reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Irak zablokował amerykański kanał Al Hurra

dodano: 2019-09-03 23:02 | aktualizacja: 2019-09-04 11:24
autor: Jerzy Kruczek | źródło: cpj.org/thenationale.ae

Al Hurra Iraq irak 360px.jpg Arabskojęzyczny kanał telewizyjny Al Hurra został objęty 3 miesięcznym zakazem nadawania w Iraku. Kanał Al Hurra rzekomo wyemitował kontrowersyjny 12-minutowy raport na temat korupcji w islamskich organizacjach religijnych. Program został wyemitowany w 31 sierpnia. Komitet Ochrony Dziennikarzy wezwał Iracki Komitet ds. Komunikacji i Mediów do wycofania trzymiesięcznego zawieszenia Al Hurra. Kanał jest nadawany z satelitów Badr 4 - 26°E, Nilesat 201 - 7°W,  Eutelsat 7 West A - 7,3°W w wiązkach na Bliski Wschód oraz w paśmie C z NSS 12 - 57°E i Intelsat 907 - 27,5°W.

Al Hurra Iraq irak 760px.jpg


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Przypomnijmy, że telewizja Al Hurra, założona w 2004 roku z siedzibą w Wirginii w USA, ma bardzo dobra oglądalność w Iraku. Al Hurra TV jest finansowana przez amerykańską agencję rządową USA ds. globalnych mediów (USAGM) i transmitowana do 22 krajów. Podobno jest to 3. najpopularniejszy pan-arabski kanał informacyjny.

Zawieszenie licencji Al Hurra  jest związane z raportem śledczym w programie, który został nadany 31 sierpnia, pod zarzutem korupcji w sunnickich i szyickich funduszach muzułmańskich - organach państwowych zarządzających miejscami kultu religijnego i nieruchomościach - powiązanych z wyższymi władzami religijnymi w Iraku. Raport sugerował również powiązania między tymi organami państwowymi a grupami zbrojnymi.

Zabranie licencji natychmiast wpłynie na Al-Hurra Iraq, która jest skierowana do irackich widzów, bo poza zasięgiem satelitarnym posiada także licencję na nadawanie naziemne na terenie Iraku.

Iracka Komisja ds. Komunikacji i Mediów stwierdziła, że ​​w raporcie brakuje profesjonalizmu, równowagi i wiarygodnych dowodów. Nakazał „zawieszenie licencji Al Hurra Irak na trzy miesiące i wstrzymał działalność, dopóki nie poprawi swojej pozycji” i zażądał przekazania przeprosin.

Al Hurra stoi za swoim programem oświadczając, że jest:

- sprawiedliwym, zrównoważonym i profesjonalnym. Podczas obszernych przygotowań raportu osoby i instytucje otrzymały prawo do odpowiedzi, które odmówiły. Nadal oferujemy tym samym instytucjom możliwość udzielenia odpowiedzi.

 

Waszyngton skomentował rozwój sytuacji wokół Al Hurra, mówiąc, że nie ma „kontroli nad treścią programów nadawanych przez Al Hurra”.

- Al Hurra zajmuje się regionalnymi tematami w jasny i przejrzysty sposób - powiedziała w oświadczeniu ambasada USA w Bagdadzie. 
- Rząd iracki ma prawo odpowiedzieć i pociągnąć kanał do odpowiedzialności za każdy raport, który uważa za niedokładny, nieprofesjonalny lub sprzeczny z polityką USA - oświadczył.

- Kampania przeciwko Al Hurra może być częścią wysiłków Iranu do ograniczenia wpływów Ameryki w Iraku - powiedział anonimowy iracki urzędnik.

Urzędnicy w Bagdadzie obawiają się potencjalnej konfrontacji między Teheranem a Waszyngtonem, która zagroziła stabilności w tym kraju.



Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Telewizja


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Kabel HDMI 2.1 8K UHD 1,0m

Najnowszy kabel HDMI o długości 1,0 m w wersji v2.1...

79 zł Więcej...

Moduł DeltaCam Pro Twin REV 2.0 Deltacrypt CI

Uniwersalny moduł dostępu DeltaCAM Twin REV 2.0 Deltacrypt CI z...

520 zł Więcej...

nc+ telewizja na kartę + moduł CI+

Oferta „nc+ telewizja na kartę z Pakietem Start+” z modułem...

199 zł Więcej...
reklama