reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Amerykańskie platformy DISH Network i DirecTV połączą się?

dodano: 2019-09-18 12:13
autor: Janusz Sulisz | źródło: broadbandtvnews

DirecTV Spadające liczby abonentów skłoniły potentata AT&T do rozważenia sprzedaży amerykańskiej platformy DirecTVObsługiwana przez Charliego Ergena platforma płatnej telewizji DISH Network może wkrótce połączyć się lub skonsolidować z platformą DirecTV. Czy dojdzie do megafuzji na amerykańskim rynku pay-tv?

Dish Network


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Liczne doniesienia prasowe z USA sugerują, że może dojść do połączenia DirecTV z DISH Network.

Podobno platforma DirecTV straciła 2,5 mln abonentów w ciągu ostatniego roku. Nie pomagają zarzuty, że AT&T sztucznie zawyżało liczbę abonentów i jest przedmiotem pozwu zbiorowego ze strony skarżących. John Stephens, CEO AT&T, powiedział, że DirecTV mogło stracić około 350 tys. abonentów w 3. kwartale.

Wall Street Journal poinformował w środę 18 września, że AT&T rozważa kilka opcji, w tym również fuzję z rywalem Dish Network i wyłączenie DirecTV do osobnego firmy. Przypomnijmy, że AT&T kupił DirecTV w 2015 roku za 49 mld dol.

Okazało się, że inwestor Elliott Management ujawnił w zeszłym tygodniu, że ma 3,2 mld dol. w udziałach w AT&T. To właśnie Elliott naciska na innych inwestorów, aby nieco odciążyć firmę AT&T i sprzedać DirecTV.

Według Multichannel Index tylko w maju DirecTV odnotowała ogromną stratę abonentów w wysokości 627 tys., w tym 544 tys. w przypadku tradycyjnej usługi wideo. 

W tym samym okresie platforma DISH Network utraciła 266 tys. abonentów satelitarnych. Liczby utraconych abonentów platform satelitarnych nieco przerażają i nie jest nawet ważne kto i dlaczego je podaje - tendencja do rezygnacji klientów z odbioru satelitarnego w USA jest niepokojąca! 
Jednak pomimo strat subskrybentów DirecTV nadal zapewnia zdrowy przepływ gotówki swojej spółce dominującej.

Dodatkowo w grudniu 2018 r. poinformowano, że DirecTV planuje odejść od transmisji satelitarnych i skoncentrować się na swojej usłudze OTT DirecTV Now.

Chociaż DISH Network może wydawać się logicznym partnerem dla DirecTV, ale równie jasne jest, że Charlie Ergen jest w trakcie przenoszenia swojej firmy na sieć bezprzewodową 5G. Niemniej jednak połączenie amerykańskich platform DTH ma logiczny sens i zapewniłoby poważne korzyści skali obu platformom satelitarnym, gdyby się jednak połączyły.


Źródło: broadbandtvnews.com 

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Biznes


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

SAT Kurier - 5-6/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 5-6/2022

12 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2/C Edision Nano T265+ HEVC (hotelowy)

Cyfrowy odbiornik DVB-T/T2/C z HEVC/H.265 marki EDISION dla Naziemnej Telewizji...

119 zł Więcej...

Odbiornik Ferguson Ariva 9000 4K CI+ HDR Dolby Vision

Ariva 9000 4K CI+ to uniwersalny odbiornik typu Combo z...

449 zł Więcej...