Wall Street Journal poinformował w środę 18 września, że AT&T rozważa kilka opcji, w tym również fuzję z rywalem Dish Network i wyłączenie DirecTV do osobnego firmy. Przypomnijmy, że AT&T kupił DirecTV w 2015 roku za 49 mld dol.
Okazało się, że inwestor Elliott Management ujawnił w zeszłym tygodniu, że ma 3,2 mld dol. w udziałach w AT&T. To właśnie Elliott naciska na innych inwestorów, aby nieco odciążyć firmę AT&T i sprzedać DirecTV.
Według Multichannel Index tylko w maju DirecTV odnotowała ogromną stratę abonentów w wysokości 627 tys., w tym 544 tys. w przypadku tradycyjnej usługi wideo.
W tym samym okresie platforma DISH Network utraciła 266 tys. abonentów satelitarnych. Liczby utraconych abonentów platform satelitarnych nieco przerażają i nie jest nawet ważne kto i dlaczego je podaje - tendencja do rezygnacji klientów z odbioru satelitarnego w USA jest niepokojąca! Jednak pomimo strat subskrybentów DirecTV nadal zapewnia zdrowy przepływ gotówki swojej spółce dominującej.
Dodatkowo w grudniu 2018 r. poinformowano, że DirecTV planuje odejść od transmisji satelitarnych i skoncentrować się na swojej usłudze OTT DirecTV Now.
Chociaż DISH Network może wydawać się logicznym partnerem dla DirecTV, ale równie jasne jest, że Charlie Ergen jest w trakcie przenoszenia swojej firmy na sieć bezprzewodową 5G. Niemniej jednak połączenie amerykańskich platform DTH ma logiczny sens i zapewniłoby poważne korzyści skali obu platformom satelitarnym, gdyby się jednak połączyły.
SAT Kurier - 5-6/2022 wersja elektroniczna
Elektroniczna wersja SAT Kuriera 5-6/2022
12 zł Więcej...Odbiornik DVB-T/T2/C Edision Nano T265+ HEVC (hotelowy)
Cyfrowy odbiornik DVB-T/T2/C z HEVC/H.265 marki EDISION dla Naziemnej Telewizji...
119 zł Więcej...Odbiornik Ferguson Ariva 9000 4K CI+ HDR Dolby Vision
Ariva 9000 4K CI+ to uniwersalny odbiornik typu Combo z...
449 zł Więcej...