reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Cyfrowy Polsat z ponad 17 mln świadczonych usług

dodano: 2019-08-29 10:50
autor: Anita Kaźmierska | źródło: Cyfrowy Polsat/satkurier.pl

Cyfrowy Polsat wyniki Q2 2019 Grupa Kapitałowa Cyfrowy Polsat S.A. opublikowała 29 sierpnia br. wyniki operacyjne i finansowe za pierwszą połowę i drugi kwartał 2019 roku. Cyfrowy Polsat zakończył czerwiec br. z 17,059 mln RGU (31.03.2019: 16,974 mln), w tym 14,452 mln usług kontraktowych (31.03.2019: 14,331 mln) i 2,607 mln usług przedpłaconych (31.03.2019: 2,643 mln).

Cyfrowy Polsat wyniki Q2 2019


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Liczba RGU dla usług kontraktowych telewizji Cyfrowego Polsatu wyniosła 5,059 mln (31.03.2019: 5,077 mln), a dla usług przedpłaconych telewizji 0,087 mln (31.03.2019: 0,145 mln), co dało łącznie 5,146 mln usług telewizji (31.03.2019: 5,222 mln). Grupa miała na koniec pierwszego kwartału 2019 roku 5,653 mln klientów kontraktowych (31.03.2019: 5,673 mln, co oznacza spadek o 20 tys.).

Podsumowując, w drugim kwartale 2019 roku liczba RGU Cyfrowego Polsatu wzrosła o 85 tys. (liczba usług kontraktowych wzrosła o 121 tys., podczas gdy liczba usług przedpłaconych spadła o 35 tys.). W zakresie usług telewizyjnych liczba usług kontraktowych spadła o 18 tys., a przedpłaconych spadła o 57 tys. Sumarycznie liczba RGU dla telewizji Cyfrowego Polsatu spadła o 76 tys.

Liczba klientów programu SmartDOM wzrosła w pierwszym kwartale 2019 roku o 43 tys. do 1,898 mln. Liczba użytkowników usługi telewizyjnej Multiroom wyniosła 1,174 mln (31.03.2019: 1,168 mln, co oznacza wzrost o 6 tys.).

Komunikat prasowy Cyfrowego Polsatu:

Grupa Cyfrowy Polsat zakończyła II kwartał bardzo dobrymi i stabilnymi wynikami operacyjnymi w obydwu segmentach, osiągnęła silne wyniki finansowe oraz kolejny raz odnotowała rekordowo niski wskaźnik odejść klientów. Konsekwentnie rozwijana oferta sportowa Grupy w segmencie premium została wzbogacona o nowe kanały Canal+ Sport 3 i Canal+ Sport 4 ze wszystkimi spotkaniami PKO Ekstraklasy. Cyfrowy Polsat wprowadził na rynek rewolucyjną usługę – telewizję internetową OTT dostępną za pośrednictwem Internetu od dowolnego dostawcy, z elastycznym wyborem pakietów i bez stałych zobowiązań abonamentowych. Z kolei agencja ratingowa Moody’s podwyższyła rating korporacyjny Grupy do poziomu Ba1.
 

Najważniejsze dane operacyjne1 za II kwartał 2019 r.
  • Już co trzeci klient Grupy korzysta z oferty multiplay:
    - Systematyczny wzrost liczby klientów usług wiązanych − o 243 tys. (15%) r/r do 1,9 mln, co stanowi 34% bazy klientów kontraktowych.
    - Liczba usług posiadanych przez tę grupę klientów wzrosła do 5,71 mln.
    - Rekordowe obniżenie poziomu wskaźnika odejść klientów (churn) o 1,3 p.p. r/r do poziomu zaledwie 7% w skali roku.
  • Silny przyrost liczby usług kontraktowych – o 522 tys. r/r do 14,45 mln:
    - Istotny wzrost liczby usług telefonii komórkowej – o 499 tys. r/r do 7,6 mln, co wynika z korzystnego wpływu strategii multiplay, utrzymującego się zainteresowania klientów prostymi taryfami Plusa oraz z wysokiej sprzedaży w segmencie B2B (rozwiązania m2m).
    - Dzięki utrzymującemu się popytowi na usługę Multiroom oraz dobrze sprzedającym się płatnym usługom OTT łączna liczba kontraktowych usług płatnej telewizji wzrosła r/r o 31 tys. i wynosi 5,1 mln.
    - Wysoka baza usług Internetu wynosząca ok. 1,8 mln. W II kwartale 2019 r. klienci detaliczni Cyfrowego Polsatu i sieci Plus przetransferowali ok. 267 PB danych, a w I półroczu 530 PB danych. W zasięgu sieci LTE Grupy jest blisko 100% Polaków, a LTE Advanced – 73% mieszkańców kraju.
  • Stabilna baza ok. 5,7 mln klientów kontraktowych:
    - Wzrost wskaźnika nasycenia usługami przypadającymi na jednego klienta – o 5,3% r/r, a każdy z nich posiadał średnio 2,56 usługi z portfolio Grupy.
    - Średni przychód od klienta kontraktowego (ARPU) wzrósł r/r o 0,6% i wyniósł 83,4 zł.
  • Baza usług prepaid na stabilnym poziomie 2,6 mln, z wysokim, rosnącym r/r o 2% ARPU na poziomie 20,8 zł.
  • Kanały Grupy Telewizji Polsat uplasowały się w czołówce rynku oglądalności w grupie komercyjnej, osiągając wynik 24,9% (11,4% kanału głównego oraz 13,6% kanałów tematycznych) w II kwartale i 24,1% (11,3% kanału głównego i 12,8% kanałów tematycznych) w I półroczu.
  • Przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy telewizyjnej i sponsoringu wzrosły zarówno w II kwartale, jak i w I półroczu – odpowiednio o 1,1% r/r do 325 mln zł, czego efektem jest wzrost udziału Grupy w rynku reklamy TV do 27,2% w II kwartale (przy jednoczesnym spadku całego rynku reklamy TV o 0,7%), i o 0,8% r/r do 596 mln zł, dzięki czemu udział Grupy w rynku reklamy TV wzrósł do poziomu 27,6% w I półroczu (cały rynek reklamy TV spadł o 1,8%).
 

– Konsekwentna realizacja strategii multiplay po raz kolejny przyniosła doskonałe efekty. Naszym klientom dostarczamy ponad pół miliona więcej usług kontraktowych, 1,9 mln abonentów korzysta z ofert łączonych, a wskaźnik rezygnacji z naszych usług pobił kolejny rekord, spadając do poziomu zaledwie 7% w skali roku – mówi Mirosław Błaszczyk, Prezes Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Polkomtel Sp. z o.o. – Rozszerzyliśmy ofertę sportową premium, zapewniając fanom sportu maksymalną liczbę rozgrywek, dyscyplin i godzin transmisji z najważniejszych wydarzeń. Wraz z nawiązaniem współpracy z Canal+ nasi widzowie obok m.in. Ligi Mistrzów i Ligi Europy, a także najlepszych europejskich lig z anten Eleven Sports, otrzymali dostęp do wszystkich meczów PKO Ekstraklasy na nowych kanałach Canal+ Sport 3 i 4.

– Zgodnie z zapowiedzią, wkrótce po wprowadzeniu telewizji kablowej w technologii IPTV zaprezentowaliśmy kolejną nowość – telewizję internetową OTT. To kolejny krok w realizacji naszej idei strategicznej „Telewizja – Dla każdego. Wszędzie. Internet – Dla każdego. Wszędzie. Telefon – Dla każdego. Wszędzie”. Nowa usługa umożliwia odbiór kanałów telewizyjnych przez Internet od dowolnego dostawcy, a elastyczna oferta programowa zapewnia możliwość swobodnego włączania pakietów bezpośrednio z poziomu dekodera, bez długoterminowych zobowiązań – dodaje Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii, Cyfrowy Polsat S.A. i Polkomtel Sp. z o.o.

Dane operacyjne segmentu usług świadczonych dla klientów indywidualnych i biznesowych

 

II kwartał

 

2019

2018

Zmiana %

Łączna liczba RGU
(kontraktowe+przedpłacone)

17 058 921

16 698 622

2,2%

USŁUGI KONTRAKTOWE

 

 

 

Łączna liczba RGU (na koniec okresu), w tym:

14 451 610

13 929 804

3,7%

Płatna telewizja, w tym:

5 058 740

5 027 520

0,6%

Multiroom

1 173 866

1 127 285

4,1%

Telefonia komórkowa

7 597 611

7 098 239

7,0%

Internet

1 795 259

1 804 045

-0,5%

Liczba klientów kontraktowych, w tym:

5 652 912

5 724 492

-1,3%

klienci ofert multiplay

1 897 899

1 655 112

14,7 %

ARPU na klienta [PLN]

83,4

82,9

0,6%

Churn na klienta

7,0%

8,3%

-1,3 p.p.

Wskaźnik nasycenia RGU na jednego klienta

2,56

2,43

5,3%

USŁUGI PRZEDPŁACONE

 

 

 

Łączna liczba RGU na koniec okresu, w tym:

2 607 311

2 768 818

-5,8%

Płatna telewizja

87 176

59 722

46,0%

Telefonia komórkowa

2 418 370

2 545 749

-5,0%

Internet

101 765

163 347

-37,7%

ARPU na RGU prepaid [PLN]

20,8

20,4

2,0%

 

– Zarówno drugi kwartał, jak i pierwsze półrocze były bardzo udane dla Telewizji Polsat. Antena główna i kanały tematyczne były w czołówce oglądalności w grupie komercyjnej, zgodnie z naszą długoterminową strategią. Z kolei nasze przychody z reklamy telewizyjnej i sponsoringu wzrosły o około 1%, przy spadku rynku reklamy TV w pierwszym półroczu – mówi Stanisław Janowski, Prezes Zarządu, Telewizja Polsat Sp. z o.o. - Wierzymy, że druga połowa roku ma szansę przynieść lepsze rezultaty, dlatego podtrzymujemy nasze oczekiwanie niskiego jednocyfrowego wzrostu rynku w całym roku. Jednocześnie dla widzów przygotowaliśmy nowe, ciekawe formaty i kolejne sezony najpopularniejszych produkcji w ramach jesiennej ramówki Telewizji Polsat – dodaje.

Dane operacyjne segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej

 

II kwartał

I półrocze

 

 

 

2019

2018

Zmiana p.p./%

2019

2018

Zmiana p.p./%

 

Udział w oglądalności1,
w tym:

24,94%

24,16%

0,78 p.p.

24,10%

24,03%

0,07 p.p.

 

POLSAT (kanał główny)

11,38%

11,14%

0,24 p.p.

11,29%

11,54%

-0,25 p.p.

 

Kanały tematyczne

13,55%

13,01%

0,54 p.p.

12,82%

12,49%

0,33 p.p.

 

Przychody z reklamy
i sponsoringu
2

(mln PLN)

325

321

1,1%

596

591

0,8%

Udział w rynku reklamy3

27,20%

26,70%

0,5 p.p.

27,60%

26,90%

0,7 p.p.

 

 

 

 

 

 

 

Wydatki na reklamę telewizyjną na rynku4

(mln PLN)

1 194

1 202

-0,7%

2 159

2 198

-1,8%

1 Nielsen Audience Measurement, udział w oglądalności w grupie wszyscy 16-49 lat, cała doba, uwzględniono Live+2 (oglądalność z dnia emisji i z 2 kolejnych dni (tzw. Time Shift Viewing);
2 Przychody z reklamy i sponsoringu Grupy Telewizji Polsat wg definicji Starcom;
3 Szacunki własne na podstawie wstępnych danych Starcom;
4 Starcom, reklama spotowa i sponsoring;



Najważniejsze dane finansowe za II kwartał 2019 r.
  • Silne wyniki finansowe Grupy w II kwartale 2019 r. (z włączeniem MSSF 16):
    - przychody: ponad 2,9 mld zł,
    - EBITDA: blisko 1,1 mld zł,
    - marża EBITDA: 36,8%,
    - zysk netto: 269 mln zł,
    - wolne przepływy pieniężne za okres 12 miesięcy: blisko 1,4 mld zł,
    - wskaźnik całkowitego zadłużenia netto/EBITDA LTM: 2,57x (z wyłączeniem MSSF 16).
 

– Drugi kwartał br. zamknęliśmy bardzo dobrymi, stabilnymi i przewyższającymi prognozy analityków wynikami finansowymi, które odzwierciedlają zdrową kondycję biznesową naszej Grupy. Przychody wyniosły 2,9 mld zł, EBITDA przekroczyła 1 mld zł, a zysk netto wyniósł 270 mln zł – mówi Katarzyna Ostap-Tomann, Członek Zarządu ds. Finansowych, Cyfrowy Polsat S.A., Polkomtel Sp. z o.o. – Segment usług świadczonych klientom indywidualnym i biznesowym rósł nie tylko w wyniku konsolidacji wyników Netii, ale także organicznie, m.in. dzięki wzrostowi przychodów ze sprzedaż sprzętu i działalności hurtowej. Wyniki segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej rosły m.in. na skutek rozszerzenia oferty Polsatu o pakiety Eleven Sports i Polsat Sport Premium oferowane operatorom kablowym i satelitarnym – dodaje.

Wyniki finansowe Grupy Cyfrowy Polsat

mln PLN

z włączeniem
MSSF 16

z wyłączeniem MSSF 16

II kwartał 2019

II kwartał 2019

zmiana r/r

Przychody

2 923

2 913

11,9%

EBITDA

1 076

960

1,4%

Marża EBITDA

37%

33%

-3,4 p.p.

 
Wyniki finansowe segmentu usług świadczonych klientom indywidualnym i biznesowym

mln PLN

z włączeniem
MSSF 16

z wyłączeniem MSSF 16

II kwartał 2019

II kwartał 2019

zmiana r/r

Przychody ze sprzedaży

2 469

2 459

9%

EBITDA

915

804

1%

Marża EBITDA

37%

32,7%

-2,7 p.p.

 
Wyniki finansowe segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej

mln PLN

z włączeniem
MSSF 16

z wyłączeniem MSSF 16

II kwartał 2019

II kwartał 2019

zmiana r/r

Przychody ze sprzedaży

520

520

26%

EBITDA

162

156

3%

Marża EBITDA

31%

30%

-6,6 p.p.

 

– Wolne przepływy pieniężne są zgodne z naszymi zapowiedziami i pozostają na wysokim poziomie niemal 1,4 mld zł za okres 12 miesięcy. Dbając o regularne zmniejszanie poziomu zadłużenia, w pierwszym półroczu spłaciliśmy już ponad 850 mln zł kredytów, zakończyliśmy także proces bardzo korzystnego refinansowania obligacji. Stabilne wyniki finansowe pozwalają pogodzić komfort kredytodawców z solidnym wynagradzaniem akcjonariuszy, którym za 2018 rok zostanie wypłacona dywidenda w wysokości niemal 600 mln zł, z czego pierwsza transza została zrealizowana 3 lipca – podsumowuje Katarzyna Ostap-Tomann. - Fakt, iż tuż po zmianie polityki dywidendowej na bardziej hojną, agencja ratingowa Moody’s zdecydowała się podwyższyć nasz rating do poziomu Ba1, świadczy o stabilności i wiarygodności naszego biznesu oraz jest potwierdzeniem utrzymywania oczekiwanej przez akcjonariuszy, kredytodawców i rynek równowagi pomiędzy zmniejszaniem poziomu zadłużenia a jednoczesnym dzieleniem się zyskiem z akcjonariuszami – dodaje.


1 Bez uwzględnienia danych operacyjnych Grupy Netia, które są publikowane oddzielnie od wyników Grupy Cyfrowy Polsat.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Polsat Box


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

SAT Kurier - 5-6/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 5-6/2022

12 zł Więcej...

Odbiornik Octagon SF8008 Supreme Combo UHD 4K 1xDVB-S2X 1xDVB-T2/C

Octagon SF8008 Supreme Combo UHD 4K DVB-S2X, DVB-T2 - odbiornik...

539 zł Więcej...

Mini PC Homatics Dongle G Google TV

Homatics Dongle G to odtwarzacz multimedialny 4K o kompaktowej konstrukcji...

269 zł Więcej...