Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W drugim kwartale 2019 roku przychody operacyjne
Play Communications wzrosły o 4,2 proc. rok do roku do 1,76 mld zł w wyniku poprawy zarówno przychodów z użytkowania, jak i sprzedaży towarów.
Skorygowana EBITDA osiągnęła najwyższy w historii kwartalny poziom 644 mln zł (+17,1 proc. r/r), co odzwierciedla poprawę marży na usługach i sprzedaży towarów.
Zysk netto w drugim kwartale wzrósł do 254 mln zł (+27,1 proc. r/r) i do 467 mln zł w pierwszych sześciu miesiącach roku (+32,6 proc. r/r), odzwierciedlając poprawę EBITDA, a także niższe koszty finansowe netto, częściowo skompensowane wyższymi kosztami amortyzacji.
W drugim kwartale 2019 roku nakłady inwestycyjne wyniosły 197 mln zł (+55,9 proc. r/r) wobec 435 mln zł w całym pierwszym półroczu (+41,3 proc. r/r), głównie w efekcie rozbudowy stacji bazowych i sieci szkieletowej Play, a także kapitalizacją urządzeń abonenckich do mobilnych usług szerokopasmowych oraz usługi
Play Now TV Box.
Aktywna baza abonentów wzrosła o ok. 250 tys. r/r (+2 proc.) przy poprawie wskaźnika rezygnacji (0,7 proc.), wysokim udziale klientów kontraktowych (66,3 proc.) i klientów ofert pakietowych (42 proc.), a także utrzymaniu wiodącej pozycji rynkowej (
15 mln raportowanych klientów, 12,7 mln aktywnych klientów).
Zagregowane ARPU wzrosło do poziomu 32,9 zł (+1,4 proc. r/r) w drugim kwartale oraz do 32,3 zł (+0,7 proc. r/r) w pierwszej połowie 2019 roku, przy utrzymaniu wskaźnika kart SIM w ofertach pakietowych na poziomie 42 proc.
Oczekiwania na cały rok 2019 zostały podwyższone: skorygowana EBITDA ma być w przedziale 2,3-2,4 mld zł, a wolne przepływy pieniężne dla właścicieli kapitału własnego mają osiągnąć między 770 mln zł, a 830 mln zł
Operator odnotował
17,6 tys. klientów usługi Play Now Box TV uruchomionej komercyjnie w kwietniu 2019 roku.
Operator prowadził również rozbudowę sieci: 7.382 stacje bazowe działające na koniec czerwca (+21,5 proc. r/r), w tym 258 nowych stacji dodanych w drugim kwartale.
Zasięg 4G LTE osiągnął 98,1 proc. populacji kraju (+3,7 p.p. r/r), przy 23 proc, stacji bazowych zmodernizowanych do 5G Ready do końca czerwca, zapewniając zasięg dla 13,4 proc. populacji kraju.
W rezultacie znakomitych wyników Play w pierwszej połowie tego roku podnosimy nasze całoroczne oczekiwania. Jesteśmy przekonani, że bardziej racjonalne otoczenie rynkowe i nasza dyscyplina w realizacji strategii mobilno-centrycznej wspierają tworzenie wartości dla akcjonariuszy Play.
W ostatnim kwartale kontynuowaliśmy rozbudowę naszego portfolio usług, wprowadzając komercyjnie Play Now TV Box z obiecującymi wynikami, jak również naszą mobilną ofertę konwergentną Homebox. Rozbudowa sieci przynosi owoce nie tylko w postaci redukcji kosztów roamingu krajowego, ale również poprzez oferowanie unikalnych doświadczeń klientów dzięki przyspieszonemu rozwojowi naszego zasięgu 5G Ready, a wkrótce również dzięki przejętej niedawno światłowodowej sieci dosyłowej 3S.
Utrzymujemy naszą korporacyjną kulturę efektywności, wprowadzając dalsze usprawnienia wydajności poprzez cyfryzację procesów biznesowych. Wszystko to przyczynia się do naszego sukcesu i z niecierpliwością oczekuję, że w nadchodzących kwartałach przedstawię państwu nasze postępy
- powiedział Jean Marc Harion, prezes P4, operatora marki Play.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.