dodano: 2019-09-06 12:35 | aktualizacja:
2019-09-06 17:32
autor: Anita Kaźmierska |
źródło: KE/satkurier.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
M7 Group prowadzi działalność w kilku europejskich krajach, polegającą przede wszystkim na świadczeniu usług płatnej telewizji, nadawania oraz dystrybucji kanałów. Portfolio tej grupy obejmuje
11 marek w 8 krajach:
- Austria (HD Austria),
- Belgia (TV Vlaanderen i TéléSat),
- Czechy i Słowacja (Skylink),
- Holandia (Canal Digitaal i Online.nl),
- Niemcy (M7 Deutschland i Diveo),
- Rumunia i Węgry (freeSAT, UPC Direct, Focus Sat poprzez UPC DTH).
M7 Group ma
ponad 3 mln abonentów, z czego 800 tys. pakietu podstawowego.
Natomiast
Grupa Canal+ prowadzi podobną działalność w kilku krajach na całym świecie, w tym we Francji i Polsce. Dodatkowo produkuje i nadaje treści audiowizualne. Operator ma
ponad 16,1 mln abonentów, w tym ponad 15,5 mln abonentów indywidualnych. Na koniec czerwca br. nc+ (dziś pod nazwą Platforma Canal+) miała
2,163 mln abonentów, o 31 tys. mniej niż na koniec 2018 roku.
Komisja Europejska doszła do wniosku, że proponowane połączenie nie wzbudzi obaw dotyczących konkurencji, ponieważ działalność pokrywa się tylko w niewielkim stopniu. Podobnie Komisja wykluczyła wszelkie obawy dotyczące konkurencji wynikające z wertykalnych powiązań między przedsiębiorstwami.
Przypomnijmy, że do zawarcia umowy pomiędzy
Grupą Canal+ a funduszem private equity Astorg, który jest właścicielem M7 Group, doszło w maju br. Według wcześniejszych informacji, Grupa Canal+ zapłaci za M7 Group nieco ponad 1 mld euro. Po sfinalizowaniu transakcji Grupa Canal+ będzie miała
prawie 20 mln abonentów na całym świecie.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.