2019 r. do 9,3 mln w 2023 r.
Według TMT Consulting liczba abonentów telewizji płatnej w Rosji w 2. kwartale 2019 roku wzrosła o 0,4% w porównaniu do poprzedniego kwartału i wyniosła 44,5 mln.
TelecomDaily oszacował, że baza abonentów wzrosła w tym okresie o 80 tys., do 43,6 mln gospodarstw domowych.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.